درباره خرید کودکود آپارتمانیکود شوک نانو

کود نیتروژن برای درخت

کود برای درختان: چه زمانی، چگونه و چه چیزی باید اعمال شود

فقط با تغذیه مناسب می توانید محصول بالایی از درختان میوه بگیرید و کوچه ای منحصر به فرد از گیاهان مخروطی ایجاد کنید. بدون کود، خاک مواد مغذی کافی برای رشد و باردهی مناسب را ندارد. علاوه بر این، هیچ عنصر کمیاب که مقاومت در برابر بیماری های ویروسی، میکروبی و قارچی را افزایش دهد، وجود ندارد. بیایید در نظر بگیریم که کدام کود را برای درخت انتخاب کنیم. زمان و نحوه اعمال آن.

اهداف کود دهی درختان

بهره وری و زیبایی گیاهان در باغ به طور مستقیم به نوع خاک بستگی دارد. خاک حاصلخیز در سالهای اول زندگی گیاه نیازی به تغذیه ندارد. در ایران مرکزی، بیش از 70 درصد از زمین‌ها دارای خاک غیرمولد خاکی سودولیک هستند. و نیاز به استفاده مداوم از کود دارد تا گیاه به درستی رشد کند، شاخه ها، تخمدان ها و میوه های جدید را تشکیل دهد.

 

اهداف کلی کود دهی درختان:

۱-فعال شدن رشد گیاه، افزایش کیفیت و کمیت میوه ها.

۲-افزایش ایمنی درختان، محافظت در برابر آفات و بیماری ها.

۳-تغذیه ریشه، تنه و شاخ و برگ با عناصر کمیاب و مواد معدنی ضروری.

۴-پر کردن مواد مغذی در خاک.

۵-در صورت لزوم اسیدیته خاک را کاهش دهید.

۶-تسریع رشد درختان سوزنی برگ و برگریز.

تغذیه با توجه به فصول انجام می شود: در بهار، پاییز، در طول فصل رشد، کمتر در طول میوه دهی. علاوه بر استفاده از کود، مراقبت از درختان باغ شامل حذف برگ های افتاده و شاخه های خشک شده، تشکیل تاج، قطع شاخه های بیمار و محافظت و درمان اضافی برای بیماری ها است.

فصلی بودن لقاح

دوره های فعال برای افزودن عناصر ریز به خاک عبارتند از: پاییز، زمانی که درختان دچار کمبود فسفر و پتاسیم هستند و در بهار، در دوره ای که شیره شیره شروع به حرکت در امتداد تنه، شاخه ها و جوانه ها می کند. در بهار، خاک دو بار تغذیه می شود: زمانی که گیاه تازه شروع به بیدار شدن می کند و بعد از 3 هفته.

اینکه درختان به چه کودهایی نیاز دارند به نوع، ترکیب خاک و بلایای طبیعی بستگی دارد. برای گیاهان میوه، موارد زیر اغلب اضافه می شود:

۱-در بهار نیترات آمونیوم با اوره.
۲-در طول دوره تکمیل گلدهی – کودهای دانه ای پیچیده.
۳-در طول میوه دهی – ترکیبات بدون نیتروژن، که رسیدن را کند می کند.
۴-در پاییز، پتاسیم و فسفر.

درختان سیب، گیلاس و گلابی به چه کودهایی نیاز دارند؟

درختان سیب و گلابی از نظر مراحل رشد، ساختار و زمان باردهی مشابه هستند. هر دو درخت بیش از حد محصولات نیتروژن را دوست ندارند. آنها از کودهای زیر بهره مند خواهند شد:

۱-اولین تغذیه بهاره باید منبع فسفر و پتاسیم را دوباره پر کند.

۲-در پایان بهار، ذخایر مس دوباره پر می شود. می توانید ۵ تا ۱۰ لیتر کود مس شوک را در هر 1000 لیتر آب مخلوط کنید.

۳-پس از برداشت میوه ها، ذخیره پتاسیم دوباره پر می شود. برای انجام این کار، با محلول فسفیت پتاسیم شوک به مقدار ۵ تا ۱۰ لیتر در هر 1000 لیتر آب آبیاری کنید.

۴-هر سه سال یک بار در طول دوره پس از باردهی، 30 گرم سوپر فسفات مضاعف در هر متر مربع در اطراف تنه استفاده می شود.

تنه ها در پاییز با رنگ سفید رنگ می شوند. در برابر تغییرات ناگهانی دما، عفونت ها و حملات حیوانات وحشی محافظت می کند. برای محافظت در برابر آفتاب سوختگی باید همین روش را در بهار انجام داد. برای تهیه مخلوط، می توانید 2.5 کیلوگرم آهک تازه آب شده، 300 گرم سولفات مس یا 500 گرم سولفات آهن مصرف کنید. همه اینها را در 10 لیتر آب بریزید و 100 گرم سفیده به آن اضافه کنید.

 

مراقبت از گیلاس و گیلاس شیرین کمی با درختان سیب و گلابی متفاوت است. این درخت به چه کودهایی نیاز دارد:

*در طول دوره گلدهی انبوه جوانه ها، ارزش افزودن کمپوست، کود یا مخلوط خریداری شده ارگانیک برای درختان میوه را دارد.

*در ماه های ژوئن و ژوئیه، 2-3 بار دیگر در فواصل 3 هفته ای تغذیه کنید. آنها همچنین مواد آلی را اضافه می کنند. با کود مایع مرغی شوک ، نسبت ها باید به شدت رعایت شود تا به ریشه ها آسیب نرسد.

 

کودهای نیتروژنی را می توان از اوایل بهار تا اواسط تابستان مصرف کرد. تغذیه دیرهنگام لازم نیست. آماده سازی درخت برای زمستان را به تاخیر می اندازد. ریز عناصر در بهار معرفی می شوند. ازت مایع شوک، کود آمینو اسید یا اسید آمینه شوک ، کود پتاس بالا، فسفیت پتاسیم مناسب هستند. مقدار و دفعات کوددهی بستگی به سن درخت و نوع خاک دارد.

 

کود برای گیاهان مخروطی

درختان همیشه سبز چند ساله نیز نیاز به مراقبت دارند. اما آنها به اندازه گیاهان میوه به مواد مغذی نیاز ندارند. ریز عناصر برای به دست آوردن توده سلولی و برای رشد سبزی مورد نیاز است.

کود برای درختان مخروطی نیز به صورت فصلی اعمال می شود:

در بهار، مخلوط های معدنی با منیزیم اضافه می شود. از نظر ساختار شبیه به کلروفیل است و برای فتوسنتز در سوزن کاج مورد نیاز است. آرد دولومیت به مقدار 0.5-1 کیلوگرم در هر درخت مناسب است.

 

کود رنگ آوری شوک

در اوایل بهار، شاخه های جوان را می توان با کلسیم تغذیه کرد. اما در مقادیر کم. کودهای ترکیبی را انتخاب کنید که حاوی مقدار کمی کلسیم به راحتی قابل هضم باشد.

کودهایی با گوگرد و آهن اضافه می شود. مناسب: هومات پتاسیم، کودهای ترکیبی برای گیاهان مخروطی.

در تابستان از کودهای حاوی پتاسیم برای آماده سازی گیاه برای زمستان استفاده می شود.

بهترین گزینه کود دهی برای درختان مخروطی، افزودن ریز عناصر دانه ای به خاک اطراف تنه است. آنها به تدریج خاک و گیاه را تغذیه می کنند.

تغذیه اضافی

درخت می تواند عناصر کمیاب و مواد معدنی لازم را از طریق تزریق به دست آورد. محلول غذایی مستقیماً در زیر پوست تزریق می شود. “تزریق ها” به گونه ای تنظیم می شوند که خود گیاه به تدریج مواد موجود در ظرف را جذب کند.

چنین کودهایی برای درختان میوه و مخروطیان پس از تجزیه و تحلیل بیوشیمیایی گیاه انتخاب می شوند. کارشناسان شناسایی می کنند که کدام ریز عناصر برای رشد مناسب وجود ندارد و بر اساس آنالیز یک مخلوط تغذیه ای تهیه می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا