شرایط رشد درخت انبه

آخرین مقالات

شرایط رشد درخت انبه

انبه در مناطق گرمسیری رشد می کند و بومی جنوب آسیا است و از خانواده بادام هندی می باشد.  درخت انبه همیشه سبز بوده و ارتفاع آن معمولا به ۱۸  تا ۲۰ متر می‌رسد، این درخت عمر طولانی دارد.برگ‌های این درختدرشت، چرمی، ساده و نیزه‌ای شکل هستند. که طول آنها تا ۳۰ سانتی متر می‌رسد.گل‌ها‌ی این گیاه کوچک، صورتی و معطر  هستند.

دمای مناسب برای رشد درخت انبه

درختان انبه  به دمای ایده آل بالای 21 درجه سانتی گراد  و حداقل دمای 4 درجه سانتی گراد  نیاز دارند. این درختان  برای تولید گل و میوه به 8 ساعت نور خورشید در روز نیاز دارند.

طریقه کاشت انبه

زمان رسیدگی درخت انبه

درخت انبه از نظر رسیدن به رشد کامل، تقریباً چهار ماه طول می‌کشد  تا برای برداشت محصول آماده شود.از آنجا که میوه انبه با دست برداشت می‌شود.

خاک مورد نیاز درخت انبه

انبه  انواع خاک را تحمل  می کنند،  خاک  لوم شنی که سبک و زهکشی خوبی داشته باشد بهترین نوع خاک برای این درخت  است. pH خاک  از کمی اسیدی تا کمی قلیایی (5.5 تا 7.5) متغیر  می باشد.

در مورد کودهای فروت ست بیشتر بدانیم 

نحوه آبیاری درخت انبه

درختان انبه تحمل به خشکی دارند، اگرچه خشکی می تواند بر تولید میوه تأثیر منفی بگذارد. بهتر است هر زمان که  چند سانت بالای خاک خشک شد آبیاری کنید..

کوددهی درختان انبه

این به کود زیادی نیاز ندارند، یک کود متعادل و آلی مانند کودهای سه بیست برای آن مناسب است.

نحوه برداشت انبه

 رنگ میوه رسیده به تنوع آن بستگی دارد. میوه به طور معمول با دست برداشت می شود و باید به آرامی با آن برخورد کرد تا از شکستن پوست جلوگیری شود.یکی از  روشهایی که در رسیدگی میوه به کار می رود این است که  که میوه را بچینید و آن را بو کنید تا ببینید آیا بوی شیرینی دارد یا خیر. اگر میوه نارس می چینید، می توانید آن را در یک کیسه کاغذی در دمای اتاق قرار دهید تا در طی چند روز بیشتر برسد. انبه را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد. از میوه های نارس اغلب برای تهیه ترشی انبه استفاده می شود. میوه های کاملا رسیده را در یخچال نگهداری کنید و در مدت یک هفته از آن استفاده کنید. همچنین می توان آن را منجمد کرد.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره