مقدار مصرف کودهای سه بیست برای هر درخت

بهترین کود برای درختان سیب در بهار

آخرین مقالات

بهترین کود برای درختان سیب در بهار

با مصرف   کود برای  درختان میوه نه تنها عملکرد درخت افزایش می یابد، بلکه رشد و نمو آن نیز بهبود می یابد، به طوریکه  می توان از  میوه های تازه خوشمزه نیز لذت ببرید. اما برای  تولید محصول فراوان و سالم ماندن و عاری از بیماری، به یک منبع غذایی با کیفیت نیاز  می باشد.

انتخاب کود های مناسب  درختان سیب

صدها کود مختلف در بازار وجود دارد، اما درختان سیب به تعادل خاصی از مواد مغذی نیاز دارند، سه ماده مغذی اصلی که اکثر درختان میوه  به آنها نیاز دارند عبارتند از نیتروژن، فسفر و پتاسیم.

نیتروژن برای کمک به رشد جدید ضروری است و برای عملکرد بالا درختان میوه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فسفر به ساخت ریشه های محکم کمک می کند. پتاسیم سلول‌های گیاهی را سالم نگه می‌دارد و شاید مهم‌تر از همه، رشد جوانه‌ها و میوه‌های جدید را تقویت می‌کند.درختان میوه و سایر گیاهان می توانند  مواد مغذی را از خاکی که در  آن کاشته شده اند  به دست آورند، اما به دلایلی مانند تخلیه  شدن مواد مغذی به علت دریافت نامناسب و رقابت ریشه ها  با هم ، به طور کامل مواد مغذی به درختان نرسد.بهترین راه برای تعیین اینکه درخت سیب شما فاقد چه نوع مواد مغذی است، آزمایش pH خاک است.

کود 1963 برای درخت سیب

در مورد کودهای هیومیک اسید بیشتر بدانیم

انواع کودهای مناسب درختان سیب در بهار

کود مایع

کودهای غلیظ مایع  را قبل از استفاده در اطراف پایه درختان  سیب خود با آب رقیق کنید، این کار بهتر  به طور منظم در طول فصل رشد انجام شود. همچنین می توان از کودهای مایع به عنوان تغذیه برگی استفاده کرد که می توان آن را روی شاخ و برگ درختان میوه پاشید.کنسانتره مایع با آب مخلوط می شود و سپس روی شاخ و برگ اعمال می شود یا مستقیماً روی خاک می ریزد، اسپری های آماده  کودهای مایع هم وجود دارند که باید با آب  رقیق شوند.

کودهای گرانولی

برای درختان سیب تازه کاشته شده ایده آل هستند، هنگام استفاده از این نوع کود،  می توانید آن را به هر شکلی به طور مستقیم روی خاک بپاشید  یا آن را در آب رقیق و سپس  استفاده کنید.

کودهای  سه بیست 

این  کودها شامل سه عنصر اصلی درشت مغذی است که همه گیاهان برای رشد به آن نیاز دارند، لازم است بدانید چه مقدار کود باید اضافه کنید زیرا مصرف بیش از حد آن منجر به عوارض جانبی ناخواسته  در درختان سیب  می شود. اگر  نوع کود مطمئن نیستید، کود متعادل سه بیست کودهای مناسبی هستند.

نحوه مصرف کود در درختان سیب

کود در فاصله 1 تا 2سانت  در خاک  قرار دهید،کوددهی درختان سیب را  یک بار در بهار و سپس در پاییز تکرار کنید.

چرا  درختان سیب به کود نیاز دارند

سیب ها تغذیه کننده های سنگینی هستند، بیشتر خاک ها تمام مواد مغذی مورد نیاز یک درخت سیب را ندارند. اگر کود مصرف نکنید ، درخت سیب رشد نمی کند ، میوه تولید نمی کند یا میوه بسیار کمی تولید می کند.اگر درخت شما کمتر از هشت سال سن دارد و کمتر از دوازده سانت در سال رشد می کند، به نیتروژن بیشتری نیاز دارد. اگر رنگ برگها زرد است، احتمالاً به نیتروژن بیشتری نیز نیاز دارد. در صورت ایجاد لکه تلخ در سیب، درختان سیب فاقد کلسیم هستند.

مواد مغذی مورد نیاز درختان سیب

کود های نیتروژن در کل درخت  استفاده می شود. درختان سیب با کمبود نیتروژن نمی توانند رشد کنند یا شکوفه و میوه تولید کنند.

در مقابل نیتروژن بیش از حد باعث رشد بیش از حد می شود که درختان سیب را مستعد  بیماریها و آفات می کند. همچنین باردرخت  افزایش پیدا می کند که امکان شکستن  درخت وجود دارد.  نیتروژن اضافی نیز می تواند میوه دهی را به تاخیر بیندازد. فسفر به درختان سیب کمک می کند تا از انرژی خورشید استفاده کنند، ریشه های قوی تولید کنند، شکوفا شوند و میوه بدهند.  در صورت کمبود فسفر در درختان سیب ، ریشه ها ضعیف می شوند و  درخت نمی تواند  آب و مواد مغذی را جذب کند و ریشه  درخت  در خاک محکم شود.

پتاسیم به رشد قوی و سالم درختان کمک می کند و در درختان را  در برابر بیماری ها و حشرات مقاوم می کند. برای اندازه و رنگ خوب میوه لازم است.

کمبود خفیف پتاسیم شبیه به کمبود نیتروژن است. کمبود شدید باعث می شود برگ ها ریزش کنند و حاشیه  برگها سوزانده شوند.

مواد مغذی کمیاب مورد نیاز درختان سیب

آهن

برای تولید کلروفیل استفاده می شود و در برخی از آنزیم های مورد نیاز درخت سیب وجود دارد. کمبود کلروفیل دلیل زرد بودن برگ‌های گیاهی با کمبود آهن است.

منگنز

برای برخی از فرآیندهای متابولیک مورد نیاز است و به رشد گیاه کمک می کند. کمبود منگنز باعث می شود که برگ های جوان دارای برگ های زرد با رگبرگ های سبز باشند. قسمت‌هایی از درخت سیب و میوه ممکن است دچار انقباض یا رشد کند.

بور

در درختان سیب مهم است. درختان سیب برای ثبات ساختاری و انتقال قند و انرژی به عنصر بور نیاز دارند، با این حال، بور بیش از حد سمی است.

 

 

اشتراک گذاری