بهترین کود درختدرباره خرید کودکود آپارتمانی

کاشت تاک انگور: 5 مرحله که نباید از دست بدهید

آموزش کاشت تاک انگور (۵ مرحله با آموزش تصویری):

تصمیمات فنی مرتبط با یک مزرعه، کشاورزان را برای چندین دهه متعهد می کند. با توجه به مسائل فنی، کیفی و اقتصادی، توصیه می شود حداقل 3 سال قبل کاشت را پیش بینی کنید تا از اقدامات ضروری برای موفقیت آن غافل نشوید:

  • مطالعه خاک،
  • آماده سازی قطعه
  • و کوددهی خاک
  • انتخاب و سفارش مواد گیاهی

مرحله 1: استراحت دادن به زمین 

اکیداً توصیه می شود که در هر شرایطی حداقل 18 تا 24 ماه بین ریشه کنی و کاشت مجدد رعایت شود، اما واقعیت های اقتصادی به این معنی است که این توصیه اغلب رعایت نمی شود. علاوه بر مزایای مربوط به ساختار خاک و بازسازی ذخایر هوموس، 5 تا 7 سال استراحت در به تعویق انداختن آلودگی گیاهان جوان توسط گره کوتاه، ویروسی که توسط پسماند های خاک منتقل می شود، موثر است. توطئه های زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد. بی‌حسی قبل از ریشه‌کن کردن و از بین بردن دقیق هر چه بیشتر ریشه‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی اثربخشی استراحت را بهبود بخشد و همچنین خطر پوسیدگی ریشه را محدود می‌کند.

 

مرحله 2 : آماده سازی خاک: تشخیص کامل و کوددهی اولیه

هدف از آماده سازی خاک اطمینان از ریشه زایی بهینه گیاهان جوان است، به ویژه با اجازه دادن به گردش خوب هوا و آب در افق های قابل بهره برداری. ایده آل این است که ابتدا با پیروی از چندین رویکرد مکمل، یک تشخیص کامل انجام شود:

وضعیت کلی قطعه: ارتفاع، شیب، تقعر، قرار گرفتن در معرض، مناطق ناهمگونی و غیره.

در مورد کاشت مجدد: مشاهده انگورهای قبلی (ناهمگونی کرت، بنیه، حساسیت به خشکی، کمبودها، مناطق خفگی، رفتار پایه و غیره) را در نظر بگیرید.

تفسیر گودال های خاک: بررسی افق های مختلف (بافت، رطوبت، ساختار، تراکم ها و غیره)

با توجه به این عناصر و اهداف تولید آتی قطعه، کود پس زمینه لازم برای توسعه مناسب مزرعه را تعیین خواهیم کرد. هدف آن بهبود خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک و ذخیره ذخایر مواد مغذی ضعیف در عمق است. اولویت ها در این زمینه عبارتند از تنظیم pH در خاک های اسیدی (اصلاح سنگ آهک، در صورت لزوم به کالکومگنزیان مراجعه کنید، چند ماه قبل از کاشت باید اضافه شود)، مواد آلی و کوددهی پتاسیم (کمبودهایی که معمولاً مشاهده می شود، گاهی اوقات بسیار جدی، طولانی است. درست و در دراز مدت بسیار مضر است).

کمبود بور به ویژه در خاک های اسیدی نیز بسیار مضر است. از سوی دیگر، افزودن نیتروژن معدنی در گیاه حداکثر قبل از اولین میوه دهی توصیه نمی شود، اصلاح آلی با کانی سازی کند را می توان در خاک بسیار ضعیف انجام داد. دومی را می توان با شخم زدن بیش از 20 تا 30 سانتی متر اضافه کرد (موارد جدی خفگی گلدان ها به دنبال دفن عمیق مواد آلی ضعیف مشاهده شده است).

در نهایت، خاک ورزی خاک باید همیشه در زمینی با زهکشی خوب انجام شود، در غیر این صورت صاف شدن و تراکم بالقوه بسیار مشکل ساز خواهد بود. تجزیه قبل از شخم زدن به خاک و زیر خاک اجازه هوادهی می دهد. در خاک های رسی، می توان آن را قبل از زمستان قبل از کاشت انجام داد، اگر خاک به اندازه کافی از نظر عمق خشک باشد، که این مزیت را دارد که ساختار در طول زمستان فرو بریزد.

 

مرحله 3: انتخاب مواد گیاهی

– رقمی که باید کاشته شود همیشه بخشی از مصالحه بین محدودیت های فنی و اقتصادی (انواع تاک با نام تجاری، نوع شراب مورد نظر، بازارها و غیره)، الزامات محیط فیزیکی (شرایط زمین-اقلیمی، توپوگرافی و غیره) است.) و خصوصیات زراعی و بوم شناختی رقم (فنولوژی، حساسیت ها، پتانسیل تولید، پارامترهای کیفی در بلوغ و غیره) است.

