کود ۶۰ درصد پتاسیم برای موز

کود ۶۰ درصد پتاسیم برای موز

آخرین مقالات

کود ۶۰ درصد پتاسیم برای موز

موز یکی از میوه های پرطرفدار است  که خاصیت زیادی دارد،  این گیاه  در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر رشد کند . موز گیاهی تک لپه بوده و به صورت درخت و درختچه های کوچک و کوتاه رشد می کند و میوه آن به صورت خوشه‌ای است که در ابتدا رنگ سبز دارد اما به مرور زمان رنگ آن تغییر کرده و زرد می شود. موز به دلیل اینکه به ترکیبات و مواد مغذی بسیاری احتیاج دارد و کوددهی آن نیز باید با استفاده از کودهای آلی و طبیعی انجام شود. کودهای دارای نیتروژن پتاسیم و فسفر برای رشد بهتر موز ضروری هستند.

کود ۶۰ درصد پتاسیم برای موز

تاثیر کود 60 درصد پتاسیم برای  درخت موز

 

نخستین فایده ای که پتاسیم بر روی درخت موز دارد این است که  ریشه ها را تقویت کرده و موجب مقاومت بیشتر گیاه در برابر تنش های محیطی همچون سرما گرمای شدید می شود. همچنین این کود روی کیفیت تولید بهتر میوه نیز موثر است.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

 

کود ۶۰ درصد پتاسیم برای درخت موز

کود k60 دارای پتاسیم بسیاری می باشد، البته در کنار پتاسیم مقداری اسید امینه نیز وجود دارد که موجب افزایش قدرت جذب پتاسیم توسط گیاه می شود، کود ۶۰ درصد پتاسیم به دلیل کارایی و فواید بسیاری که دارد مورد توجه باغداران و کشاورزان بسیاری قرار گرفته زیرا از مهمترین مشکلاتی که بین باغداران مشترک است درشت شدن میوه میباشد که این کود به سادگی می تواند این مشکل را حل کند.

بنابراین این کود بر روی بهبود بخشیدن رنگ و کیفیت و اندازه میوه تاثیر بسیاری دارد، از فواید دیگر کود ۶۰ درصد پتاسیم برای موز زود رسی  میوه هاست یعنی موجب می شود تا میوه ها یک دست و یک اندازه رشد کنند تا ظاهری خوب برای درخت ایجاد شود همچنین می‌توان از این کود قبل از شروع تولید کردن میوه و نیز بعد از برداشت کردن میوه استفاده نمود.

اشتراک گذاری