گیاه زاموفیلیا

نحوه نگهداری گیاه زاموفیلیا

آخرین مقالات

نحوه نگهداری گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا بومی آفریقای شرقی است، نیاز آبی کمی دارد. برگچه های صاف و طبیعی براق که نور کمی را نیاز دارد. برگچه های منفرد یک تا سه سانت طول دارد و  در زمان بلوغ برگها به رنگ سبز زمردی و دارای ساقه های ضخیم می باشد.

نیاز نوری گیاهان زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا در نور غیرمستقیم رشد متوسط دارد . حداقل شش ساعت نور در روز برای آن کافی می باشد.  در ماه های گرم می تواند تا 12 ساعت نور را  تحمل کند. با این حال باید زیر آفتاب شدید و مستقیم نباشد.

نحوه آبیاری گیاهان زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا را باید هر 2 تا 3 هفته یکبار آبیاری کنید و بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود. در نور شدید بیشتر و در نور کم به میزان کمتری آبیاری کنید. از علائم کمبود در این گیاهان می توان  به پژمردگی، چروکیده شدن برگها و خشک شدن خاک گلدان اشاره کرد. البته زرد شدن برگها و خیس شدن آنها می تواند نشانه آبیاری بیش از حد و باعث پوسیدگی ریشه می شود.

گیاه زاموفیلیا

دمای مورد نیاز گیاه زاموفیلیا

 گیاهان زاموفیلیا دمایی را در محدوده (18 تا 30 درجه سانتیگراد) ترجیح می دهند. بهتر است دمای آن کمتر از این مقدار نباشد. گیاهان زاموفیلیا در داخل منزل ارتفاع 0/6 تا 9 متر و گاهی اوقات بیشتر رشد کنند. این گیاه رشد کندی دارد و معمولاً سه تا پنج سال طول می‌کشد تا به اندازه  مناسب رشد کند.

در مورد کود آهن بیشتر بدانیم 

موارد احتیاط نگهداری از گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا مناسب حیوانات خانگی نیست، شاخ و برگ آن باعث تحریک حیوانات خانگی می شود. این گیاه همچنین باعث ایجاد بیماری های خطرناک از جمله سرطان می شود.

گیاه زاموفیلیا

خاک مورد نیاز گیاه زاموفیلیا

تا زمانی که خاک به خوبی زهکشی داشته باشد، می توانید تقریباً از هر مخلوط گلدانی با کیفیت بالا برای گیاه زاموفیلیا  استفاده کنید. بهتر است برای زهکشی ته  گلدان  سوراخی  داشته باشد تا آب اضافی از گلدان خارج شود.

نحوه جابجای زاموفیلیا در گلدان

اگر گیاه  رشد خوبی ندارد یا بدون دلیل  شروع به ریزش کرده است، ریشه ها را بررسی کنید. اگر ریشه‌ها بهم پیچیده باشد و ریشه‌های بیشتری در اطراف ریشه باشد، باید آن را در گلدان  بزرگ‌تری قرار دهید.

انواع گیاهان زاموفیلیا

Zamioculcas zamiifolia ‘Raven’:

گونه ای نسبتاً جدید که با شاخ و برگ های بنفش تیره مارون مشخص می شود.
Zamioculcas zamiifolia “Lucky Variegated”:

مشخصه این گونه  شاخ و برگ سبز است که با رنگ های سفید و زرد رنگارنگ است. اگر نور کافی به آن داده نشود، رنگ پریدگی آن از بین می رود.
Zamioculcas zamiifolia “Zamicro”:

این گونه ارتفاع کوتاه  با ساقه های کوتاه تر و برگ های کوچکتر دارد.

نتیجه گیری:

 تکثیر گیاه زاموفیلیا نسبتاً آسان است. فقط یک برگ را از ساقه بریده، اجازه دهید چند ساعت خشک شود و آن را در آب یا خاک مرطوب قرار دهید. خیلی در عمق گلدان قرار ندهید، زیرا ممکن است پوسیده شود.  ریشه‎ ها معمولاً به چند ماه رشد نیاز دارند و در بعضی موارد، اولین ریشه ها پس از یک سال ظاهر می ‎شوند. پرورش دهندگان محترم می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری