npk طبیعی

کود NPK ( سه بیست )طبیعی

آخرین مقالات

کود NPK( سه بیست ) طبیعی

استفاده از کود  NPK(سه  بیست ) طبیعی برای گیاهان بسیار مفید است، اما روش  صحیح استفاده از کود سه بیست  اهمیت زیادی دار که  اگر رعایت نشود، به جای تغذیه گیاه آن را نابود خواهید کرد. NPK یکی از بهترین انواع کودهای شیمیایی است که علاوه بر فسفات، پتاسیم و نیتروژن حاوی مواد مفید دیگری مانند آهن، منیزیم و روی است. بنابراین در این مقاله بهترین زمان کوددهی  NPK  و میزان مصرف آن را بیان می شود.

کودهای سه بیست به صورت محلول پاشی استفاده می شوند

کودهای سه بیست برای همه گیاهان و درختان اعم از زینتی و باغی قابل استفاده است. کود کامل سه بیست شامل  نیتروژن، فسفات و پتاس حاوی مواد معدنی ریز مغذی بور، آهن، منگنز و روی می باشد. کودهای سه بیست قابل استفاده در انواع کشت ها و مراحل رشد گیاهان از طریق  محلول پاشی واز طریق ریشه می باشد.مواد اولیه و فرمولاسیون مناسب  این کود باعث شده است که این کودها  جایگاه ویژه ای در بازار محصولات کشاورزی داشته باشد.

مزایای کودهای سه بیست برای گیاهان

امکان استفاده در کلیه سیستم های آبیاری .
کاملا محلول در آب
تامین کننده کلیه نیازهای کودی گیاهان
امکان استفاده به صورت محلول پاشی
قدرت جذب بالایی برای گیاهان
کمک به فتوسنتز گیاهان
کمک به رشد و تقویت ریشه های گیاهان
موثر در بهبود سایز، رنگ و طعم محصول
به دلیل خلوص مواد اولیه باعث افزایش شوری خاک نمی شود.

در مورد قیمت کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

 

مزایای npk طبیعی

 

کودهای سه بیست کیفیت خاکهای زراعی را افزایش می دهند.

استفاده از کودهای سه بیست کیفیت خاکهای زراعی را افزایش می دهند. این کود قوی می تواند به سرعت و به طور موثر محتوای مواد مغذی خاک را افزایش دهد و زمینه مناسبی برای گیاهان فراهم کند. کودهای سه بیست قابلیت مصرف با کودهای دیگر را نیز دارند.

نیتروژن  کودهای سه بیست در ساختار ژنتیکی گیاه استفاده می شود.

نیتروژن کودهای سه بیست جزء مهم در بیشتر ترکیبات ساختاری، ژنتیکی، و متابولیسمی سلول‌های گیاه است. این عنصر همچنین در  ترکیبات مهم و ضروری گیاه از قبیل آمینو اسید، پروتئین، نوکلوئیک اسید، آنزیم‌ها و دیگر مولکول‌های کلروفیل  موثر است.  نیتروژن عامل اصلی افزایش محصولات گیاه، تسریع بخشیدن به رشد  و شادابی و سلامتی  گیاه است. نیتروزن  رشد ریشه را تحریک کرده و توسعه می دهد. از این طریق جذب مواد مغذی و رطوبت درون خاک برای ریشه گیاه  سریع‌تر  انجام می‌شود.

در صورت کاهش  رشد گیاه می توان از کودهای سه بیست استفاده کرد .

کمبود نیتروژن  کاهش رشد در گیاه  است که می توان از کودهای سه بیست که حاوی مقدار متعادل نیتروژن است استفاده کرد. کودهای سه بیست این مزیت را دارند که در صورت کاهش سه عنصر اصلی مغذی می توان از آن استفاده کرد.

کمبود فسفر در اواخر فصل رشد بر رشد بذر تاثیر می گذارد.

کمبود فسفر در گیاه  از برگ‌های قدیمی به سمت برگ‌های جدید شروع می شود،  در نتیجه رویش زودرس در گیاهان مبتلا به کمبود فسفر به وفور مشاهده می‌شود. با بالغ شدن  کمبود فسفر در اواخر فصل رشد، هم بر رشد بذر و هم بر رشد طبیعی محصول تأثیر می‌گذارد.

پتاسیم به فرایند تنفس گیاهان کمک می کند.

پتاسیم به فرایند بهبود فرآیند باز و بسته شدن تنفس  گیاه کمک زیادی  می‌کند. پتاسیم باعث اثربخشی  اکسیژن، آب و دی اکسید کربن در رشد گیاهان می شود.  اگر پتاسیم به میزان کافی به گیاه نرسد، سرعت رشد کم شده و کیفیت و کمیت محصول‌دهی کاهش می‌یابد. پتاسیم   باعث محافظت گیاهان  در مقابل سرمای فصل زمستان می شود.

در مورد پتاس بالا بیشتر بدانیم 

با توجه به اینکه کودهای سه بیست ماندگاری خوبی در گیاهان دارند، برای گیاهان بسیار مفید هستند. شما تولیدکنننده عزیز می توانید در صورت مشاوره با کارشناسان کشاورزی ایرانکود در تماس باشید.

 

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره