کود کامل 10Xshock برای یونجه

کود برای افزایش تناژ یونجه

آخرین مقالات

کود برای افزایش تناژ یونجه

یونجه  با ریشه عمیقی که دارد ۷ سال محصول دهی کند. بیش‌ترین مقدار تولید یونجه در دنیا که آن را طلای سبز می‌نامند در ایران است. یونجه نیز مانند سایر گیاهان برای به بار نشستن و به وجود آوردن محصولی مرغوب و باکیفیت با تناژ بالا احتیاج به عناصر مغذی دارد.یونجه که آن را ملکه گیاهان می‌نامند، امروزه در مناطق بسیاری از دنیا در حال کشت است. یونجه به آب و هوای آفتابی، خشک، گرم و بارندگی‌های فراوان احتیاج داشته و نسبت به سرما مقاوم است.این گیاه در دو فصل بهار و پاییز کاشته می‌شود و غذای خوش خوراک دام است. یونجه کیفیت بالایی از لحاظ پروتئین، مواد مغذی، کلسیم و ویتامین‌های گروه B و C دارد.خاک مناسب یونجه خاکهای لومی و رسی و خاک شنی هستند. خاک باید زهکشی قابلی قبولی داشته تا ریشه بتواند در آن عمیق شود. معمولا یونجه را به صورت علوفه خشک، سلویی، علوفه سبز یا چرای مستقیم استفاده می‌کنند. برای به دست آوردن یونجه با کیفیت شما به سه مرحله؛ کاشت یونجه، نگهداری آن و برداشت اصولی و صحیح آن نیازمند هستید.به یاد داشته‌باشید در زمان کاشت علوفه حتماً زمین شما مسطح بوده فاصله کاشت بین یونجه بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر باشد

کود برای افزایش تناژ یونجه

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

انواع موادمغذی برای افزایش تناژ یونجه

ازت

از جمله عناصر مورد نیاز یونجه ازت است. البته ریشه‌های یونجه باکتری‌های به نام ریزوبیوم داشته که از کمبود ازت جلوگیری می‌کند. وجود ازت در گیاه برای ساخت کلروفیل ضروری است. از کود نیتروژن به صورت محلول پاشی برای یونجه استفاده می‌شود.

فسفر

چنانچه فسفر در یونجه کم باشد باعث توقف رشد، تاخیر در گلدهی آن، ضعیف و باریک شدن گیاه خواهد شد. فسفر ریشه را تکامل داده و رشد گیاه را افزایش می‌دهد. همچنین در زمان اضافه کردن فسفر به زمین به دلیل حلال نبودن یونجه با شخم زدن، آن را در قسمت عمیق خاک تزریق کنید.

پتاسیم

بعد از ازت بیش‌ترین نیاز یونجه به پتاسیم است. پتاسیم گیاه را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند. اگر پتاسیم در یونجه کم باشد لکه‌های سفید و زرد بر روی برگها نمایان شده، رشد ساقه و ریشه کم می‌شود. همچنین گاهی کمبود یونجه باعث قرمز شدن حاشیه برگها خواهد شد. کمبود بیش از حد و شدید پتاسیم نیز باعث ریزش برگها خواهد شد.

گوگرد

یونجه به گوگرد بیشتر از فسفر نیاز دارد. با کمبود گوگرد برگ‌های بالایی یونجه زرد شده و رشد گیاه متوقف می‌شود. همچنین کمبود گوگرد برگ‌ها بیش از حد دراز و باریک می‌کند‌.

کلسیم

از جمله عناصری که در ساختمان سلولی، ساخت پروتئین، صرفه جویی در مصرف آب، به غده نشستن ریشه، زیاد کردن ریشه و تثبیت عناصر مورد نیاز خاک موثر است، کلسیم است.

اگر به دنبال گیاهی شاداب و سرحال هستید، به عنصر کلسیم توجه ویژه‌ای داشته‌باشید.

منیزیم

از عناصر مورد نیاز یونجه که کمبود آن باعث پیر شدن برگها و کمرنگ شدن آنها می‌شود، منیزیم است. با کمبود منیزیم در یونجه رنگ برگها بنفش مایل به قرمز خواهد شد.

کود برای چین دوم یونجه

کود اسید هیومیک شوک برای افزایش تناژ یونجه 

 اسید هیومیک شوک مایع  حجم ریشه و عملکرد گیاه را نیز توسعه می‌بخشد. به دلیل عمق ریشه‌های یونجه شما می‌توانید از این کود برای قوی شدن ریشه‌ها استفاده کنید. همچنین اسید هیومیک شوک مایع می‌تواند در تمامی مراحل مختلف رشد یونجه به شما کمک کرده و محصول شما نسبت به سال گذشته را حداقل تا ۲۵ درصد افزایش دهد.همچنین اسید هیومیک گیاه را در برابر بیماری‌ها و آفات مقاوم کرده و محصولی سالم برای نشخوار دام به شما تحویل خواهد داد. این کود می‌تواند در شیر سالم و باکیفیت دام نیز موثر باشد. اسید هیومیک  شوک با داشتن کلسیم بالا می‌تواند افزایش تناژ محصول شما را تا چندین برابر تضمین کند. از دیگر مزیت‌های استفاده از اسید هیومیک شوک این است که؛ به دلیل رنگ تیره خود جذب انرژی خورشید را توسط خاک افزایش داده و در نتیجه باعث پهن شدن برگها و ساقه‌های یونجه و بالا بردن کیفیت آن تا چندین برابر خواهد شد.

مزایای کود شوک ۱۰ایکس  برای افزایش تناژ یونجه

  • باعث بهبود خاک شده
  • عناصر مخفی خاک شما را آزاد می‌کند.
  • شرایط رشد و بستر گیاه را بهتر می‌کند.
  • مقاومت یونجه را در برابر آفات و بیماری‌ها افزایش می‌دهد.
  • طعم یونجه را برای نشخوار دام بهتر می‌کند.
  • به ریشه کمک می‌کند تا بهتر عناصر خاک را جذب نماید.
  • این کود در افزایش جوانه‌زنی و نگهداری آب در خاک توسط ریشه نقش مهمی‌دارد.
  • کود شوک ۱۰ ایکس حاصلخیزی خاک را افزایش داده و باعث رشد بهتر یونجه شما خواهد شد.

سخن نهایی 

بنابراین  یونجه نیز مانند بسیاری از گیاهان برای مرغوبیت و باکیفیت بودن به کود مناسب و عناصر مختلفی محتاج است. با توجه به وسیع بودن زمین سطح کشت یونجه، خرید تک تک کودها برای باغدار محترم به صرفه نخواهد بود. اما نگران نباشید ما برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم؛ شما با تهیه کود شوک ۱۰ایکس آمریکایی می‌توانی تمامی عناصر و مواد مغذی این گیاه را تامین کنید.برای تهیه این کود می‌توانید از سایت ایرانکود اقدام کرده و از ۵ درصد تخفیف هم برخوردار شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آل کود در تماس باشید.

اشتراک گذاری