کود گوجه فرنگی شوک

آخرین مقالات

کود گوجه فرنگی شوک :

کود  گوجه فرنگی شوک  که در تمامی فصول سال مورد استفاده می‌باشد. شما باغدار محترم باید به تمامی اصول کاشت و برداشت این محصول، کود پاشی و جدول کود دهی آن به درستی آگاه  باشید تا بتوانید میوه‌های مرغوب، بازارپسند با ماندگاری بیشتر به بازار عرضه کنید.در کشت گوجه فرنگی کودهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، کوددهی در مراحل رشد گوجه فرنگی تاثیر زیادی دارد. در این مقاله از سایت ایران کود ما در نظر داریم که به بررسی و شناخت بهترین کود برای گوجه فرنگی بپردازیم. چنانچه شما در مورد این مطلب به دنبال اطلاعات کافی هستید با ما تا انتها همراه باشید.

کود کلسیم مایع شوک برای گوجه فرنگی

چرا باید گوجه فرنگی را کوددهی کنیم؟

 برای افزایش عملکرد و میزان باردهی گوجه فرنگی آن را کوددهی می‌کنیم. اما باید توجه داشته‌باشیم که ابتدا با آزمون خاک و آنالیز آن، باید از کمبود موادغذایی گوجه فرنگی مطلع شویم. مقدار محصول در گوجه فرنگی به شدت تحت تاثیر کود دهی در زمین مورد کشت است.در زمان رشد گیاه، کوددهی آن نقش بسیاری دارد مثلاً:اگر فسفر در خاک کم باشد گلدهی و ریشه زایی گوجه فرنگی با مشکل مواجه می‌شود.اگر بیش از اندازه از ازت استفاده کنید باعث افزایش رشد رویشی گیاه شده و در نتیجه دیرتر به گل خواهد نشست و میوه‌های تولید شده  بدون مزه خواهند شد.

انواع کودهای مورد نیاز گوجه‌فرنگی

کود ازت

کود ازت میزان شاخ و برگ‌های گوجه فرنگی را افزایش داده و جز عناصر مورد نیاز گوجه فرنگی می‌باشد.

کود پتاسیم

یکی از بهترین کود‌ها برای تحریک ریشه گوجه فرنگی کود پتاسیم است. چنانچه خاک  شور باشد از این کود برای رفع آن استفاده کنید. پتاسیم متابولیسم گیاه را بالا برده و تولید میوه باکیفیت را به همراه دارد. گیاه در زمان گلدهی و تشکیل میوه خود به پتاسیم احتیاج داشته تا رنگ قرمز تری به گوجه فرنگی دهد. از کود پتاسیم در گوجه فرنگی استفاده کنید که باعث تشکیل لیکوپن در آن خواهد شد.

کود فسفر

 رشد ریشه سریع تر بوده و افزایش گلدهی گوجه فرنگی را به همراه داشته‌باشد در زمان تولید نشا از فسفر استفاده کنید، زیرا کمبود فسفر در گیاه باعث کاهش رشد و کوتاه شدن قد گیاه خواهد شد.

اسید هیومیک

یکی از کود هایی که باعث افزایش گلدهی در گوجه فرنگی شده و تاثیر مثبتی بر آن دارد اسید هیومیک است. اسید هیومیک باعث تقویت گوجه فرنگی شده و به رشد آن کمک شایانی می‌کند. گیاه را در برابر بیماری‌ها و آفات مقاوم کرده و می‌تواند باعث جذب کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن و نیتروژن در گیاه شود. همچنین اسید هیومیک به قسمتهای مختلف گیاه آهن را رسانده و ph خاک را متعادل می‌کند.

کود کلسیم

از کود هایی که باعث استحکام دیواره سلولی گوجه‌فرنگی شده و می‌تواند جذب عناصر دیگر توسط گوجه فرنگی را افزایش دهد کود کلسیم است. این کود گیاه را در برابر تنش‌های محیطی مقاوم می‌کند. از کود کلسیم به روش محلول پاشی در شروع فصل رشد تا انتهای آن می‌توان استفاده کرد.

کود اوره

از کود‌های دیگر مورد استفاده در گوجه فرنگی که در مرحله میوه دهی، بعد از برداشت می‌توان استفاده کرد، کود اوره است که معمولا به صورت محلول پاشی به گوجه فرنگی می افزایند.

کود مرغی

از کودهایی که می‌توانیم در مصرف گوجه فرنگی استفاده کنیم کود ارگانیک و آلی مرغی می‌باشد که در روش چالکود استفاده می‌شود. این کود عناصری مانند: نیتروژن، فسفر و پتاسیم را به خاک تزریق می‌کند. که البته به علت تزریق تدریجی کود مرغی تاثیر آن نیز تدریجی بوده، در نتیجه برای به بار نشستن سریع‌تر گیاه استفاده از کود شیمیایی به صرفه تر است.

بهترین کود برای افزایش باردهی گوجه فرنگی

 در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 

کود مخصوص گوجه فرنگی شوک

  • باکتری‌های مضر جهت رشد گوجه فرنگی را از بین می‌برد.
  • سرعت جذب بالایی توسط ریشه دارد.
  • کود مخصوص گوجه فرنگی شوک تمامی مواد مورد نیاز خاک و ریشه را به گیاه تزریق می‌کند.
  • افزایش رشد گیاه را به دنبال دارد.
  • در از بین بردن انواع آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز کاربرد دارد.
  • از زردی و ریزش برگهای گوجه فرنگی جلوگیری می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله ما بهترین کود برای گوجه فرنگی که مقرون به صرفه باشد را به شما معرفی کردیم. کود گوجه فرنگی شوک برای شما بسیار مقرون به صرفه بوده و تمامی نیاز گیاه از ریز مغذی و درشت مغذی‌ها را فراهم می‌کند. به یاد داشته‌باشید شما باید این کود را از مکانی کاملاً مطمئن خریداری کنید تا به گیاه شما آسیب وارد نکند.با تهیه کود مخصوص گوجه فرنگی شوک از سایت ایران کود می‌توانید از مرغوبیت کود خیالتان کاملاً راحت بوده و بهترین کود را برای گوجه فرنگی خود خریداری نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ایران کود تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری