مزایای شوک ده ایکس در برابر فروت ست

جایگزین ترکیب کود آهن و سه بیست

آخرین مقالات

جایگزین مناسب برای ترکیب کود آهن و سه بیست

جایگزین ترکیب کود آهن و سه بیست : کود کامل سه بیست تشکیل شدخ از 3 عنصر ازت ، فسفر و پتاس است و ترکیب آن با آهن فرمول منحصر به فردی می شود ولی در اینجا توصیه ایران کود اینست که با کامل ترین کود ایران جابجا شود.

کود شوک ده ایکس برگرفته از 10 عنصر حیاتی و مورد نیاز گیاهان است. شوک ده ایکس علاوه بر چهار عنصر بالا دارای اسید هیومیک، اسید فولویک، جلبک دریایی، اسید آمینه، کلسیم و بور است.

این ترکیب فوق العاده  ( شوک ده ایکس ) بر روی درختان شما معجزه را نشان می دهد.

کود شوک 10X

 

 

جایگزین ترکیب کود آهن و سه بیست

ترکیب کود آهن و سه بیست  اقدامی  مقرون به صرفه بوده و هزینه، زمان و انرژی را کاهش می دهد و در مواردی اثربخشی کودها روی گیاهان را افزایش می دهد . با این حال باید مصرف  ترکیب انواع کودها با هم با احتیاط  انجام شود . آهن یکی از 16 عنصر ضروری برای رشد و تولید مثل گیاه است . کلروز موجود درگیاهان با کودهای آهن  قابل درمان هستند و به مقدار کم مورد نیاز گیاهان می باشند. اکثر گیاهان  به مقدار حدود  1000 تا 1500 گرم  آهن در هر هکتار  نیاز دارد. کودهای سه بیست برای همه گیاهان و درختان اعم از غیر زینتی  و زینتی قابل استفاده است. این کود کامل حاوی  عناصر ماکرو مانند  نیتروژن، فسفات و پتاس  و دارای مواد معدنی زیرمغذی بور، آهن، منگنز و روی می باشد. کودهای سه بیست  در انواع کشت ها و مراحل رشد با محلول پاشی و از طریق  مصرف در خاک  قابل استفاده هستند.

 

جایگزین ترکیب کود آهن و سه بیست

 

فواید مصرف ترکیب کود آهن و سه بیست در گیاهان

مزیت اصلی اختلاط کود آهن و سه بیست در مخزن سمپاش کارایی و راحتی  استفاده است.  همچنین کنترل محصولات  بر اساس شرایط آب و هوایی و مراحل رشد آفات یا محصولات به موقع  انجام می شود.  از دیگر مزایای ترکیب  سازگار  ترکیبات کودی  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اصلاح زردی برگها و رشد جدید برگهای سبز

استفاده به صورت محلول در آب

ضروری برای رشد و عملکرد بالا  گیاهان

تقویت انتقال انرژی در گیاهان

ضروری برای انجام فتوسنتز  در گیاهان

مهم در سیستم آنزیمی برای انجام تنفس در گیاهان

برای تشکیل برخی پروتئین ها در گیاهان  ضروری است

بهبود و کارایی بهتر محصولات کشاورزی

بهترین زمان استفاده از ترکیب کود آهن و سه بیست

بهترین زمان  استفاده از ترکیب کود آهن و سه بیست  صبح زود  است، درست قبل از طلوع خورشید یا زمانی که زمان کوتاهی از طلوع آن می گذرد. به این ترتیب، ریشه ها می توانند از این ترکیب  در طول روز استفاده کنند، یعنی زمانی  گیاهان بیشترین نیاز به کوددهی را  دارند.

 

جایگزین ترکیب کود آهن و سه بیست

 

 

نحوه مصرف ترکیب کود آهن و سه بیست

نحوه مصرف ترکیب کود آهن و سه بیست بستگی زیادی به محصول کاشته شده  دارد، اما به طور کلی یک قاشق کوچک  ترکیب کود آهن و سه بیست را در یک لیتر آب ریخته و  خوب مخلوط کنید. سپس  بعد مصرف گیاه  به خوبی آبیاری  شود. یا می توان  حدود 5 میلی متر را در دو لیتر آب حل کرده و روی برگ گیاهان  استفاده  کنید.

اشکال استفاده از  ترکیب کود آهن و سه بیست

ابتدا ترکیب کود آهن و سه بیست بر  اساس دستورالعمل های روی محلول رقیق کنید،  البته می توانید آن را مستقیماً روی برگ های  گیاهان جوان اسپری کنید. اما طبق دستورالعمل انجام شود، بهتر است چون کوددهی بیش از حد منجر به  ایجاد مشکلات دیگری مانند کمبود روی و منگنز  نمی شود.  شکل دیگر استفاد ه از ترکیب کود آهن و سه بیست  به صورت پودری یا دانه ای است که این طرز استفاده معمولا برای اصلاح خاک  کاربرد دارد.  همچنین می توان  آن را در اطراف ناحیه ریشه هر گیاه آسیب دیده بپاشید.

چرا گیاهان به  ترکیب کود آهن و سه بیست  نیاز دارند؟

از ترکیب کود آهن و سه بیست بیشتر برای  کمک به گیاه در انتقال اکسیژن از طریق سیستم  آوندی خود استفاده می شود. گیاهان برای سالم بودن به این ترکیب  اما به  مقدار کم نیاز دارند. ترکیب کود آهن و سه بیست نه تنها  در تولید کلروفیل در گیاه نقش دارد، بلکه باعث سرسبزی گیاهان نیز می شود.زردی برگها نیز با این ترکیب از بین می روند. ترکیب کود آهن و  سه بیست  برای برخی از عملکردهای آنزیمی در بسیاری از گیاهان ضروری است. خاکی که قلیایی است یا آهک زیادی به آن اضافه شده است، اغلب باعث کمبود آهن در گیاهان می شود. می توان این نوع خاک  را با افزودن این کود ترکیبی اصلاح کرد و  تعادل pH خاک را متعادل کنید.

تاثیر ترکیب کود آهن و سه بیست در گیاهان دچار کمبود آهن

با توجه به اینکه ترکیب کود آهن و سه بیست  غیر از آهن دارای عناصر مغذی دیگری نیز هست که گیاهان برای ادامه رشد و نمو به آن نیاز دارند نیز می باشد بنابراین استفاده از این ترکیب نه تنها برای رفع علائم زردی در برگها مفید می باشد، بلکه ساختار خاک را نیز بهبود می بخشد.  همچنین باعث می شود که  برگهای جدید با مقدار کلروفیل کافی ایجاد شود، از پیچ خوردگی و خشک شدن برگها جلوگیری می کند. ترکیب کود آهن و سه بیست مخصوصا برای گیاهانی که آسیب کمی دیده اند و رشد ضعیفی دارند ، مناسب است.

تاثیر ترکیب کود آهن و سه بیست برای تشکیل کلروفیل در گیاهان

در اکثر گیاهان اسید دوست مانند آزالیا و کاملیا ، کاج و سایر گیاهان همیشه سبز، کلروز معمولاً به صورت زردی  در برگها  ایجاد می شود. آهن  نه تنها برای تشکیل کلروفیل ضروری است، بلکه  مسئول رنگ سبز در گیاهان و برای فتوسنتز (تولید قند در گیاهان) ضروری است. این ترکیب باعث تشکیل بیشتر مقدار کلروفیل در گیاهان می شود . چون  هر گونه کاهش  مقدار کلروفیل در طول فصل رشد باعث کاهش رشد، بنیه و تحمل گیاه در شرایط تنش محیطی  می شود. گیاهانی که بنیه و توان آنها بیشتر کاهش یابد از استرس های محیطی خصوصا  یخبندان  بیشتر آسیب می بینند. امکان ابتلا آنها به انواع بیماری ها و آفات نیز بیشتر می شود.

تاثیر ترکیب کود آهن و سه بیست در عملکردهای فیزیولوژیکی گیاهان

ترکیب کود آهن و سه بیست به دلیل دارا بودن انواع مختلف و ضروری مواد مغذی نقش بسزایی در مسیرهای مختلف فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی در گیاهان دارد. به عنوان جزئی از بسیاری از آنزیم های حیاتی مانند سیتوکروم های زنجیره انتقال الکترون عمل می کند.  بنابراین برای طیف وسیعی از عملکردهای بیولوژیکی مورد نیاز است.

کودهای ترکیبی شوک با ترکیبات طبیعی و نانو خود باعث رشد بهتر و برداشت عالی تر محصولات در پایان فصل رشد می شوند این کودها همچنین برای محیط زیست نیز مفید هستند و باعث بهبود ساختار خاک نیز می شوند. ترکیب کودهای آهن و سه بیست در گیاهان به دلیل مایع بودن به سرعت قابل جذب هستند و به راحتی در اختیار گیاهان قرار می گیرد.

اشتراک گذاری