بهترین کود برای آناناس

بهترین کود برای آناناس

آخرین مقالات

بهترین کود برای آناناس :

گیاه آناناس بومی منطقه آمریکای جنوبی می باشد و در هاوایی  نیز رشد می  کند. در مناطقی با آب و هوای گرم هم قابلیت رشد کردن را دارد. تقریباً دو سال زمان می برد، تا آناناس به مرحله میوه دهی برسد.  در این مقاله با  بهترین کود برای آناناس آشنا می شوید.

بهترین کود برای آناناس

انواع بهترین کودها برای آناناس

کود های خشک

کود های خشک که دارای ۶ تا ۱۰ درصد عنصر نیتروژن و ۶ الی ۱۰ درصد اسید فسفریک و ۶ الی  ده درصد پتاس می باشد، برای آناناس مفید هستند. در  سه ماه اول  کاشت هر ۳ هفته 30 الی 60 گرم  را اعمال نمایید.

کود های مایع برای آناناس

کود مایع را روی برگ ها اسپری کنید، این کودها  هر 8 الی ۱۰ هفته استفاده شود.

ریز مغذی ها برای آناناس

دو یا سه بار از ریز مغذی هایی مانند روی و منگنز برای آناناس استفاده کنید.همچنین هر هشت الی 10 هفته یک بار از محلول سولفات آهن استفاده شود.

کمپوست و مالچ برای آناناس

آناناس برای رشد به کمپوست زیادی نیاز ندارد. اما در صورت استفاده پیش از کاشت آناناس میزان کمی از آن را با  خاک ترکیب کنید؛  بدین ترتیب  آب و مواد مغذی مورد نیاز آناناس حفظ  می شود.

همچنین مالچ باعث حفظ کردن رطوبت خاک و مانع از رقابت بین علف های هرز با آناناس برای مواد مغذی می شود،  مالچ را 24 الی36 سانت  از پایه گیاه نگه دارید تا از ورود آفت ها به داخل پیشگیری شود .

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم

بنابراین کودهای ارگانیک و نانو برای درختان آناناس نسبت به شیمیایی عوارض کمتری ایجاد می کند، چون کاملا طبیعی هستند و ناخالصی ندارند. کودهای شوک به دلیل سریع جذب بودن تاثیر بیشتری روی درختان دارند. کشاورزان عزیز در صورت هر گونه سوال در مورد کودهای شوم با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری