کود زراعی

کود کالمکس برای پرتقال

کود کالمکس برای پرتقال

کود کالمکس برای درخت محصولی می‌باشد که حاوی مقادیر زیادی کلسیم به همراه اسید آمینه است که باعث جذب سریع و آسان کلسیم می‌شود. همچنین این کود برای تقویت گلدهی و افزایش عملکرد  و کمیت و کیفیت آن می شود.

نقش کود k60 برای درخت پرتقال 

کود کالمکس برای رشد درخت پرتقال

کود کالمکس با دارا بودن مواد مغدی لازم  در فرآیند فتوسنتز تاثیر می گذارد.مواد مغذی ماکرو از عناصر غذایی مهم و اصلی هستند که به مقدار بسیار زیادی از خاک تامین  می‌شوند. در این بین عناصری وجود دارند که مقدار آن‌ها در خاک کم است و نیاز گیاه به آن‌ها نیز کم است، اما نقش مهمی در تغذیه و سلامت گیاه دارند و به آنها مانند کلسیم که در این کود وجود دارد. بخشی از نیازهای غذایی پرتقال توسط خاک و مقدار دیگر با استفاده از کودهای ارگانیک و کالمکس تضمین می شود.

در مورد کودهای هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

مقدار  استفاده از کود کود کالمکس برای پرتقال

کود کالمکس برای رشد درخت به شکل کلسیم و اسیدهای آمینه استفاده می شود. میانگین مصرف کلسیم و اسیدهای آمینه 50 گرم در سال برحسب  سن درخت است. کودهای کالمکس از برداشت محصول تا اسفند ماه با شخم زدن باغات همراه با کودهای حیوانی به خاک داده می‌شود. کلسیم و اسیدهای آمینه دو تا سه بار از اسفند تا خرداد استفاده می‌شود.

نحوه کوددهی درختان پرتقال با کود کالمکس

کوددهی به دو صورت چالکود یا پخش سطحی استفاده می شوند.(کوددهی در فاصله پنجاه سانتیمتری از تنه درختان به سمت خط قطره آبیاری  درختان انجام می‌شود).

زمان کوددهی پرتقال با کود کالمکس

کود کالمکس را می‌توان به صورت سه تا پنج لیتری  و محلول‌پاشی در زمانی که میوه‌ها به صورت فندقی هستند  استفاده کرد. زمانی که پرتقال در مرحله گلدهی  هستند، محلول‌پاشی باعث ریزش گل و آسیب به درخت می‌شود.

بنابراین کودهای ارگانیک و نانو بهترین کودها برای کوددهی درختان میوه هستند. همچنین این کودها  در نهایت منجر به باردهی بهتر و ماندگاری بیشتر گل‌های پرتقال می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا