درباره خرید کودکود زراعی

روش نگهداری گیاه زاموفیلیا

یکی از محبوب ترین گیاه های آپارتمانی زاموفیلیا است، بومی آفریقای شرقی و اعضای خانواده گیاهان آراسه می باشد، زاموفیلیا می‌تواند با گیاهانی همچون اسپاتی فیلوم و فیلودندرون و آگلونما در یک خانواده قرار گیرد .زاموفیلیا با نور کم هیچگونه مشکلی ندارد و جزو بهترین ساکولنت های کم نور می باشدرشد آسان و به آب کمتر نیاز دارد

نحوه آبیاری زاموفیلیا

در زمان آبیاری خاک  گیاه نباید غرق آب شود، چون موجب پوسیدگی ریشه  می شود.اگر که در آبیاری کردن گیاه تردید، بهتر است که این کار را انجام ندهید زیرا اگر گیاهی خشک نگه داشته شود خیلی بهتر از غرق آب کردن آن است. هر ۱۰ الی ۱۴ روز آبیاری برای گیاه زاموفیلیا مناسب است.  با این حال همیشه خاک گیاه را چک کنید و در صورتی که حداقل یک سوم خاک خشک بود گیاه را آبیاری نمایید.

نور مناسب برای نگهداری گیاه زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا به نور مناسب نیاز دارد، حتی با نور کم هم می تواند رشد کند،  اگر آن را زیر نور غیر مستقیم و متوسط خورشید قرار دهید عملکرد بهتری خواهد داشت از طرف دیگر گیاه زاموفیلیا از گیاهانی است که تحت نور لامپ های فلورسنت نیز می تواند رشد کند، بهتر است که در طول نگهداری آن را از اشعه های داغ و نور مستقیم خورشید دور نگه دارید در غیر این صورت دچار سوختگی می‌شود.

گیاه زاموفیلیا

برای نگهداری زاموفیلیا چه خاکی مناسب است؟

زاموفیلیا برای رشد به خاک خاصی احتیاج ندارد برای همین هر نوع خاکی با زهکشی مناسب و خوب برای این گیاه آپارتمانی استفاده  می شود. بهترین خاک برای گیاه زاموفیلیا خاک کاکتوس می باشد زیرا این گونه گیاهان نسبت به آبیاری حساس بوده و سریع آسیب می بیند در نتیجه خاک انتخابی برای آن لازم است که دارای زهکشی عالی باشد.

در مورد گیاه زاموفیلیا بیشتر بدانیم 

نحوه کوددهی گیاه زاموفیلیا

این گیاه به کوددهی خاصی نیز نیازی ندارد. ولی با توجه به رشد آرامی که دارد، در تابستان می توانید ماهی یک بار آن را کود مایع دهید، بهترین زمان برای کوددهی زاموفیلیا بعد از آبیاری و هنگام خیس بودن خاک می باشد که دراین صورت از سوختگی هم جلوگیری می شود.برای کوددادن به زاموفیلیا می توانید از کود های مخصوص گیاهان آپارتمانی چندمنظوره و غنی مایع همچون کود مایع ۲۰ ۲۰ ۲۰ استفاده نمایید.

بنابراین یک کار مهم در نگهداری و زیبایی تمیز کردن برگ ها است، این گیاه به طور طبیعی دارای برگ های سبزو درخشان است پس درنتیجه برای تمیز کردن آن هابه هیچ گونه محلول درخشان کننده نیست بلکه با یک پارچه نرم و مرطوب گردو غبار سطح برگ ها را می توانید تمیز کنید، این کار باعث دریافت بیشتر نور برای گیاه می شود.

کود مخصوص پاجوش زاموفلیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا