کود سه بیست برای انگور

زمان پیوند درخت انگور

آخرین مقالات

زمان پیوند درخت انگور :

معمولا قلمه های انگور را در ماه زمستان از درختانی که در خواب هستند گرفته می شود. قلمه ها  باید قبل از شروع رشد جوانه ها کاشته شوند. قلمه هایی که ریشه دار هستند باید بلافاصله کاشته شوند و در صورت  تاخیر در کاشت بهتر است  مرطوب نگهداری شوند.

انتخاب قلمه های انگور 

قلمه های درختان انگور معمولا از درختان یک ساله بریده می شوند، بهتر  شاخه گرد با قطر بزرگتر از 1/2 سانت انتخاب کنید ولی از قسمت انتهایی شاخه قلمه نگیرید.  استفاده نکنید. از قیچی های استریل برای برداشت  قلمه های 16 تا 20 سانتی  از گیاه استفاده کنید، با ایجاد یک برش مربعی 3 سانتی  زیر جوانه پایین، قسمت پایین قلمه را مشخص کنید و بالای قلمه را یک برش زاویه‌دار به اندازه 6 سانت  بالاتر از جوانه بالایی ایجاد کنید.از هر بوته انگور می توان یک تا چهار قلمه برداشت.

کود کالمکس برای انگور

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم

 

محافظت از قلمه های انگور 

قلمه های انگور خریداری شده دارای بسته بندی هستند که با پوشش پلاستیکی در اطراف ناحیه ریشه پوشانده می شوند.بهتر است قلمه ها تا زمان کاشت مرطوب نه خیس نگهداری شوند. قلمه های گرفته شده از انگور را  نیز  می توانید  در کیسه های پلاستیکی قرار دهید  و در حوله های کاغذی مرطوب تا زمان کاشت در زمین نگهداری کنید.قلمه های انگور قبل از شروع به رشد جوانه ها باید در بهار کاشته شوند.  2 سانت کمپوست را به محل کاشت اضافه کنید و آن را به طور عمیق در خاک قرار دهید.کمپوست هم برای خاک رس سنگین و هم خاک شنی در بهبود ساختار خاک مفید است.  انگور در خاکی که سست و دارای زهکشی مطلوب رشد می کند. در خاک های متراکم برای داشتن رشد کافی  بهتر در عمق 2 سانتی متری خاک کاشته شوند.اگر خاک خیلی فشرده است، از یک بستر مرتفع پر از خاک کمپوست شده استفاده کنید.

 

کود ارگانیک باغ انگور

 

شرایط رشد قلمه های انگور

قلمه ها در بهار شروع به رشد جوانه زدن  می کنند قبل از اینکه خاک به اندازه کافی گرم شود تا رشد ریشه آ غاز شود، به ترتیب  جوانه های بالای خاک  شروع به رشد  می کنند. قلمه ها  تا زمان رشد ریشه، به خوبی رشد نمی کنند، درختان انگور جوان باید در این دوره به خوبی از  نظر رطوبت غنی باشند اما نباید بیش از حد آبیاری شوند. قبل از آبیاری بعدی اجازه دهید خاک خشک شود، هنگامی که طول گیاهان تقریباً 8 تا 12 سانت رسید، دو تاک  ضعیف در هر محل کاشت بردارید. برای محافظت  از انگورهای در حال رشد داربست  یا حصار درست کنید، کود یا کمپوست را دو هفته پس از کاشت به درخت بدهید. هرس را از سال دوم شروع کنید. به این ترتیب درخت را تا زمان قلمه یا پیوند آماده خواهید کرد.

 

روشهای تکثیر درخت  انگور

انگور یکی از ساده ترین گیاهان برای تکثیر در خانه است و به راحتی از قلمه های چوب سخت یا چوب نرم تکثیر می شود، چندسانت از  درخت انگور است که دارای جوانه های زنده باشد، برای تکثیر نیاز است. در بسیاری از موارد، فقط برداشتن یک قلمه با چند جوانه متصل و کاشت آن در زمین برای رشد یک گیاه کاملاً جدید کافی است. در حالی که تکثیر انگور از قلمه های چوب سخت ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه است،

 

اسید هیومیک برای انگور

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 

روش های مختلف برای تکثیر موفقیت آمیز انگور :

قلمه های چوب سخت :

استفاده از چوب های خفته که در پاییز یا زمستان هرس می شوند.

قلمه های سبز :

بهترین استفاده در فصل رشد برای تکثیر سریع گیاهان.

پیوند :

زمانی که برای مقاومت در برابر بیماری نیاز به یک پیوند تخصصی است در تاکستان ها استفاده می شود.

لایه بندی :

برای پر کردن نقاط خالی در یک ردیف یا توسط باغبان برای گسترش درخت انگور استفاده می شود.

رشد از دانه:

به صورت تجاری استفاده نمی شود زیرا گونه های انگور با دانه تکثیر نمی شوند.

 

 

بهترین زمان پیوند درخت انگور

بهترین زمان برای تکثیر و پیوند درخت انگور در زمان برداشت یا درست قبل از برداشت است، در این زمان می‌توان قلمه هایی را انتخاب کرد که میوه‌ای مرغوب و با عملکرد بالا تولید می‌کنند. قلمه های  انتخاب شده باید به خوبی برش داده شوند، اما برش بیش از حد از بلوغ کامل قلمه ها جلوگیری می کند و در نتیجه ممکن است قلمه ها ریشه ضعیفی داشته باشند.

 

نحوه علامت گذاری انگورها  برای قلمه زنی 

برای علامت گذاری  قلمه های سالم و بدون آلودگی تنه درخت را  با رنگ سفید علامت گذاری کنید و فقط از آن درختان  قلمه بگیرید.

برای علامت گذاری  قلمه های آلوده و بیمار تنه درخت را  با رنگ قرمز علامت گذاری کنید و از آنها  قلمه تهیه نکنید. بهتر است درختان انگور را قبل از هرس برای قلمه گیری هرس کنید، قلمه های منتخب را به قطعات بسیار کوتاه ببرید. قلمه ها درآب و هوای خشک و سرد زمستانی اغلب منجر به خشک شدن چوب در اواخر فصل خواب می شود و میزان موفقیت ریشه دهی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین بهتر است قلمه ها را به مدت یک سال در نهالستان بکارید تا ریشه دار شوند و سپس در سال دوم در تاکستان بکارید.

 

اشتراک گذاری