– انتخاب پایه که گاه نادیده گرفته می شود، از بسیاری جهات غالب است و باید 2 هدف را برآورده کند:

با دور زدن تعداد معینی از مشکلات (کمبودها، تنش آبی و غیره) قدرت متعادل به دست آورد و به اهداف تولید (عملکرد) دست یافت.، کیفیت محصول، منظم بودن، طول عمر). امروزه 31 پایه در کاتالوگ رسمی انواع انگور ثبت شده است، اما 6 پایه اول به طور منظم بیش از 75 درصد پیوندها را نشان می دهند. آزمایش‌هایی در ​​در بوردو در حال انجام است تا محافظ‌های پیوند خارجی را که احتمالاً گستره رفتارها را گسترش می‌دهند و برای مثال سازگاری قوی‌تری با دوره‌های خشکسالی ارائه می‌دهند، ارزیابی کنند.

 

مرحله 4: سفارش، تهیه و دریافت گیاهان از نهالستان ها

مدت زمان تولید گیاهان از 6 ماه (گیاه در گلدان) تا بیش از یک سال (سنتی) است که باید مدت زمان تامین مواد گیاهی مهدکودک را نیز اضافه کرد. به همین دلیل است که سفارشات باید 16 تا 18 ماه قبل از کاشت برنامه ریزی شده انجام شود تا از در دسترس بودن خوب مخلوط های انتخابی اطمینان حاصل شود.

هنگام سفارش باید در مورد انتخاب پایه، نوع انگور و کلون های مورد نظر و مقدار واقعا لازم (سطوح را بررسی کنید، سردرها را در نظر بگیرید) دقیق باشید تا مشکلات برگشت مواد را محدود کنید.

قیمت گیاهان از قیمت بازار پیروی می کند و بسته به پایه و واریته می تواند متفاوت باشد (مثلاً گونه های مقاوم اخیراً به دست آمده امروز گران تر هستند).

 

برچسب گذاری مقرراتی گیاهان اجباری است. این شامل نام کالا، مقدار آن، نام مهدکودک یا شماره آن و غیره است. رنگ برچسب نشان‌دهنده دسته مواد است: سفید (پایه، در نظر گرفته شده برای استقرار انگورهای مادر)، آبی (گواهی شده) ، زرد (استاندارد). این برچسب همچنین به عنوان پاسپورت گیاهی در کشورهای اتحادیه اروپا عمل می کند.

پس از مرتب سازی، یک گیاه تجاری باید استانداردهای سختگیرانه (کالیبر، طول، جوشکاری، ریشه دهی) را رعایت کند.

 

مرحله 5 :کاشت: تکنیک ها، آبیاری و نگهداری خاک

گیاهان سنتی.

تکنیک های مورد استفاده باید با نوع گیاهان دریافتی سازگار باشد. گیاهان سنتی بسته به شرایط آب و هوایی و ماهیت زمین از فوریه تا اواخر اردیبهشت یا حتی ژوئن کاشته می شوند. اکیداً توصیه می شود که آنها را حداقل به مدت 24 ساعت در سینی های آب هیدراته کنید تا آنها را در شرایط رشد قرار دهید، به خصوص اگر در اواخر فصل کاشت کنید.

ریشه ها به اندازه ابزار کاشت کوتاه می شوند. مشاهدات، مشکلات خاصی را در ارتباط با کاشت‌های ریشه طولانی (ماشین‌های اشتراک عمیق) مشخص کرده‌اند، جایی که کل موهای ریشه در همان محور در پایین شیار جمع‌آوری می‌شوند، که باعث خفه شدن و مشکلات پیری در کاوش ریشه می‌شود در سال های اول خیلی خوب به نظر می رسد.

مهره جوش باید تقریباً 5 سانتی متر از سطح زمین بیرون بزند تا از خراشیده شدن جلوگیری شود و کنده شدن آن تسهیل شود. روش کاشت هر چه که باشد، باید از ایجاد حفره های هوا بین ریشه و خاک خودداری شود.

 

گیاهان گلدانی:

بسته به شرایط آب و هوایی و ماهیت خاک، گیاهان گلدانی را می توان از اواسط اردیبهشت تا تیرماه کاشت. در صورت کاشت دستی، خاک نباید در پا فشرده شود، فقط آب آبیاری این کار را انجام می دهد، به دنبال آن ممکن است خاک ریز اضافی در چاله اضافه شود، که با این حال باید حوضچه ای برای آبیاری های بعدی فراهم کند (که قابل انتظار است. ، به طور بالقوه بسیار زیاد است).

مشاوره تخصصی:

تنش آبی برای گیاهان جوان بسیار مضر است و بقای فوری و متعاقباً رشد خوب آنها را تهدید می کند. برای این کار، آبیاری فراوان هنگام کاشت و به میزان لازم بسته به شرایط و نوع خاک (فیلتر، رسی و …) ضروری است.

بسته به شرایط آب و هوایی از ابتدای پوشش گیاهی باید از حفاظت گیاهی مراقبت شود: شاخه های جوان بسیار حساس به کپک هستند و باید برای رشد صحیح در پایان فصل محافظت شوند، در غیر این صورت تلفات بالقوه بسیار قابل توجهی وجود دارد. . به همین ترتیب، نگهداری خاک باید کاملاً رقابت با علف های هرز را محدود کند. علاوه بر این، نگهداری مکانیکی در سال های اول باعث تحریک رشد ریشه می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا