کود k60 برای درخت بادام

کود k60 برای درخت بادام

آخرین مقالات

کود k60 برای درخت بادام

کودهای حاوی پتاسیم یکی از مفید ترین کودها برای گیاهان و درختان هستند. کود k60 یکی از انواع کودهای پتاسیم دار است که برای درختان استفاده می‌شود. بادام یکی از خشکبار خوش طعم و پرخاصیت است که به صورت خام و تفت داده در آجیل ها و در برخی از غذاها از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله تاثیر کود k60  برای این درختان بررسی می شود.

کود k60 برای درخت بادام

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

نحوه کوددهی بادام با کود k60

کود k60  را می توان به صورت دانه ای از طریق پخش نواری یا پخش مستقیم در  درخت بادام استفاده کرد. همچنین می توان آن را به صورت مایع از طریق سیستم آبیاری نیز  مصرف کرد. استفاده دانه ای k60 در پاییز برای حاصلخیزی مجدد خاک های فاقد پتاسیم و در دسترس قرار دادن مواد مغذی برای فصل رشد ایده آل است.

مزایای کود k60 برای درخت بادام

کود k60  باعث می‌شود مقاومت ریشه های درخت در برابر سرما و گرما بالا رود و همچنین درخت هم در برابر بیماری های مختلف و آفت ها  محافظت می کند. همچنین این کود موجب می‌شود تا در مرحله جوانه زنی سرعت رشد درخت افزایش پیدا کند و زودتر به مرحله گل دهی برسد. در مراحل رشد مغز باعث کیفیت بهتر آن می شود.

 

کوددهی درخت بادام قبل از کاشت و بعد از کاشت انجام می‌شود که کودهای پتاسیم دار در مراحل بعد از کاشت نهال بادام استفاده می‌شوند. در  قبل کاشت درخت معمولا از کودهای دامی استفاده می‌کنند. برای گرفتن نتیجه بهتر از کوددهی، باید در طول چند سال و به طور منظم کوددهی انجام شود. در این صورت است که درخت بادام در سال های متوالی محصول دهی خوبی خواهند داشت. جهت کسب اطاعات بیشتر و نحوه کوددهی درختان بادام با کودهای پتاس بالا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری