هرس درخت صنوبر

درخت صنوبر

آخرین مقالات

درخت صنوبر و انواع دیدنی آن

درختان صنوبر مخروطی همیشه سبز و از خانواده گیاهان Pinaceae که دارای 55 گونه مختلف می باشد. این درختان اگرچه شبیه به سرو هستند، اما با مخروط‌های نرمشان که مانند شمع به حالت عمودی می باشند  می‌توان آنها را از سایر درختان مخروطی متمایز کرد.در این مقاله مشخصات 12  شگفت انگیز صنوبر  را بیان خواهیم کرد .

اسید هیومیک برای درخت صنوبر

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

12نوع شگفت انگیز درخت صنوبر

1-صنوبر بلسان

شرق و مرکز کانادا و همچنین شمال شرقی آمریکا، زیستگاه طبیعی  این صنوبر است.  به خاطر برگ های  سوزنی سبز رنگ، رنگدانه متراکم و شکل مخروطی طبیعی به این نام  معروف است.به صنوبر بلسان درخت کریسمس نیز گفته می شود. این درخت همیشه سبز که اندازه آن از کوچک تا متوسط بین 40 تا 65 سانتی متر است، تاج باریک و مخروطی شکل درختان صنوبر با برگ‌های سبز تیره پوشیده شده است.برگ های مسطح و سوزنی مانند آن دارای لکه های کوچک روزنه ای به سمت نوک هستند و از بیرون به رنگ  سبز تیره می باشند.

2-صنوبرنوبل

صنوبر نوبل یک درخت محبوب کریسمس  است، درختان صنوبر نوبل در جنگل‌های مخروطی رشد می‌کنند، جایی که آفتاب مستقیم  و سایه متوسط دارند.برگ‌های سوزنی‌مانند آن به رنگ  سبز مایل به آبی که ارتفاع آن از (1 تا 3.5 سانتی‌متر) متغیر است، همچنین این برگها به صورت مارپیچی روی شاخه ها قرار دارند.

3-صنوبر قرمز

غرب آمریکا  محل زندگی گونه های صنوبر قرمز است که  به طور طبیعی در ارتفاعات رشد می کند، درختان صنوبر قرمز بسیار بزرگ هستند و تا 200 سانت  ارتفاع و 6 سانت  قطر دارند.گیاه شناسان اولیه نام لاتین abies magnifica را به آن نسبت دادند که به معنی “صنوبر باشکوه” است.

4-صنوبر فریزر

منشا صنوبر فریزر در جنوب آمریکا می باشد، صنوبر فریزر و صنوبر بلسان شباهت زیادی به هم  دارند. این درخت معمولاً به ارتفاع 10 تا 15 متر می رسند که  گونه ای همیشه سبز است.

این نوع صنوبر دارای تنه ای گرد و تاجی مخروطی شکل با انشعابات مستقیم است که به صورت افقی یا با شیب چهل درجه به سمت بالا از ساقه رشد می کند.درختان جوان تاجی نسبتاً ضخیم دارند، در حالی که درختان بالغ تاج بازتری دارند.

5-درخت صنوبر نوردمن

صنوبر نوردمن درختی مخروطی است که بومی ارتفاعات قفقاز، اروپا و روسیه است، یکی از محبوب ترین انواع درخت کریسمس است که تا حدودی با صنوبر نوبل قابل مقایسه است.پس از قطع شدن درخت،  برگ های سوزنی ظریف  این درخت برای مدت زمان طولانی  به شاخه ها متصل می شوند.

6-صنوبر بزرگ

صنوبر بزرگ علاوه بر اینکه یکی از بلندترین انواع صنوبر است، سریع ترین رشد را  نیز دارد.مخروط های آن به رنگ قهوه ای مایل به قرمز و برگ های سوزنی  صاف آن دو و نیم سانت طول دارندکه روی آن به رنگ سبز تیره و براق است و دو خط سفید در قسمت زیرین دارند.

  1. صنوبر نقره ای

درخت صنوبر نقره ای بومی اروپا است،  درختی بسیار بلند با شاخ و برگ شبیه سوزن که  ظاهری براق و سیاه روی سطح  برگ دارد. طول برگ های سوزنی آن  حدود  (سه سانتی متر) است و نوک آن بریدگی دارد.هنگامی که صنوبر نقره ای بالغ به ارتفاع کامل خود می رسد، شکل هرمی مشخصی را در تاج درخت ایجاد می کند.

8-صنوبر کره ای

یکی از کوچک‌ترین گونه‌های صنوبر، صنوبر کره‌ای است که رشد متوسطی دارد و با محیط های مختلف سازگار است. این مخروطی  قبل از شروع به تولید مخروط نیازی به ارتفاع  بیش از سه فوت ندارد.مخروط های قابل تشخیص آن  برای اولین بار در اواخر بهار ظاهرمی شوند ، ممکن است رنگ آنها آبی یا بنفش باشند. برگ های سوزن های کوتاه و پهن آن ممکن است تا 1.5 سانتی متر طول داشته باشندکه سطوح بالایی برگ  سبز تیره براق و سطوح زیرین آن خاکستری نقره ای هستند.به دلیل جثه کوچکش یک انتخاب عالی برای درخت کریسمس  می باشد.

9-صنوبر داگلاس

صنوبر داگلاس یکی از شناخته شده ترین انواع صنوبر است که مخروط های آن  از شاخه به سمت پایین آویزان شده و به طور کامل می ریزند. این درخت منشا  غرب آمریکای شمالی است.مخروط های این نوع صنوبر از آنجایی که از هم نمی پاشند، اغلب (به تعداد زیاد) در داخل و زیر درخت وجود دارند. برگهای سوزنی صنوبر داگلاس بر خلاف  صنوبر معمولی دور شاخه‌های درخت  به صورت مارپیچ قرار دارند اما از آن ظریف تر است.

10-صنوبر اسپانیایی

شمال مراکش و جنوب اسپانیا زیستگاه طبیعی این گونه صنوبر است،  صنوبر اسپانیایی درختی همیشه سبز است که در شرایط ایده آل ارتفاع آن  به حدود 100 فوت می رسد.صنوبر اسپانیایی به خاطر تاج مخروطی شکلش که با رشد درخت به شکل ناهمواری در می آید، شناخته شده است.در صنوبر اسپانیایی برگها به صورت شعاعی در اطراف ساقه پخش می شوند  که نوارهای روزنه ای پهن و سفیدی  که در دو طرف برگ  قرار دارند به رنگ سبز مایل به آبی می باشند.

11-صنوبر غربی  هیمالیا

این نوع صنوبر که اغلب به عنوان صنوبر پیندرو شناخته می شود، به دلیل اندازه خارق العاده و شکل مخروطی بلند و نازک  از دیگر انواع صنوبر متمایز است.این درختان بومی هند و پاکستان هستند و  نیاز به رطوبت بالا دارند، برگ های سوزنی شکل صنوبر هیمالیا غربی بزرگ ترین  برگ درخت صنوبر  را در میان گونه های دیگر دارد.طول این برگها 9 سانت و ظاهری  براق دارند و ممکن است دو نوار روزنه ای سفید در قسمت زیرین  برگ های سوزن آن   دیده شود که به ظاهر روشن تر برگ ها کمک می کند.

12- صنوبر سیبری

درخت صنوبر سیبری بومی منطقه سیبری  روسیه است که  از متراکم ترین مناطق جنگلی در جهان به شمار می آید.

برگهای سوزنی شکل این نوع صنوبر به‌خاطر عطر تندشان معروف هستند و خود درخت نیز به‌خاطر چوب نرم و انعطاف‌پذیری‌اش ارزش زیادی دارد.

این درختان صنوبر می توانند شرایط سخت زمستان روسیه را تحمل کنند و در دمای بسیار زیر صفر رشد  کنند.

 به دلیل توانایی آن برای رشد در شرایط سایه و دماهای سردتر، یک انتخاب عالی برای آب و هوای  کوهستانی و سرد به شمار می آید.

اشتراک گذاری