همه چیز درباره زعفران

همه چیز درباره زعفران

آخرین مقالات

همه چیز درباره زعفران

زعفران جزو با ارزش ترین ادویه های جهان محسوب می شود، کاشت زعفران به روشهای مختلف مانند روش های گلخانه ای تولید کرد. همچنین، شما می توانید در منزل نیز کاشت زعفران در خاک و داخل سبد میوه یا گلدان انجام دهید.  بهترین نوع زعفران، زعفران دخترپیچ است. انتخاب نوع زعفران به عواملی از قبیل کاربرد مصرفی، میزان بودجه برای خرید زعفران و میزان نیازتان بستگی دارد.

آشنایی با برخی از خواص زعفران

تقویت سیستم ایمنی:

زعفران به دلیل داشتن ویتامین ها، آهن، پتاسیم، منگنز در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد. همچنین این ماده به دلیل تحریک سیستم دفاعی بدن به منظور تولید گلبول های سفید از بروز بیماری ها جلوگیری می کند.

بهبود گردش خون:

زعفران در تقویت گردش خون، بهبود متابولیسم بدن، اکسیژن رسانی به سلول های بدن نقش موثری دارد.

تقویت استخوان:

زعفران به جذب بیشتر کلسیم در بدن و در نتیجه تقویت و استحکام استخوان ها کمک زیادی می کند. شما می توانید با گنجاندن زعفران در رژیم غذایی تان از بروز بیماری هایی از قبیل پوکی استخوان تاحدودی جلوگیری کنید.

جلوگیری از بروز سرطان:

زعفران به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی و مبارزه با رادیکال های آزاد از بروز سرطان های مختلف جلوگیری می کند. این ادویه پرارزش با تقویت سیستم ایمنی بدن مانع گسترش سلولهای سرطانی می شود.

بهبود مشکلات گوارشی:

اگر از مشکلات مربوط به معده رنج می برید به شما مصرف زعفران را پیشنهاد می کنیم. زعفران تاثیر زیادی در کاهش التهاب معده، تسکین درد معده، کاهش نفخ دارد.

در مورد کودهای مایع بیشتر بدانیم 

همه چیز درباره زعفران

 

 

نکات اصولی کشت زعفران

کاشت زعفران اگر به موقع و با کنترل شرایط مناسب انجام شود، در برداشت محصولی باکیفیت تر و مرغوب تر کمک می کند. به منظور برداشت محصولی باکیفیت باید عواملی از قبیل محیط مناسب، میزان نور مناسب، دمای محیط، میزان آبیاری، نوع خاک، میزان کوددهی را در نظر بگیرید. شما می توانید زعفران را در گلخانه نیز بکارید. کاشت زعفران در محیط گلخانه ای در مواقعی مناسب است که وضعیت آب و هوایی و محیطی مناسب برای کاشت وجود ندارد.این روش نسبت به روش دیگر که باید با استفاده از خاک صورت بگیرد، مقرون به صرفه و کم هزینه تر است.

 

دمای مناسب برای کاشت زعفران:

ماه های پاییز و زمستان برای رشد گیاه زعفران مناسب تر می باشند. توجه داشته باشید که رطوبت زیاد مانع رشد زعفران می شود.

خاک مناسب  کاشت زعفران :

خاک های شنی، آهک دار و رسی برای کشت زعفران بهترین  نوع خاک هستند.

نحوه آبیاری زعفران:

زعفران نیاز به آبیاری خیلی زیاد ندارد. آبیاری مزارع زعفران در بازه های زمانی مختلف صورت می گیرد.

در این مقاله به به صورت خلاصه در مورد زعفران مطالبی بیان شد، چنانچه اطلاعات بیشتری در مورد این محصول نیاز دارید با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری