کود 10 52 10 برای درخت انگور

زمان پیوند درخت انگور

آخرین مقالات

زمان پیوند درخت انگور

پیوند درخت انگور یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باغداران انگور انجام می‌دهند، اصولاً پیوند کار سختی نیست، اما موفقیت در این امر مستلزم کسب اطلاعات کافی و دقت در فرآیند پیوند است. قبل از پیوند ساقه و پیوندک باید از زمان پیوند انگور اطلاع داشته باشید.

اهمیت پیوند انگور

پیوند یکی از راه‌های افزایش تولید انگور در باغات است. به طور کلی خوشه‌ها و موهای انگور به دو صورت جنسی و غیرجنسی قابل تکثیر است که در این میان روش غیرجنسی رایج‌تر و مؤثرتر است. می‌توان نهال‌های مرغوب را به روش‌های تکثیر غیرجنسی  مانند قلمه زدن نیز  کشت کرد.

چگونه درخت انگور را پربار کنیم؟

 

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

مزایای پیوند انگور

افزایش انگورهای مقاوم و استفاده از ویژگی‌های پایه‌های قوی که شرایط نامطلوب را به خوبی تحمل می‌کند.

کاهش بروز بیماری‌ها در انگور

بهبود رسیدن میوه و افزایش کیفیت آن

بهبود قسمت‌های آسیب دیده انگور

روش‌های پیوند انگور

روش‌های مورد استفاده برای  پیوند انگور عبارتند از: اسکنه، نیمانیم، چیب و شکمی.  روش پیوند اسکنه انگور در مقایسه با روش‌های دیگر از محبوبیت و سود بیش‌تری برخوردار است، زیرا پیوند با روش اسکنه نه تنها آسان است، بلکه موفقیت بیشتری دارد. در روش پیوند انگور سبز، پیوندک می‌تواند تا رسیدن به بلوغ و تولید میوه روی پایه بماند، زیرا در این روش لازم نیست درختی را که پیوند روی آن انجام می‌شود قطع کرد.

زمان پیوند درخت انگور

 هوای سرد زمستان و شرایط حرارتی زیر ۱۰ درجه سانتیگراد به دلیل توقف فعالیت سلول‌های پیوندک از به هم آمیختگی ساقه انگور جلوگیری می‌کند بنابراین پیوند بی نتیجه می شود.هوای بسیار گرم تابستان به دلیل افزایش تبخیر از سطح پیوندک باعث خشک شدن شیره گیاه و در نهایت مرگ پیوندک می‌شود. از طرفی در انتخاب زمان پیوند انگور نباید فعالیت گیاه خیلی زیاد باشد زیرا به دلیل تولید زیاد شیره گیاهی، پیوندک در محل پیوند خفه می‌شود.

بهترین زمان برای پیوند درخت انگور چه زمانی است؟

بهترین زمان برای پیوند جوانه انگور خرداد یا اوایل تیرماه است. البته در  اواخر اسفند یا اوایل فروردین پیوند انجام می شود. فصل بهار و بعد از شروع فعالیت اولیه چون در این زمان بر شدت شیره گیاه افزوده نشده و باعث خفگی پیوندک نمی‌شود و از طرفی یخبندان  مناسب پیوند درخت انگور نخواهد بود.

کودهای مناسب پیوند درخت انگور

کود سه بیست

یکی از بهترین کودها پس از پیوند انگور، کود سه بیست است که  به رشد بهتر گیاه کمک می‌کند. این کود با تأمین سه عنصر اصلی خاک یعنی نیتروژن، فسفر و پتاسیم باعث افزایش کیفیت، افزایش استحکام و بهبود رشد می‌شود. علاوه بر این با تاثیر بر ریشه و جذب بیش‌تر مواد مغذی بر فتوسنتز، رسیدن میوه و گلدهی تأثیر می‌گذارد.

کود هیومیک اسید

 یکی از مهم‌ترین و  مفیدترین کودهای موجود برای پیوند انگور  اسید هیومیک است.

 

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره