کود زراعی

شرایط رشد درخت فندق

فندق درختی نسبتاً مقاوم است وبسیاری از شرایط آب و هوایی مختلف را تحمل می کند.  با این حال، برای تولید فندق آجیلی با کیفیت باید در کاشت آن مراقبت های لازم انجام شود. در این مقاله به برخی نکات مهم در مورد شرایط کاشت فندق خواهیم پرداخت .

خاک مناسب درخت فندق

فندق ها خاک نسبتاً حاصلخیز با رطوبت خوب و زهکشی کافی را ترجیح می دهند. این درختان  یخبندان را تحمل می کنند، اما بادهای تند مداوم رشد درختان را کند می کند.

کنترل علف های هرز برای درخت فندق

 برای جلوگیری از رقابت علفهای هرز با فندق از لحاظ  آب و مواد مغذی می توان آنها را صورت دستی یا با ماشین آلات  مخصوص در بهمن یا اسفند ماه از بین برد.

کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ برای فندق

نحوه آبیاری درخت فندق

آبیاری در طول ماه های تابستان ضروری می باشد. بهترین راه برای اطمینان از میزان رطوبت خاک، حفر چاله در کنار درختان است.

مدیریت بیماری و آفات در درخت فندق

فندق جوان به خصوص در فصل بهار که شاخ و برگ ها ی آنها سست هستند دچار بیماری و آفات می شوند. افزایش رطوبت خاک، روزهای گرم و نوسانات دمایی زیاد در روز و همچنین استفاده از حفاظ درختان با تهویه ضعیف، مالچ‌پاشی سنگین یا آبیاری زیاد باعث بروز بیماری ها و آفات در درختان می شود.  توجه داشته باشید که همه آسیب های برگ ناشی از بیماری نیست، بلکه عوامل فیزیولوژیکی مانند آسیب باد، تنش خشکی،  خسارت تگرگ و غیره به گیاه تنش وارد  می کند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

بنابراین هر باغی ویژگی های خاص خود را خواهد داشت و برنامه ریزی دقیق در مراحل اولیه رشد درختان آجیلی مانند فندق حیاتی است.  پرورش دهندگان و باغداران محترم در صورت داشتن هر گونه سوال با کارشناسان ما از طریق راه ارتباطی درج شده در همین صفحه با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا