بهترین کود درختدرباره خرید کودکود شوک نانو

راه های پربار تر شدن درخت گردو

چگونه می توان یک باغ گردو را راه اندازی کرد و بازدهی بالا داشت؟

هنگام برنامه ریزی برای کاشت باغ گردو، باید به فضای کافی برای کاشت درخت توجه داشت. موضوع این است که گردو غول های بلندی هستند که تاجی پهن دارند. ارتفاع این درخت به 12 متر می رسد و با تاجی متراکم بر همه چیز اطراف خود سایه می اندازد. هیچ گیاه دیگری در زیر شاخه های آویزان با برگ های بلند رشد نمی کند. اگر فضای کافی در سایت وجود ندارد، بهتر است از کاشت گردو خودداری کنید. فندق (فندق) در زمین های باغی مرسوم تر است، ما می بایستی بادام را توصیه کنیم که در آجیل نیست، اما جزو میوه های هست دار طبقه بندی می شود. مغز بادام معمولی بسیار خوشمزه و سالم است و در هنگام گلدهی این درخت با زیبایی حتی خود ساکورا رقابت می کند. یکی دیگر از آجیل هایی که روی درختان نمی آید اما ارزش کاشت در باغ را دارد، بادام زمینی است که میوه های آن در زمین می رسد. این گیاه به خوبی از دانه ها جوانه می زند، در یک سال تا بزرگسالی رشد می کند و محصولی غنی تولید می کند.

در این مقاله به پرورش سه نماینده پادشاهی آجیل می پردازیم: گردو، فندق و بادام.

گردو: کاشت و مراقبت

 

آنچه قبلا متوجه شدیم، گردو یک درخت غول پیکر با شاخه ها و تنه قوی است، بنابراین برای کاشت آن نزدیک حصار است (نه همسایه). این درخت می تواند از سن پنج یا هشت سالگی میوه دهد و بخورد و میوه دهی را برای پنج قرن حفظ کند.

برای رشد طبیعی، گردو باید منطقه ای را با خاک های عمیق و حاصلخیز انتخاب کند، زیرا ریشه های قوی تا عمق نسبتاً زیاد می شود. یک درخت عظیم به تغذیه مداوم نیاز دارد، بنابراین بسیار مهم است که خاک مواد معدنی و مواد درشت مقدار کافی داشته باشد، دائما دارای ذخیره باشد و واکنش خنثی یا کمی قلیایی داشته باشد. پیش از این، گردو فقط در مناطق جنوبی کشت می شود، اما گونه های جدید منطقه بندی شده اجازه می دهد تا این گیاه در هر آب و هوایی رشد کند. درختان گردو بالغ می شود افت دما را در زمستان تا 26-34- درجه سانتیگراد تحمل کنند، اما نهال های جوان می در زمستان های بسیار سخت رنج می برند. نهال گردو باید از باد و پیش نویس محافظت شود و یک مکان آرام برای کاشت انتخاب شود، اما یک گیاه بالغ می تواند بادهای غالب را تحمل کند. نورپردازی افزایش عملکرد گردو از قابل توجهی است. این کشت در سایه جزئی به خوبی رشد و نمو می کند، اما وجود نور مستقیم خورشید باعث حرکت گل های ماده می شود که روی تاج گیاه ظاهر می شوند.

کود دهی مناس ب با اسید هیومیک خاک را نرم و می کند و باعت می شود ریشه زایی درخت گردو دو چندان شود.

 

تکثیر گردو

برای کاشت گردو دو روش وجود دارد:

 

1-از نظر رویشی، یک درخت غول پیکر را می توان از قلمه های سبز با پیوند زدن آنها روی پایه رشد داد. فقط باغبان آموزش دیده می تواند یک عملیات را برای دیگران انجام دهد، توصیه می شود نهال های آماده را از یک نهالستان یا مرکز باغ خریداری کنید.

2-بذر – برای این کار باید دانه های با کیفیت بالا تهیه کنید، آجیل های سالم، بالغ، پوست نازک با مغز معطر و روغنی پیدا کنید. با توجه به اینکه کاشت آجیل در زمین تا دریافت اولین برداشت ممکن است 10 سال طول بکشد، این روش در هنگام کار اصلاح می شود.

قبل از کاشت، آجیل بذر باید به مدت 3 تا 5 ماه طبقه بندی شود.

منبع میوه دهی:

گردو درخت شگفت انگیز است، در تاج آن گل های نر و ماده وجود دارد که در زمان های مختلف شکوفه می شوند (فاصله 2.5 هفته است)، بنابراین بسیار مهم است که سایر درختان گردو در قطر 100 متر رشد کنند. اما حتی بدون گرده افشانی، آجیل قادر به تولید محصول است، اما ناچیزتر خواهد بود. آجیل نزدیک به پاییز می رسد، در جنوب – در ماه سپتامبر، در مناطق شمالی – تا اواسط اکتبر.

بادام: زیبایی ظریف و آجیل خوشمزه

 

درخت بادام متعلق به خانواده Rosaceae است، گل های این گیاه شگفت انگیز از 5 گلبرگ به رنگ سفید یا به صورت تصویری تشکیل شده است، آنها را به صورت متراکم شاخه های برهنه را پر می کنند، زیرا بوته مدت ها قبل از ظاهر شدن برگ ها شکوفا می باشد. شود. گلها در ماه مارس یا آوریل روی بوته ها ظاهر می شوند، این به آب و هوای غالب دارد (بادام ها خوشبو هستند و هوای گرم را دوست دارند). خاک ایده آل برای کاشت این گیاه، خاک سنگی با کلسیم بالا در نظر گرفته می شود (در طبیعت، بادام دوست دارد در دامنه کوه ها مستقر شود). اسیدیته باید pH 7.7 باشد. در خاک های اسیدی، شور و باتلاقی، گیاه رشد نمی کند و به سرعت می میرد. بادام از سن 4 سال میوه می دهد، اما این گیاه تا سن 12 سالگی به بالاترین بازدهی خود می رسد و به مدت 30 تا 50 سال به تولید سالانه محصول غنی ادامه می دهد. انواع بادام شیرین در باغ می روید که دانه های آن بسیار سالم و خوش طعم است. مراقبت از بوته های بادام به آبیاری، کود دهی با کود و شل شدن تنه درختان خلاصه می شود.

کاشت بادام

بادام را می توان از بذر یا نهال کاشت. بهتر است نهال های بادام جوان را در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر در باغ بکارید. کاشت بوته بادام مانند کاشت درختان آلو و زردآلو است. اگر نهال ها در بهار خریداری شده اند، کاشت قبل از شروع هوای گرم کامل شود. برای ریشه زایی نهال بادام، سوراخ هایی از قبل آماده می شوند و آنها را با خاک حاصل و کود پر می کنند.

1-نهال را در سوراخی روی خاک در پایین قرار می دهند و ریشه ها را با مخلوط خاک رس می کنند و به دقت می کنند.

2- با دقت با خاک بپوشانید و آن را در اطراف ساقه فشار دهید.

3-پس از کاشت، گیاه به وفور آبیاری می شود.

بادام را می توان از طریق شاخه های ریشه، لایه بندی و بذر تکثیر کرد. واریته های کشت شده با روش جوانه زدن به پایه های وحشی پیوند می زنند که نیاز به مهارت های خاصی دارد. بهتر است نهال بادام را تهیه کنید یا از بذر گیاهان جوان را پرورش دهید. شایان ذکر است که بادام فقط با گرده افشانی متقاطع میوه می دهد، بنابراین بهتر است این گیاه را در یک گروه 3-5 بوته با دوره گلدهی یکسان یا همان گونه کاشت کنید. همچنین می‌گوید که دیگری را به تاج پیوند بزنید یا بوته گل وحشی را در نزدیکی آن بکارید. آنچه می بینید، کاشت باغ گردو اصلا سخت نیست، نکته اصلی این است که توصیه های ما را دنبال کنید و سپس موفق شوید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا