کود شوک ده ایکس

مناسب‌ترین کود برای گیاهان

آخرین مقالات

مناسب‌ترین کود برای گیاهان

تمامی گیاهان برای رشد بهتر و به وجود آوردن میوه‌های مرغوب به انواع عناصر ریز مغذی و درشت مغذی برای رشد محتاج هستند. در نتیجه باغدار موظف است از انواع کودهای شیمیایی برای گیاه خود استفاده کند. اما چقدر خوب می‌شد که ما با استفاده از یک کود می‌توانستیم تمامی عناصر مورد نیاز گیاه را به آن اهدا کرده و برای باغداری نیز هزینه‌ی کمتری به دنبال داشت.در اینجا کودی را به شما معرفی می‌کنیم که با داشتن عناصر و ترکیبات عالی می‌تواند تمامی موارد مورد نیاز گیاه را به آن تزریق کند. اگر به دنبال شناخت بهترین کود مایع برای گیاهان خود هستید پیشنهاد ما این است که با ما تا انتهای این مقاله از سایت ایران کود همراه باشید.

کود

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

چرا کود شوک ۱۰ایکس برای گیاهان مفید است 

کود کامل شوک ۱۰ ایکس که محصول کشور آمریکاست کود کاملی است که می‌تواند طیف وسیعی از محصولات باغی و زراعی شما را کوددهی نماید که بتوانید تناژ محصول بالاتری را از مصرف این کود به دست آورید.کود ۱۰ ایکس آمریکایی کود کامل تقویتی بوده و می‌تواند برای استفاده گیاهان شما مورد مناسبی باشد. این کود دارای ترکیباتی است که  تعداد میوه و سایز آن را افزایش داده و درخت را در برابر آفات و بیماری‌ها مقاوم نماید.همچنین این کود به علت داشتن عناصر مهم مورد نیاز گیاه مانند: هیدروژن، فسفر و پتاسیم می‌تواند در رشد رویشی و زایشی گیاه تاثیر زیادی داشته‌باشد. این کود به علت داشتن آمینو اسید و اسید هیومیک برای رشد درخت شما مخصوصاً مرکبات نقش بسیار مهمی‌داشته و درخت را در برابر تنش‌ها محیطی و تغییرات دمایی مانند: گرما و سرما محافظت می‌کند. همچنین این کود با افزایش رشد باردهی درخت و محصول مزرعه شما را افزایش می‌دهد.

چگونگی مصرف کود ده ایکس شوک در گیاهان 

از مزایای بسیار عالی این کود مصرف راحت آن است، زیرا این کود به شکل مایع بوده و با انحلال پذیری که دارد می‌توان آن را با آب مخلوط کرده و در دو روش آبیاری و محلول پاشی به راحتی از آن استفاده کرد.

زمان مصرف کود ۱۰ x شوک در گیاهان

به علت تعادل غذایی بالای کود که به دلیل وجود ده عنصر موثر در آن است، می‌توان از زمان کاشت بذر تا ۲۰ روز قبل از برداشت محصول از این کود استفاده کرد.ئاگر در ابتدای فصل از این کود در گیاه استفاده کنید باعث افزایش رشد رویشی گیاه شما خواهد شد.

چنانچه قبل از گلدهی از این کود استفاده شود تعداد گل و در نتیجه میوه شما را افزایش خواهد داد. اگر پس از تشکیل میوه از کود شوک ۱۰ ایکس استفاده کنید سایز میوه شما افزایش خواهد داشت.

میزان مصرف کود۱۰ ایکس برای هر درختان

چنانچه از روش محلول پاشی از این کود استفاده می‌کنید در هر ۱۰۰۰ لیتر آب ۲ لیتر کود ریخته و محلول پاشی نمایید. محلول پاشی در دمای بین ۲۰ تا ۳۰ درجه و در اوایل روز انجام شود.  همچنین اگر در روز بادی این کار را انجام دهید باعث سوزانندگی و کاهش اثر این کود بر گیاه شما خواهد شد. دو روز قبل از اینکه محلول پاشی را انجام دهید آبیاری به گیاه را فراموش نکنید.

بهترین کود برای افزایش تناژ گندم

مقدار مصرف کود ۱۰ ایکس شوک برای گیاهان 

برای استفاده از کود شوک در صیفی جات در هر هکتار باید از ۱۰ تا ۲۰ لیتر کود، آن هم به روش آبیاری و در چند مرحله استفاده کنید.

ویژگی‌های کود شوک۱۰ ایکس و مناسب‌ترین کود برای گیاهان

  • افزایش تناژ میوه
  • خالص، غلظت و کیفیت بالا
  • افزایش حاصلخیزی خاک کشاورزی
  • افزایش مقاومت گیاه در تنش‌های محیطی، بیماری‌ها و آفت ها
  • افزایش عملکرد گیاه
  • افزایش جذب مواد معدنی از طریق ریشه گیاه
  • نگه داری بیشتر آب در خاک
  • افزایش جوانه زنی و بالا رفتن درصد سبز شدن بذر گیاه
  • بالا بردن کیفیت دانه و میوه
  • بهبود طعم و رنگ و سایز میوه
  • آزاد کردن عناصری که در خاک بلوکه شده‌است.
  • با داشتن آهن و نیتروژن در ترکیب خود فتوسنتز و ساخت کلروفیل در گیاه را افزایش می‌دهد.
  • بالا بردن غلظت شیره سلولی گیاه
  • قیمت مناسب آن نسبت به عناصری که در آن است

جمع بندی :

 گیاهان در تمامی‌دوران رویشی و زایشی خود به عناصر و مواد مختلف برای رشد بیشتر و کاملتر محتاج هستند که این امر با استفاده از کودها ممکن خواهد شد. در نتیجه کشاورز وظیفه دارد انواع کودها را برای مصرف گیاه خود فراهم کند. تهیه تمامی کودها برای کشاورزان از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.کود کامل شوک ۱۰ایکس آمریکایی کود کاملی است که می‌تواند جوابگویی اساسی گیاهان شما باشد. این کود با ویژگی‌های‌های عالی و منحصر به فردش نه تنها تناژ محصول شما را افزایش خواهد داد، بلکه به دلیل خلوص بالایی که دارد می‌تواند در کاهش هزینه‌های شما نیز مثمر ثمر باشد.شما می‌توانید از سایت معتبر ایران کود به تهیه کود شوک ۱۰ایکس آمریکایی مرغوب و با کیفیت اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات از قیمت و جدول کوددهی و مشاوره می‌توانید با کارشناسان ایران کود تماس برقرار نمایید.

اشتراک گذاری