گل زاموفیلیا

گل زاموفیلیا

آخرین مقالات

گل زاموفیلیا

گل زاموفیلیا از خانواده آراسه و بومی آفریقا است. این گیاه رشد آهسته دارد،در نور کم  و خاک بسیار ارگانیک یا شنی با زهکشی  رشد خوبی دارد. دارای ریزوم‌های گوشتی پیازی شکل است که با  ایجاد برگ‌های براق  آب را ذخیره می‌کنند و به خشکی مقاوم می شود.

خاک مناسب زاموفیلیا

خاک مناسب زاموفیلیا باید دارای کمپوست و زهکشی خوبی داشته باشد. معمولا خاک با مخلوط ماسه یا پرلیت برای آن مناسب است. حتما گلدان آن باید سوراخ های مناسب جهت خارج شدن آب اضافی آن داشته باشد تا  گیاه دچار پوسیدگی ریشه نشود.

گل زاموفیلیا

نور مناسب گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا نور غیر مستقیم متوسط تا کم را دوست دارد. این گیاه انعطاف پذیر و آن را در هر مکانی از منزل که در طول روز نور غیر مستقیم دارد قرار دهید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

دمای مناسب گیاه زاموفیلیا

گیاهان زاموفیلیا در طیف وسیعی از دما و رطوبت رشد می کنند که دمای متوسط آنها  بین 18 تا 29 درجه سانتی گراد می باشد. در محدوده رطوبتی بین 40 تا 50 درصد به خوبی رشد می کنند .

 

مشکلات و آفات بیماری های گیاه زاموفیلیا

  • زرد شدن برگ‌ها
  • چروک شدن برگ‌ها
  • سیاه شدن ساقه و برگ
  • محو شدن برگ‌ها
  • پوسیدگی ریشه

نحوه آبیاری گیاه زاموفیلیا

زاموفیلیا به حداقل آب نیاز دارند،این گیاهان را باید هر  سه هفته تا یک ماه آبیاری کنید. اگر گیاه در معرض نور بیشتری قرار گیرد،  نیاز به آب  بیشتر داشته باشید. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک کاملا خشک شود .این گیاه به کندی رشد می کند و برای حفظ ظاهر سرزنده خود به حداقل آب نیاز دارد.

کلام آخر

بنابراین  زاموفیلیا گیاهی با ساقه و برگ از خانواده ساکولنت است. این گیاه زیبا با برگ‌های براق طرفداران زیادی دارد. با برگ‌های گوشتی  خود در برابر کم آبی مقاوم است. پرورش دهندگان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده در همین صفحه در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری