کود آهن شوک

قیمت کود آهن

آخرین مقالات

قیمت کود آهن آمریکایی شوک

مراقبت از گیاهان، درختان و بالا بردن میزان تناژ محصول برداشتی به عوامل مختلفی مربوط است. یکی از این عوامل کوددهی مناسب برای گیاهان است. شما با استفاده از کود شیمیایی و ارگانیک می‌توانید گیاه را کوددهی کنید. یکی از انواع کودهایی که تاثیر زیادی در محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای دارد کود آهن است که وجود آن برای گیاه ضروری است. خرید کود آهن مناسب می‌تواند با تاثیر زیادی که بر گیاهان دارد باعث روند بهتر رشد محصول شما شود. یکی از برندهای معروف بازار که جای خود را در میان کشاورزان با رضایت بالا باز کرده است برند شوک است. با خرید کود آهن شوک می‌توانید این کود آمریکایی وارداتی را که با تکنولوژی بالا تولید شده است را خریداری کرده و از تکنولوژی نانوی آن بهره‌مند شوید. این کود سریع الجزب بوده به طوری که چند ساعت پس از استفاده از کود شوک برگ‌ها تیره‌تر شده و شما تاثیر کود را بر روی گیاه خواهید دید. برای خرید کود آهن شوک می‌توانید از بالای همین صفحه اقدام کنید. در این مرحله از سایت ایران کود به بررسی ویژگی‌ها و مزایای خرید کود آهن شوک خواهیم پرداخت.

کود آهن یک لیتری شوک

در مورد کود آهن بیشتر بدانیم 

شناخت کود آهن شوک برای مشخص شدن قیمت آن

از آنجا که در اکثر نقاط کشور ما در خاک‌ها فقر آهن وجود دارد، استفاده از این کود به طریق محلول پاشی، آبیاری قطره‌ای و پاشش خاکی می‌تواند باعث سرسبزی و شادابی گیاهان  شود. این کود در انجام عمل فتوسنتز و تولید کرولوفیل در گیاه کمک کننده است. این عنصر حیاتی برای گیاهان با اینکه به مقدار کم مورد نیاز آنهاست اما برای رشدشان ضروری است. در پوسته زمین یک نوع آهن Fe+3 وجود دارد اما فرمی که برای گیاهان از اهمیت بالایی برخورد دارد نوع آهن Fe+2 است. از آنجایی که آهن در خاک‌های قلیایی و آهکی به دلیل یون‌های فسفات، کلسیم، منیزیم و عوامل دیگر به راحتی از دست خارج می‌شود، در نتیجه باید برای تامین نیاز گیاهان به آهن از کود آهن استفاده کرد. برای اینکه گیاهان بتوانند آهن را جذب کنند از مکانیزم‌های مختلفی مانند: کلاته کردن و آزاد کردن پروتئین از ریشه‌ها کمک می‌گیرند. چنانچه آهن در گیاه کم باشد برگ‌های گیاه کمرنگ شده و در قسمت‌هایی از برگ زردی ایجاد می‌شود. اگر گیاه دچار فقر شدید آهن باشد تمامی برگ‌ها به رنگ زرد در می‌آیند. از آنجا که آهن عنصری غیر متحرک است کمبود آن در قسمت‌های انتهایی و تازه گیاه خود را نمایان می‌کند. در این زمان هنگامی که شما به تشخیص کمبود آهن در گیاه مطمئن شدید باید با خرید کود آهن شوک اقدام به برطرف کردن کمبود آهن گیاه کنید. البته هستند عواملی مانند: شوری خاک، دمای پایین، کربنات‌ها و عناصری مانند فسفر و کلسیم که باعث کاهش میزان جذب آهن خواهند شد. اما بهترین راه برای تاثیر سریع تزریق آهن در گیاه استفاده از کود آهن شوک است.

مزایا و ویژگی های کود آهن شوک

خرید کود آهن شوک مزایای برای گیاه وارد که به آنها در ادامه اشاره می‌کنیم.

  • مصرف این کود در درمان و پیشگیری از بیماری ها مفید است.
  • این کود می‌تواند با انواع دیگر کود ترکیب شود.
  • گیاه را در برابر عوارض محیطی چون: سرما، گرما و خشکسالی حفاظت می کند.
  • قابلیت جذب رطوبت توسط ریشه را افزایش خواهد داد.
  • باعث بهبود رشد گیاه در تمامی مراحل خواهد شد.
  • با استفاده از این کود میزان دانه، گل و محصول ارتقا پیدا می‌کند.

بهترین کود آهن مایع

در مورد کودهای مایع بیشتر بدانیم 

کود آهن شوک چه تاثیری بر گیاهان آپارتمانی دارد؟

یکی از مشکلات رایج در گیاهان آپارتمانی کمبود آهن در آنهاست. در نتیجه برای جلوگیری از کمبود آهن در آنها خرید کود آهن امری ضروری است. چنانچه کمبود آهن در گیاهان وجود داشته باشد برگهای گیاه زرد خواهند شد. آهن می‌تواند باعث به وجود آوردن ریشه‌های قوی‌تر جهت جذب بهتر مواد و آب شود. همچنین آهن باعث سنتز کرولوفیل شده و سبزینگی گیاه را کامل خواهد کرد. این کود رشد بهینه گیاه و میزان شاخ و برگ‌های آن را تضمین می‌نماید. به این نکته توجه داشته باشید چنانچه گیاه آپارتمانی به اندازه کافی آهن جذب کند همواره سالم بوده و رشد عالی خواهد داشت. برای گیاهان آپارتمانی نصف یک قاشق چای‌خوری کود آهن را در یک لیتر آب مخلوط کرده و گیاه را کوددهی کنید. این کار را می‌توانید در دفعات زیادی در ماه انجام دهید.

کود آهن بیشتر برای چه گیاهانی استفاده می‌شود؟

مانند بدن انسان که اکسیژن در سیستم گردش خون جابه‌جا می‌شود، در گیاهان نیز عنصر آهن باعث ایجاد کروفیل و فتوسنتز و ایجاد رنگ سبز در گیاهان می‌شود. یکی از درختانی که همواره دچار کمبود آهن هستند مرکبات هستند. اگر بعد از آنالیز خاک و ظاهر گیاه متوجه شدید که مرکبات دچار کمبود آهن هستند، حتماً با خرید کود آهن شوک این مشکل را برطرف کنید، زیرا در باردهی محصولی در انتهای فصل برداشت تاثیر زیادی دارد. از جمله گیاهان دیگری که معمولاً دچار کمبود آهن می‌شوند خانواده بری‌ها هستند. گیاهانی مانند: بلوبری و زغال اخته معمولاً دچار کمبود آهن می‌شود.

 

کود آهن شوک بیست لیتری آمریکایی

 

زمان استفاده از کود آهن شوک

بعد از خرید کود آهن شوک شما با توجه به نوشته روی بسته می‌توانید به استفاده از کود آهن بپردازید. همچنین می‌توانید با کارشناسان ایران کود تماس برقرار کنید. البته می‌توانید با فاصله چند روز در میان،۴ تا ۵ بار در ماه با اسپری بر روی برگ‌ها از این کود استفاده کرده و تاثیر سریع آن را پس از چند ساعت بر گیاه مشاهده کنید.

جمع بندی قیمت کود آهن شوک

یکی از کودهایی که جهت سبزی و ارتقای ریشه اهمیت زیادی دارد کود آهن است. خرید کود آهن مناسب تاثیر زیادی بر گیاهان خواهد داشت. البته به این نکته واقف باشید که گیاهان به مقدار کمی آهن نیاز دارند. اما همین مقدار کم برای آنها ضروری است. مصرف بیش از اندازه آهن باعث ایجاد عوارضی در گیاه خواهد شد. در حال حاضر کودهای آهن مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی از کودهای آهن بسیار معروف که با تکنولوژی بالا ساخته شده و وارداتی کشور آمریکاست کود آهن شوک است. این کود با فرمولاسیون عالی خود و سریع الجزب بودن توسط گیاه توانسته میزان رضایت بالایی را به همراه داشته باشد. در نتیجه می‌توانید با خرید کود آهن شوک، تمامی انتظاراتی که از تزریق کود آهن به گیاه دارید را برآورده نمایید. جهت خرید کود آهن شوک می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

اشتراک گذاری