مقدار مصرف کودهای سه بیست برای هر درخت

نحوه استفاده از کود سه بیست برای درختان میوه

آخرین مقالات

مقدار مصرف کودهای سه بیست برای هر درخت

کودهای سه بیست به علت دارابودن مقدار متعادل سه مواد مغذی مهم،  مهمترین کودها  در برنامه کوددهی و تغذیه  درختان  است و باید سالانه استفاده شود. این کودها هم برای رشد درخت و هم برای تولید  میوه حیاتی است.در درختان میوه  بهتر کودهای سه بیست در زمان کاشت اضافه شود و به عمق خاک نفوذ کند.  چون کاربردهای سطحی به ندرت به مناطق ریشه عمیق خاک منتقل می شود.کودهای سه بیست در درختان باعث مقاومت این درختان به سرمای زمستانه می شود و سلامت کلی درخت را افزایش می دهد.

مقدار استفاده کودهای سه بیست در درختان میوه 

درختان میوه  به نیتروژن، فسفر و پتاسیم سه عدد  درج شده روی بسته کوددهی می باشد. برای پرورش دهندگان خانگی، کودها باید نسبت نیتروژن متعادل تری  داشته باشند تا رشد سالم را تامین کنند.کود مایع سیستمیک سه بیست  برای درختان مناسب است. به طور کلی  برای باغ های کوچک نیم کیلو  کود سه بیست  در سال  با توجه به سن درخت استفاده می شود. برای باغ های بزرگتر  تا حداکثر 6 کیلو کودهای سه بیست برای هر درخت لازم است.  هنگام استفاده از این کودها همیشه از دستکش و عینک محافظ استفاده کنید.

مقدار مصرف کودهای سه بیست برای هر درخت

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

نحوه استفاده از کودهای سه بیست در درختان میوه 

 بهتر کودهای سه بیست را در زیر درختان میوه پراکنده کنید، درختان به علت رقابت کم  با گیاهان دیگر رشد زیادی دارند. ممکن است به کود اضافی نیاز داشته باشند.بعد مصرف کودهای سه بیست در منطقه حتما آبیاری کنید تا بهتر جذب درخت شوند.  کودهای نانو سه بیست را حداقل 6 سانت از تنه درخت دورتر استفاده کنید.  این کودها را برای استفاده در باغات  می توان روی برگ درختان بپاشید. محلول پاشی باعث می شود که  کودهای سه بیست بلافاصله در دسترس درختان قرار بگیرند.

زمان استفاده از کودهای سه بیست در درختان میوه 

اولین زمان مصرف کودهای سه بیست در درختان میوه در اوایل بهار در زمان جوانه زنی می باشد،  کاربرد دوم باید در اواخر بهار پس از میوه دهی انجام شود.  اواسط تابستان آخرین زمان برای کود دهی  درختان میوه  با کودهای سه بیست است. اگر در زمانهای گفته شده کوددهی انجام نشود ممکن رشد درخت ضعیف شود و در معرض بیماریها و آفات قرار بگیرد. درختانی که زیاد هرس می شوند به کود سه بیست کمتری نیاز دارند. از آنجایی که  این درختان مقداری نیتروژن ذخیره می کنند، کود سبک تر ممکن است در اولین تابستان پس از هرس استفاده شود.کودهایی با مقدار نیتروژن متعادل مانند کودهای سه بیست  برای درختان تازه کاشته شده تا درختان  سه ساله  مناسب است.

مقدار مصرف کودهای سه بیست در درختان میوه 

برای کود دادن به نهال ها یا پیوندها، 1 قاشق چایخوری کودهای سه بیست را  در 4 لیتر آب مخلوط کنید و دو بار در هفته استفاده کنید. برای تسریع رشد نهال ها دفعات کوددهی  را به 3-4 بار در هفته افزایش دهید. اگر می خواهید نهال میوه  رشد کندی داشته باشد به دلیل اینکه دمای بیرون هنوز برای کاشت مناسب نیست، می توانید دفعات کوددهی  آن را به 1 بار در هفته کاهش دهید. در باغ های  مرتفع 2- 4قاشق کود سه بیست  را با 4-5 لیتر  آب در یک سطل مخلوط کنید،  سپس کود محلول را روی خاک کنار ساقه گیاه بریزید. 1 لیتر از مخلوط را در کنار هر گیاه بریزید و هر 2 تا 3 هفته یکبار با رشد گیاهان تکرار کنید.

اشتراک گذاری