انواع کاکتوس بدون تیغ

انواع کاکتوس بدون تیغ

آخرین مقالات

انواع کاکتوس بدون تیغ

اگر به کاکتوس‌ها علاقه مند هستید، ولی به دلیل داشتن تیغ های آن کمتر به سراغ خرید آنها می روید، اما انواع بدون تیغ آنها نیز وجود دارد که به راحتی در منزل در صورت داشتن کودک و حیوان خانگی می توانید از آن استفاده کنید.

انواع کاکتوس بدون تیغ

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتربدانیم

۲۰ نوع از انواع انواع کاکتوس بدون تیغ

آستروفیتوم میریوستیگما

 در سطح این کاکتوس نقطه‌های سفید زیادی  وجود دارد،  این نوع کاکتوس ریشه‌های خیلی قوی ندارد و در نتیجه تکثیر آن سخت است. این گیاه را در خاکی سبک با زهکشی مناسب  می کارند. آستروفیتوم میریوستیگما زمانی آبیاری کنید که خاک آن خشک شده‌باشد. وقتی به  ارتفاع ۸ سانتی متر می رسد ، گلدهی خود را شروع می‌کند و گلهای آن زرد رنگ  بوده و عطری شیرین دارند. این کاکتوس در زمستان به  خواب  می روند.

 آستروفیتوم آستریاس

 آستروفیتوم آستریاس بدون تیغ ظاهری جذاب و توپی شکل دارند،  رنگ آن سبز _ خاکستری بوده و نقطه‌های سفید روی آن دیده می‌شود.  این کاکتوس  گیاهی بدون تیغ بوده و اندازه‌ی آن کوچک است. گلهای این گیاه تا پهنای ۶ سانتی‌متر رشد می‌کنند، رنگ آن  زرد می باشد.

اچینوسرئوس یا جام شاه

جام شاه  معمولا بدون تیغ است. ولی در انواعی از آن کمی تیغ روی  آن دیده می‌شود. گلهای این کاکتوس، قرمز رنگ است. در فصل تابستان نور کافی احتیاج دارد. خاک در موقع آبیاری  باید خشک باشد و زهکشی خوب  در رشد بهتر گیاه بسیار موثر است.

 مامیلاریا آلبیفلورا

مامیلاریا آلبیفلورا، یک کاکتوس کوچک است که نهایت به ۵/۲ سانتی متر می‌رسد. این کاکتوس گلهای سفید رنگ با رنگ زرد دارد. آنها در دمای کمتر از ۱۰ سانتی گراد باید در دمای خانه نگهداری شوند. این کاکتوس به نور خورشید احتیاج دارد و آبیاری آن باید متعادل  باشد.

کاکتوس پیوت

کاکتوس پیوت  کره‌ای شکل و فاقد تیغ است،  در بیشتر مواقع بخش میانی گل آن یک فرورفتگی دارد. این نوع کاکتوس ریشه‌ای قوی دارد و به راحتی رشد می‌کند، به همبن علت نگهداری آن آسان است. اندازه این کاکتوس کوچک بوده و گلهای آن نیز کوچک و صورتی رنگ است. کاکتوس  پیوت نور خورشید و هوای گرم را دوست دارد. در دمای ۱۰ درجه زیر صفر زمستان باید در داخل خانه از آن نگه داری کرد.در هوای سرد هر ۵ تا ۶ هفته گیاه را اندکی آبیاری کنید .  این کاکتوس را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگه داری کنید زیرا  ترکیباتی سمی‌دارد.

مامیلاریا هرناندزی

این کاکتوس کوچک و توپی است و زائده‌های تیغ مانندی دارند که حالت پشمی‌داشته و تیغ نیستند. این کاکتوس گل‌های زیبای صورتی رنگ دارد. هرناندزی به نور زیاد خورشید احتیاج دارد، می‌تواند نور مستقیم خورشید را تحمل کند. برای نگه‌داری کاکتوس آن را در فضای بیرون آفتابی یا پنجره نورگیر قرار دهید. در فصل گرما هر ۱۰ تا ۱۴ روز گیاه را آب دهید. و هنگامی که دما به زیر ۱۳درجه سانتی گراد آمد این گیاه را به داخل خانه بیاورید.

مامیلاریا لیزیاکانتا

مامیلاریا لیزیاکانتا نیز یکی از کاکتوس‌های بدون تیغ با سایزی کوچک است. در تابستان نور زیادی احتیاج داشته و نیاز به آبیاری کافی دارد. رنگ گل این نوع کاکتوس سفید رنگ بوده و در مرکز خود رنگ قرمز دارد. این کاکتوس به دمای زیر ۱۰ درجه حساس است و در صورت وجود هوای سرد کاکتوس باید در خانه نگه‌داری شود.

 مامیلاریا پکتینی فرا

مامیلاریا پکتینی فرا از نوع کاکتوس توپی شکل است و داخل زائده‌های نرم پوشانده شده‌است. گل‌های این کاکتوس به رنگ صورتی روشن است و در وسط تابستان شکوفا می‌شود. این کاکتوس در زمستان دوران خفتگی دارد، با اینکه نور خورشید را دوست دارد، ولی در نور خورشید مستقیم نباید قرار بگیرند.

 مامیلاریا پلوموزا

کاکتوس مامیاریا پلوموزا که به آن کاکتوس پَر هم گفته می‌شود، کاکتوس توپی شکل خوشه مانند است. ساقه‌های آن به حدود ۸ سامتی‌متر می‌رسد. پس از اینکه تمامی خوشه‌ها تشکیل شدند، اندازه گیاه نسبتا بزرگ می‌شود.این کاکتوس می‌تواند نور کامل خورشید را تحمل کند، پس در تابستان کاکتوس را روی پنجره نورگیر بگذارید. اگر این کاکتوس را زیاد آبیاری کنید باعث پوسیده شدن ریشه‌های آن خواهد شد،فقط گیاه را هنگامی آبیاری کنید که خاک آن خشک باشد. در دمای زیر ده درجه سانتی‌گراد باید در خانه نگه‌داری شود.

مامیلاریا هامبولتی

این نوع کاکتوس گرد و زیباست که زائده‌های نرم بسیاری آن را احاطه کرده‌است. این زائده‌ها سفید رنگ و نرم بوده و کاکتوس را زیبا می‌کنند. کاکتوس هامبولتی همانند کاکتوس‌های بدون تیغ دیگر گلهای زیبای صورتی می‌دهد. این نوع هم عاشق نور خورشید است، ولی بهتر است تمام روز زیر نور خورشید نباشد. کمی سایه برای مکان نگه داری این گیاه ضروری است. برای آبیاری این نوع کاکتوس باید خاک آن کاملا خشک باشد.

 مامیلاریا سولیسیویدس

 کاکتوس سولیسیویدس توپی شکل است که پهنای آن به ۸ سانتی متر می‌رسد و گل‌های زرد و زیبایی دارد. این گیاه نور خورشید را دوست دارد.  نباید  آن زیاد آبیاری کنید.

 اپونتیا اوریا

کاکتوس اوریا از کاکتوسهای بدون تیغ دارای برگهای پهن است که گل‌هایی زیبا به رنگ‌های،  صورتی، بنفش و زرد دارد. این نوع کاکتوس برای کاشت در محیطی بیرون از خانه عالی است، زیر نور خورشید را تحمل می‌کند و نیاز به آبیاری معتدل دارد.

 

اشتراک گذاری