درباره خرید کودکود شوک نانو

کود اسید هیومیک برای درخت انگور-فواید

 کود اسید هیومیک : کارایی بالا در انگور

 

هیومیک اسید شوک و تاثیرآن بر انگور

در سیستم تغذیه ای انگور، تیمارهای برگ از اهمیت بالایی برخوردار است که به عنوان مکمل موثری برای تغذیه ریشه اصلی عمل می کند.

تعداد زیادی کود هیومیک مختلف در بازار وجود دارد. کدام یک ارزش توجه دارند؟ آیا باید از تمام داروهای موجود در بازار انتظار نتایج خوبی داشت؟ بیایید سعی کنیم این مسائل را درک کنیم.

در این مقاله به فواید آماده سازی هیومیک برای انگور و همچنین اثربخشی استفاده از هومات ساخالین خواهیم پرداخت.

تأثیر مواد هیومیک بر رشد و کیفیت محصولات در هنگام رشد انگور

آماده سازی هیومیک مخلوطی از مواد فعال بیولوژیکی جدا شده از مواد اولیه سازگار با محیط زیست با منشاء طبیعی است. تحت تأثیر آنها، نفوذپذیری غشای سلولی در سلول های گیاهان انگور تغییر می کند، فعالیت آنزیم ها و سرعت فرآیندهای فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی افزایش می یابد، فرآیندهای تنفس، سنتز پروتئین ها و کربوهیدرات ها تحریک می شود.

آماده سازی هیومیک به گیاهان کمک می کند تا با عواقب یخبندان های مکرر، خشکسالی و کاهش تنش شیمیایی ناشی از درمان آفت کش مقابله کنند. هومات ها به عنوان فعال کننده های غیر اختصاصی سیستم ایمنی، مقاومت گیاه را در برابر بیماری های مختلف افزایش می دهند. علاوه بر این، آنها توسعه سیستم ریشه را تحریک می کنند که یک جنبه مهم برای نهالستان های انگور است. تنظیم تغذیه ریشه و برگی؛ بهبود نفوذ مواد مغذی از محلول خاک به گیاه.

به دلیل خواص مثبت، آماده سازی هیومیک اخیراً به طور گسترده در صنعت انگور مورد استفاده قرار گرفته است. آنها برای استفاده در مناطق انگور که در آن تفاوت در دمای روز و شب و عدم بارش برای مدت طولانی امکان پذیر است توصیه می شود.

 

sol

تحقیقات دانشمندان ایستگاه آزمایشی باغبانی و انگور اورنبورگ نشان داده است که افزودن ترکیبات هیومیک تأثیر مثبتی بر فرآیندهای تشکیل سیستم ریشه و قسمت بالای زمینی نهال های انگور از قلمه های کوتاه شده دارد. تحت تأثیر آماده سازی هیومیک، گیاهان آزمایشی افزایش شاخص های زیر را نشان دادند:

1. سازگاری نهال ها با شرایط طبیعی جدید. این امر به ویژه هنگامی که یک رقم جدید در حال کاشت است یا یک مزرعه در حال انتقال به مکان جدید است مهم است.

2. افزایش عملکرد.

3. ماهیت کلی خود برداشت: اندازه میوه، طعم، تعداد خوشه های جمع آوری شده.

4. تقویت کلیت همه ریشه های گیاه که جذب رطوبت از خاک را چندین برابر می کند.

5. تسریع رسیدن توت.

6. حذف نیترات ها از توت ها. برای مناطق صنعتی محروم از اهمیت بالایی برخوردار است.

7. افزایش مقاومت در برابر انواع بیماری ها و تغییرات آب و هوا.

بیشترین تأثیر را از آبیاری با یک آماده سازی هیومیک با افزودن عناصر ماکرو و میکرو به دست آمد.

آزمایش های انجام شده نشان می دهد که استفاده از آماده سازی هیومیک در هنگام تکثیر سریع انگور به طور قابل توجهی کیفیت مواد کاشت را بهبود می بخشد.

در میان بسیاری از آماده سازی های هیومیک، هومات ساخالین نتایج قابل توجهی را نشان می دهد. مزایای این محصول چیست؟

کود اسید هیومیک شوک

به لطف فعالیت بیولوژیکی مواد هیومیک موجود در آماده سازی، و همچنین خواص یک آداپتوژن و محرک زیستی، این آماده سازی باعث افزایش مقاومت گیاه در برابر بیماری ها و شرایط نامساعد آب و هوایی و آب و هوایی می شود که برای تاکستان های ایران بسیار مهم است.

عمل هیومیک اسید شوک هم در رویشگاه گیاه – بازیابی و افزایش حاصلخیزی خاک و هم به سمت خود گیاه است.

حتی در مقادیر کم نیز موثر است. استفاده از آن نیازی به تغییر در فن آوری های کشاورزی موجود ندارد: با هر گونه محصولات محافظت از گیاه و سایر کودها سازگار است.

اسید هیومیک ۸۰ درصد شوک با درصد خلوص بالا و بهره بری از فناوری نانو جذب بسیار بالایی توسط خاک دارد و بستر خاک را به صورت اسفنجی و آماده ی هرگونه کشت و زر میکند.

اسسید هیومیک شوک

تجربه کاربرد کود اسید هیومیک در تاکستان

در نتیجه بررسی ها مشخص شد که تغذیه محلول پاشی انگور با کود آلی – هیومیک اسید پتاسیم “شوک” تأثیر مثبتی بر عملکرد داشت. به طور خاص، عملکرد کرت های تیمار شده 3 برابر بیشتر از کرت های تیمار نشده بود. شاخص های کمی قند موجود در آب میوه نسبت به مصرف سایر کودها به طور قابل توجهی (2 درصد) افزایش یافت. اسیدیته آب انگور طبیعی باقی ماند و بین 0.2 – 0.3 گرم در متر مکعب در نوسان بود.

هنگام استفاده از اسید هیومیک شوک ، برگ های انگور به رنگ سبز تیره رنگ آمیزی می شدند. بروز اویدیم و کپک به میزان قابل توجهی کاهش یافته است (در شرایط آذربایجان). هنگام استفاده از این کود، ارائه توت ها بهبود یافت.

نتایج تحقیق به ما این امکان را می دهد که به نتایج زیر دست یابیم:

1. تیمار قبل از کاشت قلمه انگور با آماده سازی هیومیک تأثیر مثبتی بر فعالیت کالوس زایی دارد. حداکثر اثر مثبت در انواع با استفاده اضافی از ریز عناصر به دست آمد.

2. هیومیک اسید ها به افزایش تعداد ریشه های فرعی و بهبود رشد آنها در تمام انواع انگور کمک می کنند.

3. همات ها روند تشکیل ساقه در قلمه ها را تسریع می کنند و به رشد بهتر اندام های روی زمینی نهال انگور کمک می کنند.

4. استفاده از آماده سازی هیومیک در هنگام رشد انگور، بهره وری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و کیفیت محصولات انگور حاصل را بهبود می بخشد.

بنابراین، نتایج کمی و کیفی مثبت تأثیر هومات ساخالین امکان استفاده گسترده از آن را در مزارع انگور فراهم می کند. با توجه به ایمنی زیست محیطی هومات پتاسیم “ساخالین” و مفید بودن آن و همچنین استفاده فعال آن در کشورهای مختلف، می توان آن را برای استفاده روی انگور توصیه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا