کود زراعی

کود کالمکس برای موز

کود کالمکس برای موز محصولی می‌باشد که حاوی مقادیر زیادی کلسیم به همراه مقداری اسید آمینه است که باعث جذب سریع و آسان کلسیم می‌شود. ترکیبات این کود باعث شده که به  یک کود تخصصی برای دوران گلدهی استفاده شود.  این کود علاوه بر افزایش مقدار گل، از ریزش گل‌ها و میوه‌های تازه تشکیل شده جلوگیری می‌کند و در نهایت منجر به افزایش قابل توجه عملکرد خواهد شد.

تاثیر کود کالمکس بر جذب کلسیم در موز

 استفاده از کود کالمکس برای موز، جذب کلسیم در گیاه را  تضمین می‌ کند.همچنین باعث افزایش کمیت و کیفیت محصولات و افزایش ماندگاری آنها می شود. علائم کمبود کلسیم در برگ‌های جوان موز بروز می‌کند. این کود برای  موز تنها منبع کلسیمی است که می‌توان از آن به صورت محلول استفاده کرد.

کود ۶۰ درصد پتاسیم برای موز

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

مزایای کود کالمکس برای موز

 کود کالمکس برای موز بهترین کود برای  رشد سریع درختان میوه  است، چون  کلسیم  موجود در آن باعث تحریک رشد رویشی گیاه می‌شود و در نتیجه زمانی که گیاه هنوز وارد فاز زایشی نشده است باید از این کود استفاده کرد.انواع مختلفی از کود های کلسیم برای موز در بازار وجود دارد که بسته به نوع درخت، زمان مصرف و شرایط خاک باید از آن‌ها استفاده کرد. کلسیم به اندازه نیتروژن در ساختار سبز گیاه نقش دارد که در نتیجه کمبود آن رشد گیاه کاهش می‌یابد.

کود درخت موز

تاثیر کود کالمکس برای حداکثر عملکرد موز

یکی از  بهترین  کودها  برای  دستیابی به حداکثر عملکرد ، کود کالمکس است.  استفاده از کود مناسب برای درختان موز در زمانی که رشد رویشی و زایشی درخت تسریع شده  می تواند  میوه‌های درشت و با کیفیت تولید کند ، به این ترتیب عملکرد افزایش می یابد.

بنابراین با توجه به آزمایش خاک، تعیین در دسترس بودن بستر رشد و در نهایت نیاز گیاه، باید کود مناسب برای درختان موز را در زمان مناسب مصرف کنید. فراموش نکنید که بهترین کود برای درختان سریع رشد زمانی می‌تواند حداکثر کارایی خود را نشان دهد که در زمان مناسب مصرف شود.در این میان باید از کودهایی استفاده کرد که باعث افزایش میزان برگ و بافت سبز درخت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا