بهترین کود درختدرباره خرید کودکود ارگانیککود باغیکود زراعی

کود سه بیست شوک

کود سه بیست شوک

 یکی از بهترین تقویت کننده‌های کامل که برای گیاهان بسیار مورد استفاده بوده و تاثیر زیادی بر روی آنها دارد کود سه بیست است. این کود با داشتن ۲۰ درصد فسفات ۲۰درصد ازت و ۲۰ درصد پتاسیم بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز گیاه را تامین می کند و باعث رشد و نتایج عالی آن خواهد شد. یکی از معروف ‌ترین انواع کود سه بیست کود سه بیست شوک است که در این مقاله از سایت ایران کود ما به بررسی تاثیر کود سه بیست بر گیاهان و معرفی نوع شوک آن به شما می‌پردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شناخت کود سه بیست شوک

برای تقویت گیاهان استفاده از یک کود مناسب به جای استفاده از کود‌های زیاد که هر کدام مواد خاصی در خود دارند مقرون به صرفه است، از کودهای مورد نیاز گیاه که بسیاری از مواد مغذی را در خود دارد کود سه بیست شوک یاNPK است. علت معروف بودن این کود به دلیل داشتن ۲۰ درصد فسفات، ۲۰ درصد پتاسیم و ۲۰ درصد ازت موجود در آن است، همچنین این کود دارای موادی مانند: منگنز، بور، روی و آهن نیز می‌باشد. به علت وجود ترکیبات آن از این کود برای محصولات کشاورزی، زراعی، گلخانه‌ای و گیاهان آپارتمانی می‌توان استفاده کرد.این کود به شکل مایع و پودری در بازار یافت می‌شود که در هر دو نوع خواص یکسانی دارد. در روش پودری شما باید مقدار مناسبی از پودر را با آب مخلوط کرده و گلدان را کود دهی کنید. در روش مایع استفاده از آن به دلیل محلول بودن آسان تر است.کود سه بیست معمولا در رنگ‌های مختلف بسته به شرکت سازنده آن تولید می‌شود، از رنگ آن نمی‌توان تشخیص داد که این کود مرغوب است یا تقلبی. مثلا در برخی موارد رنگ کود سه بیست پودری سفید و صورتی می‌باشد. اما به یاد داشته‌باشیم که خواص کود به رنگ خاصی معطوف نیست. معمولاً کود مایع به رنگ سبز و گاهی بی‌رنگ است.

قیمت کود سه بیست مایع

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

 

زمان و مقدار استفاده از کود سه بیست برای گیاهان

  • برای گیاهانی مانند گل‌های آپارتمانی و کاکتوس‌ها که اندازه آنها کوچک می باشد باید در فصل بهار و تابستان اندازه یک سوم یا دو قاشق چای خوری هفته‌ای یکبار کوددهی انجام شود. در فصل پاییز و زمستان به کاکتوس کود ندهید. هر دو ماه یک بار به اندازه دو قاشق چای خوری به گلهای آپارتمانی کود سه بیست تزریق کنید.
  • در مورد گیاهان و گل‌های آپارتمانی و کاکتوس هایی که سایز آنها در اندازه متوسط است، شما باید در فصل بهار و تابستان هر دو هفته یک بار دو قاشق چایخوری از این کود استفاده کنید. در فصل زمستان و پاییز به کاکتوس کود ندهید و برای گیاهان آپارتمانی متوسط نیز هر دو ماه یکبار دو قاشق چای خوری کود به آن اضافه کنید.
  •  برای محصولات زراعی اندازه یک و نیم تا دو کیلوگرم کود مورد استفاده است. میزان استفاده از کود سه بیست برای درختان بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ گرم می‌باشد که بسته به اندازه درخت متفاوت است.

کود سه بیست برای پسته

مزایا و ویژگی‌های کود سه بیست شوک برای گیاهان

  • رشد ریشه را افزایش می‌دهد.
  • فتوسنتز در گیاه را بالا می‌برد.
  • افزایش میزان رشد گل‌های گیاه و میوه آن‌ها را به دنبال دارد.
  • پروتئین موجود در خاک را افزایش می‌دهد.
  • افزایش میزان رشد برگها و ساقه گیاه را به دنبال دارد.
  • بسیاری از نیازهای گیاه با استفاده از این کوه مرتفع می‌شود.
  • رشد جوانه‌ها و پاجوش‌های گیاه را افزایش می‌دهد.
  • میزان شوری این کود نسبت به سایر کود‌ها کمتر است.

کود کامل پرینوا

 در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

کمبود کود سه بیست در گیاهان چه علایمی در آنها ایجاد می‌کند؟

  • اگر گیاه شما دچار کمبود ازت باشد برگهای پیر دچار زردی خواهند شد، همچنین گیاه با افت شدید رشد مواجه شده و کم کم این زردی به برگهای بالاتر و جوان‌تر سرایت می‌کند.
  • کمبود پتاسیم باعث می‌شود که برگهای قسمت پایینی گیاه زرد شده و آرام آرام می‌سوزد، تا اینکه برگ‌های بالا را نیز نابود خواهند کرد. پتاسیم برای گیاه بسیار ضروری است زیرا کیفیت میوه و پروتئینی که در گیاه و میوه به وجود می آید با وجود پتاسیم انجام خواهد شد.
  • همچنین اگر گیاه شما دچار کمبود فسفر شود برگ هایی که جوان هستند کوچکتر و جوانه‌های به وجود آمده انتهای گیاه بسیار ضعیف خواهد بود. در نتیجه رشد گیاه بسیار کم بوده و کم کم رو به نابودی خواهد رفت.

قیمت کود سه بیست مایع

جمع بندی 

بنابراین این کود از جمله محصولاتی است که برای تمامی گیاهان و درختان مناسب بوده و بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز آنها را مرتفع می سازد. اما برای خرید این کود و مطمئن بودن از مرغوبیت آن شما به برند معروف احتیاج دارید. یکی از انواع برندهای بسیار عالی موجود در بازار که مرغوبیت آن ثابت شده‌است کود سه بیست شوک می‌باشد که شما می‌توانید این کود را از سایت ایران کود با قیمتی مناسب و با کیفیتی بالا تهیه نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ایران کود تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا