درباره خرید کودکود شوک نانو

علت زرد شدن برگ گیاهان

۴دلیل که چرا برگ گیاهان زرد می شود و چگونه با آن مقابله کنیم؟

 

تقریباً هیچ گیاهی از زرد شدن برگها مصون نیست. . با گذشت زمان، برگ زرد در نهایت اثر تزئینی خود را از دست می دهد و گیاه می میرد ( باید از شر آن خلاص شوید).

برای کمک به حیوانات خانگی محبوب خود برای بازگشت به زندگی عادی، بیایید به دلایل زرد شدن برگها نگاه کنیم و تصمیم بگیریم در هر مورد چه کاری انجام دهیم.

دلیل 1. آبیاری نامناسب

کمبود یا بیش از حد رطوبت در خاک عملکرد ریشه ها را مختل می کند، به همین دلیل است که قسمت بالای زمین از دریافت مقدار مورد نیاز تغذیه خودداری می کند. در نتیجه برگها شروع به زرد شدن و خشک شدن می کنند. در ابتدا، این ممکن است فقط خود را به عنوان انتهای خشک نشان دهد. گیاه غرقابی به مرور زمان پوسیده می شود و گیاه کم آب خشک می شود. در هر دو مورد، هنوز فرصتی برای نجات گل وجود دارد، اما تنها در صورتی که علت آن به سرعت درک شده و از بین برود.

غرقابی مکرر همراه با دمای پایین هوا به ویژه برای گیاهان خطرناک است.

نحوه تنظیم آبیاری گیاهان خانگی

شما باید گیاهان را نه بر اساس روزهای تقویم، بلکه پس از بررسی وضعیت خاک ابتدا مرطوب کنید. برای انجام این کار، خاک را با انگشت خود تا عمق کم لمس کنید یا یک چوب خشک بچسبانید. اگر حداقل کمی مرطوب است، اگر خشک است، نیازی به آبیاری نیست. استثنا فقط برای آن دسته از گیاهانی که حتی از یک خشکسالی خفیف می ترسند، به عنوان مثال، اسپاتی فیلوم وجود دارد.
توجه ویژه به کیفیت آب برای آبیاری باید تازه، ته نشین شده و در دمای اتاق باشد. شما نمی توانید از آب سرد کلردار به طور مستقیم از شیر استفاده کنید، باید اجازه دهید 1-3 روز بماند. سخت – باید آن را با اسید سیتریک (2-3 گرم در هر 10 لیتر آب) نرم کنید.
و از همه مهمتر، روش آبیاری را به درستی انجام دهید. آب را در قابلمه بریزید تا از سوراخ های زهکشی (وجود آنها در گلدان اجباری است!) به داخل سینی سرازیر شود. به این ترتیب کل توپ خاکی به طور یکنواخت مرطوب می شود و سیستم ریشه از کمبود رطوبت رنج نمی برد. برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه آب اضافی را از ماهیتابه تخلیه کنید.
مهم!
قبل از خرید گل، همیشه دریابید که به چه تعداد دفعات آبیاری و به چه صورت (زیر ریشه یا در سینی) نیاز دارد.

دلیل 2. پیش آمد ها و تغییرات دمایی ناگهانی

اگر با آبیاری مشکلی ندارید به محل قرارگیری گل توجه کنید. شاید او زیر یک پنجره باز، زیر کولر، پنکه یا به شیشه پنجره یخی تکیه داده است. چنین شرایطی اغلب منجر به زرد شدن و سپس سفید شدن برگها می شود. این مشکل همچنین می تواند ناشی از هوای بیش از حد گرم از رادیاتورها و بخاری ها باشد.

 

چگونه گیاهان را با شرایط دمایی مناسب فراهم کنیم
گل های داخلی به تغییرات دما بسیار حساس هستند، بنابراین بهترین کار این است که مکانی گرم و بدون جریان هوای فعال برای آنها پیدا کنید. اگر این امکان پذیر نیست، به سادگی گل ها را در حین تهویه به عمق اتاق ببرید. همچنین در صورت لزوم ترک های پنجره را عایق بندی کنید و گلدان ها را روی پایه های چوبی قرار دهید.

هرگز گیاهان داخلی را روی بخاری در حال کار قرار ندهید. در حالت ایده آل، حداقل 15-20 سانتی متر از منبع حرارت تا گلدان فاصله خواهد داشت.

مهم!

مخصوصاً برای گلها در فصل زمستان، زمانی که خطر تغییرات دما بسیار زیاد است، دشوار است، بنابراین به حیوانات خانگی خود بیشتر توجه کنید.

دلیل 3. کمبود یا بیش از حد نور خورشید

هر گیاه برای رشد طبیعی به مقدار مشخصی نور نیاز دارد. اگر هنجارها نقض شود، مشکلات شروع می شود. در اثر کمبود نور، برگها زرد، رنگ پریده و می ریزند، شاخه ها دراز می شوند، جوانه ها باز نمی شوند و گل ظاهر تزئینی خود را از دست می دهد. نور بیش از حد منجر به آفتاب سوختگی می شود، زمانی که برگ ها و سایر قسمت های گیاه با لکه های زرد و سیاه پوشیده می شوند.

نحوه تنظیم نور مناسب برای گیاهان

قبل از قرار دادن گلدان روی طاقچه، مطمئن شوید که جهت پنجره متناسب با گل است. گیاهان نور دوست را می توان روی طاقچه جنوبی، جنوب غربی یا جنوب شرقی قرار داد. اما برای جلوگیری از سوختگی تقریباً همیشه به سایه اضافی نیاز خواهید داشت. چه چیزی را سایه بزنیم؟ می توانید از کاغذ، مقوا، گاز، فیلم رنگی استفاده کنید. در پنجره های غربی و شرقی گل ها نیازی به سایه زدن ندارند. اما در پنجره شمالی، به احتمال زیاد به نور اضافی با فلورسنت یا فیتولامپ نیاز خواهد بود. اگر نمی خواهید خیلی خودتان را اذیت کنید، گیاهان بی تکلف را انتخاب کنید.
گلدان گل را هر از چند گاهی بچرخانید تا تمام قسمت های گیاه نور کافی دریافت کند.

دلیل 4. رژیم غذایی نامتعادل

اگر به مدت طولانی گیاه را تغذیه نکرده باشید یا آن را در خاک جدید دوباره نکارید، ممکن است کمبود شدید مواد مغذی رخ دهد. و گل شروع به نشان دادن این خواهد کرد.
کمبود عنصر به روش های مختلف ظاهر می شود:

۱-برگها کوچکتر و زرد می شوند – کمبود نیتروژن.
۲-برگها با لکه های زرد پوشیده شده اند – کمبود منیزیم؛
۳-تیغه های برگ خاکستری مایل به زرد می شوند – کمبود منگنز.
۴-زردی بین رگها – کمبود مولیبدن، آهن؛
۵-نوک برگها زرد می شود – کمبود کلسیم و غیره.

رنگ برگ ممکن است در نتیجه مواد مغذی بیش از حد از سبز به زرد تغییر کند. به عنوان مثال، اگر گیاهان را با آب سخت آبیاری کنید، کلسیم اضافی در خاک ظاهر می شود که همچنین منجر به زرد شدن می شود. شما نباید نسبت به کودهای آماده که از فروشگاه خریداری می شود زیاده روی کنید. تغذیه کم گیاه بهتر از تغذیه بیش از حد آن است.

نحوه تغذیه گل های داخلی

هنگام انتخاب کود، باید عوامل زیادی را در نظر گرفت: نوع گیاه، دوره رشد آن و وضعیت سلامت. ما در مورد همه اینها در مقاله خود صحبت کردیم.
اگر برگ‌های گیاه زرد می‌شوند و شما تمایل دارید که فکر کنید این به دلیل کمبود تغذیه است، درمان اضطراری ضروری است. داروهای مردمی در این مورد بی اثر خواهند بود و حتی ممکن است وضعیت را بدتر کنند. بهتر است از کودهای مخصوص استفاده شود. برای افزایش ایمنی گیاهان، آنها را با داروهای حاوی مجموعه ای از عناصر میکروبی درمان کنید. در بین پرورش دهندگان گل، برند شوک برای زرد شدن برگ ها،کود نیتروژن و آهن  به خوبی خود را ثابت کرده اند.
یک گل بیمار باید به تدریج تغذیه شود. از هنجار کودها تجاوز نکنید تا به سرعت کمبود مواد را جبران کنید، این می تواند به گیاه آسیب برساند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا