درخت گردو

صفر تا صد پرورش گردو

آخرین مقالات

صفر تا صد پرورش گردو :

درخت گردو از درختانی میوه ای می باشد که محصول آن به‌ عنوان یک خشکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارزش غذایی بسیار زیادی دارد و به ‌عنوان یکی از مغزهای پرطرفدار و پر استفاده در سراسر جهان شناخته می‌شود.این درخت به‌ صورت یک پایه رشد می‌کند و گل‌های نر و ماده روی یک درخت به وجود می‌آیند‌‌ و باعث بار دهی درخت می‌شوند. به ‌طور کلی این درخت  مانند سایر درخت‌های میوه برای رشد کردن و باردهی این نیاز به مراقبت دارد. هرس کردن، کوددهی، آبیاری مناسب، مبارزه با آفات و … جزو آن دسته از فاکتورهایی هستند که می‌توانند باعث شوند در نهایت این درخت، میوه باکیفیت و مناسبی داشته باشد.

تاثیر فروت ست بر روی درخت گردونحوه کاشت درختان گردو

در مرحله اول انتخاب  بذر برای کاشت می باشد که هر چه تازه‌تر باشد، شانس جوانه زدن بیشتر خواهد شد.برای شروع جوانه‌زنی بذر با شبیه‌سازی شرایط زمستانی، بذرها را مجبور به خوابیدن کنید، برای انجام این کار،آنها  را در یک ظرف دربسته یا کیسه پلاستیکی پر از پیت ماس مرطوب قرار دهید و ظرف را به مدت سه تا چهار ماه در یخچال نگهداری کنید. جوانه ها را بررسی کنید. بعد از سه تا چهار ماه، دانه‌های گردو باید جوانه‌های کوچکی داشته باشند که از بالای پوسته‌شان بیرون بزنند. دانه ها را از یخچال خارج کنید و آنها را مرطوب نگه دارید. در محل کاشت باید نور مستقیم خورشید بتابد، خاک غنی و با زهکشی خوب آماده کنید. درختان  گردو باید فضای کافی برای رشد داشته باشند  زیرا آنها سیستم ریشه ای عمیقی دارند.  نهال ها را با فاصله 6 تا 10 متر از هم بکارید و بعد کاشت آبیاری کنید.

بهترین کود برای درخت گردو

بهترین کود برای درخت گردو شامل کود نیتروژن  که برای سفید شدن مغز گردو استفاده می شود.  کود پتاسیم مقاومت درخت گردو را در برابر خشکسالی و همچنین بیماری‌ها و آفات گوناگون افزایش می دهد. کود فسفر نیز به ‌عنوان یکی از بهترین کودها برای سریع‌تر شدن روند رشد نهال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

 نیازهای درخت  رشدی درختان  گردو

هرچه نورگیری بخش‌های متفاوت این درخت بیشتر باشد، روند باردهی آن نیز بیشتر خواهد شد. فاصله کاشت بذر و نهال بیشتر از 10 متر باشد تا هنگامی ‌که درختان بزرگ شدند، شاخه‌های بالای آن‌ها با یکدیگر  به هم برخورد  نداشته باشند. بعد از مهرماه و شروع روند خواب درختان، شما به‌ هیچ ‌عنوان نباید درخت گردو را آبیاری کنید؛ زیرا  باعث یخ‌زدگی ریشه‌های درخت می  شود.

اشتراک گذاری