سولفات آمونیوم

سولفات آمونیوم

آخرین مقالات

سولفات آمونیوم

آمونیوم یک نمک معدنی است که به عنوان کود شیمیایی در کشاورزی استفاده می‌شود. کود آمونیوم معمولاً حاوی 24 ٪ نیتروژن به شکل آمونیوم و 24 ٪ گوگرد به شکل سولفات است.سولفات موجود در این کود باعث کاهش اسیدیته خاک می‌شود ، اگرچه از طریق نیتریفیکاسیون خاک را نیز اسیدی می‌کند. از آنجا که خاک‌های ایرانی معمولاً قلیایی هستند، این کود انتخاب خوبی خواهد بود. کود آمونیوم در طول واکنش اسید سولفوریک با آمونیاک تولید می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد فواید کود سولفات آمونیوم برای انواع میوه‌ها با ما همراه باشید.

سولفات در مصارف کشاورزی

پرورش دهندگان آمونیوم را عمدتاً در زمانی که  که به نیتروژن و سولفات به عنوان مکمل  نیاز دارند برای تامین نیازهای غذایی گیاهان در حال رشد استفاده می کنند. از آنجایی که سولفات آمونیوم حاوی  21 درصد نیتروژن است، نسبت به سایر منابع نیتروژن انتخاب بهتری برای مزارع دارای کمبود ازت می باشد. همچنین این کود با دارا بودن  گوگرد در بسیاری از عملکردهای ضروری گیاه، از جمله سنتز پروتئین،نقش مهمی دارد.

جابجایی درختان بزرگ

فواید کود آمونیوم در کشت برنج

امروزه از کود آمونیوم در بیشتر شالیزارهایی که برنج کاشت و برداشت می‌شود استفاده می‌شود. این کود تولید برنج را تا 1 تن افزایش  می دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های کود آمونیوم در کشت برنج این است که باعث بهبود کیفیت برنج و برداشت بیش از حد برنج می‌شود.این ماده در برابر تبخیر و از دست دادن نیتروژن مقاوم است و  در افزایش و بهبود رشد بوته‌ها و گیاهان  موثر است.

در مورد کودهای گوگرد بیشتر بدانیم

بنابراین امروزه از کود آمونیوم به طور گسترده در کشاورزی استفاده می‌شود. در محصولاتی مانند مرکبات، پسته، یونجه، ذرت بلال، کلزا، پنبه، سیب‌زمینی، برنج و گندم کاربرد زیادی دارد.دلیل استفاده از این نوع کود در کشاورزی بهبود کیفیت و افزایش رشد محصولات  مختلف می باشد.

با تشکر از توجه شما ایران کود

اشتراک گذاری