اسید هیومیک برای کشت هیدروپونیک

کود هیدروپونیک

آخرین مقالات

کود هیدروپونیک  :

هیدروپونیک پایدارتر از کشاورزی سنتی است، زیرا از منابع کمی در طول رشد گیاه استفاده می کند، همچنین در استفاده از آب با زمان جوانه زنی سریعتر، 90 درصد کارآمدتر است.برای به دست آوردن محصول نهایی از مزرعه هیدروپونیک خود، باید نهال های جوان را با کودهای آلی و تقویت کننده های گیاهی شوک  تقویت کنید.

اسید هیومیک برای کشت هیدروپونیک

بهترین کود کشت هیدروپونیک :

  1. کود سولفات آمونیوم

این کود دارای راندمان غذایی بالایی است و تقویت کننده ایده آل برای گیاهان هیدروپونیک است،  حاوی گوگردی است که گیاهان به راحتی آن را جذب می کنند و جدا از تغذیه خاک های قلیایی، نیتروژن ضروری لازم برای رشد گیاه تامین می کند.

  1. اسید بوریک

اسید بور یک تقویت کننده مواد مغذی بسیار موثر برای رشد گیاه، عملکرد مطلوب است، این کود در مقادیر کم استفاده می شود و به تعادل نشاسته و قند و افزایش گرده افشانی و تولید دانه کمک می کند.علاوه بر این، بور به تقسیم سلولی و تشکیل پروتئین کمک می کند و در عین حال از انتقال آب و مواد مغذی گیاه حمایت می کند.استفاده از اسید بوریک روی گیاهان یک راه عالی برای اطمینان از دریافت این ریز مغذی است.

  1. پودر آزومیت

آزومیت یک پودر غنی از مواد معدنی است که از خاکستر آتشفشانی ساخته شده است که می توانید آن را به سیستم هیدروپونیک ، گیاهان کاشته شده در خاک یا گیاهان داخل منزل اضافه کرد.پودر آزومیت حاوی حدود 70 ماده معدنی کمیاب است که برای گیاهان بسیار مفید است، هنگامی که آزومیت به عنوان تقویت کننده گیاه استفاده می شود، سلامت عمومی گیاه را بهبود می بخشد.مقاومت به آفات را همراه با ایمنی گیاه بهبود می بخشد. آزومیت همچنین ریشه ها را تقویت می کند و عملکرد محصول شما را افزایش می دهد.

  1. شوک 10 ایکس

ده ایکس یکی از بهترین توصیه های ما برای سیستم های هیدروپونیک است و از بهترین کودها برای تامین مواد مغذی هیدروپونیک در مراحل اولیه و اواخر رشد است، این کود گیاهی حاوی ده عنصر است که به رشد گیاه کمک می کند.

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

آنالیز کود هیدروپونیک

این کود بی نظیر شامل

نیتروژن به میزان 5 درصد

فسفر به میزان 20 درصد

پتاسیم به میزان 20 درصد

کلسیم به میزان 5 درصد

بور به میزان 5 درصد

آهن به مقدار 10 درصد

مواد آلی

فولویک اسید به میزان 10 درصد

هیومیک اسید 10 درصد

عصاره جلبک دریایی 10 درصد

و آمینواسید به میزان 5 درصد می‌باشد.

5- کود فلفل 11-11-40

نسبت متعادل نیتروژن، پتاسیم و فسفر باعث افزایش محصولات فلفل و گیاهان هیدروپونیک شما می شود، این نوع کود   برای فلفل دلمه ای مانند فلفل دلمه ای، شیرین و فلفل چیلی مناسب است.همچنین گیاهانی  مانند جعفری، گشنیز و کرفس و نعناع فلفلی، رزماری، ریحان، آویشن و اسطوخودوس از این کود  تغذیه می کنند.

  1. کود گوجه فرنگی

این کود 100% محلول در آب  و حاوی ترکیب کاملی از فسفر، گوگرد و نیتروژن در کنار آهن، منگنز، مس و روی است، به غیر از گوجه فرنگی، برای پرورش بادمجان، سیب زمینی و فلفل نیز مناسب است.

  1. کلرید پتاسیم

کود پتاسیم کلرید شوک به تنظیم متابولیسم گیاه کمک می کند و در عین حال فشار آب را در داخل و خارج سلول های گیاهی تنظیم می کند، این کود همچنین برای رشد ریشه و تحمل استرس عالی است.از کودهای با کیفیت و تقویت کننده های مواد مغذی مجموعه های هیدروپونیک شوک غافل نشوید!

اشتراک گذاری