بهترین کود درختدرباره خرید کودکود آپارتمانی

آموزش کاشت انبه در خانه با تصویر

چگونه انبه را در دانه پرورش دهیم؟ نکاتی برای جوانه زدن انبه در خانه

 

انبه یکی از محبوب ترین گیاهان عجیب و غریب است. این درخت همیشه سبز است که در جنگل های استوایی آمریکا و آفریقا رایج است. انبه های کشت شده در هند ، پاکستان و سایر کشورهای آسیایی رشد می کنند. در ایران میوه های آبدار این گیاه به فروش می رسد که علاوه بر طعم مطبوع، خواص مفیدی نیز دارد . اخیراً پرورش انبه در خانه به عنوان گیاه آپارتمانی مد شده است.

سوالات متداول

  •   برای رشد انبه از دانه چه باید کرد،
  • چگونه باید از این گیاه مراقبت کرد،
  • معمولاً چه اشتباهاتی انجام می شود و آیا انبه ای که در خانه جوانه می زند میوه می دهد یا خیر.
  • آیا امکان رشد انبه روی طاقچه خانه وجود دارد؟
  • چگونه انبه را برای کاشت در خانه انتخاب کنیم؟
  • نحوه کاشت انبه: دستورالعمل های گام به گام
  • چگونه از جوانه انبه مراقبت کنیم؟
  • چه مدت طول می کشد تا انبه از دانه رشد کند؟
  • چه اشتباهاتی اغلب هنگام جوانه زدن انبه انجام می شود؟
  • افسانه ها در مورد جوانه زدن انبه خانگی
  • آیا انبه خانگی میوه می دهد؟

آیا امکان رشد انبه روی طاقچه خانه وجود دارد؟

گلفروش حرفه ای و معلم گلکاری، نویسنده وبلاگ ، در گفتگو با ایران کود، تاکید کرد که انبه یک درخت خیابانی است که در خانه رشد نمی کند.

به گفته این متخصص، انبه به دمای معین، نور زیاد مانند مناطق نیمه گرمسیری و رطوبت نیاز دارد. بازسازی کامل چنین شرایطی در یک آپارتمان تقریبا غیرممکن است. این کارشناس خاطرنشان کرد: البته در خانه، بذر جوانه می زند، اما اگر بیش از شش ماه عمر کند، موفقیت بزرگی خواهد بود.

جوانه زدن انبه در خانه آزمایش جالبی است. اما به خاطر داشته باشید که در نهایت با یک جوانه با چند برگ در بالا مواجه خواهید شد که احتمالاً برگ ها و ریشه های آن را در تلاش برای جذب نور کافی خسته میشوند. در عرض های جغرافیایی ما فقط ۴ تا ۵ ماه آفتابی وجود دارد، این برای ایجاد یک درخت کامل کافی نیست.

 

درخت انبه با میوه‌های خوشمزه و مغذی‌اش یکی از گیاهانی است که بسیاری از افراد علاقه‌مند به کشت آن در خانه هستند. با داشتن شرایط مناسب، می‌توان این درخت را در محیط خانه پرورش داد و از میوه‌های تازه و ارگانیک آن لذت برد. در این مقاله به بررسی نکات مهم برای نگهداری و پرورش درخت انبه در خانه خواهیم پرداخت.

چگونه انبه را برای کاشت در خانه انتخاب کنیم؟

برای کاشت انبه از دانه، باید یک میوه رسیده را انتخاب کنید – باید معطر باشد و با فشار کم، ممکن است یک فرورفتگی کوچک روی سطح آن باقی بماند.

اگر انگشت شما افتاد، به این معنی است که انبه بیش از حد رسیده است – برای کاشت عالی است، اما بهتر است آن را نچشید.

رنگ پوست بسته به نوع آن ممکن است متفاوت باشد. یک نشانه خوب وجود لکه های تیره کوچک روی پوست است، آنها نشان می دهند که انبه کاملا رسیده است.

اگر در سوپرمارکت میوه رسیده ای پیدا نکردید، می توانید یک میوه سفت بخرید. در خانه، باید آن را در یک کیسه کاغذی در بسته قرار دهید و بگذارید چند روز بماند، ترجیحا در کنار یک سیب یا موز – این کار فرآیند رسیدن را تسریع می کند، زیرا میوه ترشح می کند.اتیلن

نحوه کاشت انبه: دستورالعمل های گام به گام

 یک متخصص در مراقبت از گیاهان داخلی ،  دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه پرورش انبه در خانه ارائه داد.

 

1. هسته را از دانه جدا کنید  خود دانه را باز کنید تا دانه درونی آن باقی بماند. پوست سخت را از آن جدا کنید، سپس دانه را در دستمال یا کاغذ توالت خیس شده زیر آب جاری بپیچید. بذر به محیط مرطوب نیاز دارد.

2. دانه را در دستمال در یک بشقاب کوچک قرار دهید.

3. صفحه جوانه زنی را در مکانی روشن و گرم قرار دهید ، مثلاً روی طاقچه. مهم است که اطمینان حاصل شود که گاز همیشه مرطوب است. حتی می توانید نوعی گلخانه درست کنید – دانه را با کاغذ یا شیشه بپوشانید، اما آن را به طور دوره ای تهویه کنید.

اگر قالب یا پوسیدگی ظاهر شد، باید دستمال یا کاغذ را عوض کنید

4. هنگامی که یک جوانه ظاهر شد (دانه های بزرگ ممکن است چندین عدد از آنها را داشته باشند) به اندازه دو تا سه سانتی متر، بذر را به زمین پیوند بزنید . به خاک کمی کود اسید هیومیک بریزید تا خاک حالت پف کرده پیدا کند.

همچنین مهم است که گلدان مناسب را انتخاب کنید – قطر 8-9 سانتی متر کافی است. مطلوب است که بالا باشد، بنابراین ریشه ها فضایی برای رشد خواهند داشت. علاوه بر این، گلدان باید باسوراخ های زهکشی

نیازی نیست جوانه را فوراً در گلدانی که خیلی بزرگ است بکارید. خاک موجود در آن برای مدت طولانی خشک می شود و شور می شود، به طوری که ریشه ها شروع به پوسیدگی می کنند.

5. جوانه را در خاک فرو کنید و آن را کمی حدود یک سانتی متر بپاشید.

6. گلدان را با جوانه روی پنجره ، در روشن ترین مکان خانه قرار دهید. مهم است که از پیش نویس اجتناب کنید – محل جوانه زدن باید گرم باشد، می توانید دوباره از یک شیشه یا یک شیشه کوچک گلخانه بسازید.

گلخانه باید به صورت دوره ای به مدت 10-15 دقیقه باز شود تا از ایجاد تراکم جلوگیری شود و بذر تهویه شود.

چگونه از جوانه انبه مراقبت کنیم؟

روی کدام پنجره بگذارم؟

متخصص گیاهان آپارتمانی تأکید کرد که دسترسی جوانه به نور مهم است – بهتر است گلدان را با دانه روی پنجره شرقی یا غربی قرار دهید. ضلع جنوبی نیز مناسب است، اما در این صورت انبه جوانه زده باید از همان ابتدا نزدیک پنجره جنوبی قرار گیرد. یعنی جوانه را نمی توان از پنجره شمالی به سمت جنوبی منتقل کرد – در غیر این صورت از نور مستقیم خورشید می سوزد.

اما اگر از بهار و زمستان گیاه همیشه روی پنجره ای رو به جنوب بایستد، به تدریج به خورشید عادت می کند و نمی سوزد.

20-25
درجه

دمای مطلوب در طول روز در اتاق برای جوانه زدن انبه است

چگونه گلخانه را تمیز کنیم؟

در مورد گلخانه، به ایجاد گرما و رطوبت لازم کمک می کند. کارشناس ایران کود توصیه می کند که به تدریج قرار گرفتن جوانه در معرض هوا را بدون گلخانه افزایش دهید. زمانی که جوانه ابتدا فقط در گلخانه بود و بلافاصله برای مدت طولانی خود را در هوا پیدا کرد، نباید یک انتقال ناگهانی وجود داشته باشد.

چند بار باید انبه خود را آبیاری کنید؟

به گفته این متخصص، باید جوانه را به وفور و با آب فراوان آبیاری کنید. با این حال، در زمستان باید کمی کمتر از تابستان آبیاری کنید.

برای تعیین زمانی که گیاه نیاز به آبیاری دارد، باید به خاک نگاه کنید – اگر چند سانتی متر از لایه بالایی خشک شده باشد، وقت آن است. در این مورد، باید مطمئن شوید که خاک زمان کافی برای خشک شدن کامل ندارد.

چه مدت طول می کشد تا انبه از دانه رشد کند؟

بذر معمولاً در عرض 14-5 روز جوانه می زند و پس از آن باید در زمین کاشته شود. در حال حاضر در زمین، جوانه در 10-15 روز ظاهر می شود. اگر به درستی از آن مراقبت کنید ، در عرض شش ماه گیاه قوی تر می شود و می توان آن را در گلدان بزرگتر پیوند زد.

در مرحله بعد، شما باید به طور مستقل سیستم ریشه انبه را کنترل کنید – اگر ریشه ها بیش از حد شلوغ شوند، توپ خاکی را کاملاً در هم می پیچند. این بدان معنی است که زمان آن رسیده است که گیاه دوباره گلدان جدیدی را انتخاب کند. این را می توان به روش دیگری درک کرد – با وجود آبیاری فراوان و کوددهی پایدار (کودهای معمولی برای گیاهان داخلی را می توان به خاک اضافه کرد)، انبه به آرامی رشد می کند.

در سال اول ۶ الی ۱۰ سانتی متر

انبه کاشته شده در خانه برای اولین بار شکوفا می شود

چه اشتباهاتی اغلب هنگام جوانه زدن انبه انجام می شود؟

انتظار نتایج سریع

کریستینا بیگیشوا خاطرنشان می کند رایج ترین اشتباه این است که منتظر نتایج سریع باشید و پس از اولین شکست تسلیم شوید.

سرعت جوانه زنی انبه 100٪ نیست زیرا همه میوه ها را نمی توان به اندازه کافی رسیده و تازه فروخت. به عنوان مثال، در تابستان و بهار میوه های تازه می گیریم، در زمستان ممکن است کمی سرمازدگی داشته باشند و بر این اساس، ممکن است بذر چنین میوه ای جوانه نزند.

کریستینا بیگیشوامتخصص مراقبت از گیاهان آپارتمانی

انبه ها بیش از حد آبیاری می شوند

یکی دیگر از اشتباهات رایج آبیاری بیش از حد گیاه است. این کارشناس یادآور شد: انبه زمانی که لایه بالایی خاک خشک می شود باید آبیاری شود. بنابراین، خاک باید سبک باشد و یک لایه زهکشی در پایین قرار گیرد.

هنگامی که سیلاب می شود، برگ ها، به اندازه کافی عجیب، شروع به خشک شدن می کنند زیرا ریشه ها آسیب دیده اند. پس از آن، لکه های “زنگ زده” روی برگ ها ظاهر می شود.

“اگر جوانه شروع به زرد شدن یا پژمرده شدن کند، به احتمال زیاد اگر گیاه بسیار کوچک باشد، باید بیرون ریخته شود. اگر جوانه در حال حاضر قوی است، پس باید به آنچه با ریشه های آن اتفاق می افتد نگاه کنید – اغلب زرد شدن و سایر مشکلات روی برگ ها با این واقعیت همراه است که ریشه ها خشک می شوند یا، که بیشتر اتفاق می افتد، از رطوبت بیش از حد پوسیده می شوند .

افسانه ها در مورد جوانه زدن انبه خانگی

 افسانه های زیادی در مورد انبه های خانگی وجود دارد که در شبکه های اجتماعی پخش می شود.

بذر در آب معمولی به طور نامحدود رشد می کند

در مرحله اولیه، جوانه حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است که گیاه خیلی سریع آنها را مصرف می کند، بنابراین در مدت کوتاهی ممکن است جوانه چربی با برگ ظاهر شود، حتی اگر دانه به سادگی در یک لیوان آب غوطه ور شود.

کاشت انبه در خانه

به گفته متخصص، این مکانیسم توسط طبیعت تعیین شده است – گیاه باید “شلیک کند”، زیرا در شرایط وحشی رقابت بالایی وجود دارد. با این حال، پس از اتمام منابع، گیاه باید مواد مغذی خود را از خاک و نور خورشید به دست آورد. بنابراین، انبه تنها در آب برای مدت طولانی زنده نمی ماند.

انبه در داخل خانه بدون مراقبت خاصی رشد می کند

این گیاه به انرژی زیادی از خورشید نیاز دارد. اگر نور نباشد، انبه شروع به دراز شدن می کند، زیرا “فکر می کند” که توسط درختان بزرگ دیگر مسدود شده است و باید به سرعت به سمت بالا رشد کند تا راه خود را به خورشید برساند. در طی این فرآیند، جوانه خود را خسته می کند، ریشه و برگ رشد نمی کند و در آینده به دست آوردن آب و نور برای آن دشوار می شود.

آب و هوای روسیه به طور کلی برای این گیاه مناسب نیست، زیرا در اینجا خورشید فقط سه تا چهار ماه در سال به طور مداوم می تابد. بعد از شش ماه، جوانه های انبه خانگی معمولا می میرند

اوگنیا لیسوواگل فروشی حرفه ای

جوانه انبه باید همیشه گرم و بدون تغییر دما نگهداری شود

درخت انبه بالغ قطعا به نوسانات دمای هوا در طول روز نیاز دارد. لیسووا گفت: “در شرایط طبیعی ما، غیرواقعی است که آن را به اضافه 10 در شب و به اضافه 25 در طول روز داشته باشیم، چنین شرایطی برای بسیاری از گیاهان نیمه گرمسیری – لیمو، نارنگی، و از جمله انبه” ضروری است. به گفته او، با این هوا، انبه باید شکوفا شود و شروع به میوه دادن کند.

آیا انبه خانگی میوه می دهد؟

متأسفانه، انبه که در خانه رشد می کند میوه نمی دهد، زیرا بازسازی شرایط توصیف شده در بالا، مشخصه مناطق نیمه گرمسیری، در یک اتاق تقریبا غیرممکن است.

به طور کلی این درخت در سال ششم یا هفتم میوه می دهد اما اگر آن را در خانه پرورش دهید قطعا به پیوندک نیاز دارید. یعنی باید شاخه ای از یک انبه از قبل میوه دار را از جایی تهیه کنید و آن را روی یک جوانه خانگی پیوند بزنید. در این صورت این احتمال وجود دارد که درخت همچنان شکوفا شود و میوه باشد.

 

حتی اگر گیاه سازگار شود و از هر یک میلیون نهال یکی جوانه بزند، وحشتناک به نظر می رسد – با افزایش سن برگ ها سیاه می شوند، می ریزند و در نهایت یک تنه برهنه ایجاد می شود، چند برگ در بالا باقی می ماند، و این همه

یک گل فروشی حرفه ای

انبه یک گیاه در فضای باز است، بنابراین جوانه زدن آن بیشتر برای سرگرمی است. این کارشناس در پایان گفت: «برای اینکه خودتان ببینید جوانه‌ها و اولین برگ‌ها چگونه از یک دانه ظاهر می‌شوند، برای مثال نشان دادن و توضیح همه این فرآیندها به فرزندتان فوق‌العاده است».

با این حال، ارزش آن را ندارد که مکرراً منتظر بمانید تا بار بعدی که یک درخت کامل در خانه رشد می کند. برای ارضای کنجکاوی خود باید در چنین آزمایشاتی شرکت کنید، زیرا روند ظهور یک گیاه جدید واقعاً بسیار هیجان انگیز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا