تاثیر کوددهی گیاهان بگونیا با کودهای سه بیست شوک

تاثیر کوددهی گیاهان بگونیا با کودهای سه بیست شوک

آخرین مقالات

تاثیر کوددهی گیاهان بگونیا با کودهای سه بیست شوک

گیاهان بگونیا گونه بزرگی از گیاهان آپارتمانی است، این گیاهان زیبا، گلدار و  یکساله  و در انواع برگی ، غده ای نیز وجود دارند. اکثر این گیاهان آپارتمانی  به دلیل ظاهر منحصر به فرد و طبیعی که دارند به  نگهداری کمی نیاز دارند.

کوددهی گیاهان بگونیا با کودهای سه بیست شوک

تغذیه مناسب به ویژه برای بگونیاهایی که در داخل خانه پرورش می یابند بسیار مهم است، بگونیا گلدانی به مواد مغذی کمتری نسبت به گلخانه و داخل زمین نیاز دارد، اما باز هم باید برای حفظ حیات گیاه در تمام طول سال باید  از کودهای  متعادلی مانند کودهای سه بیست شوک استفاده کرد. کودهای  سه بیست مایع  شوک تغذیه با کیفیت بالا  را برای گیاهان فراهم می کند،  بنابراین استفاده از کود مایع در مقابل کود دانه ای مفیدتر  هستند. یکی دیگر از  ویژگی های مشخص کود های مایع سه بیست شوک  این است که مواد مغذی سریع و  فوری در اختیار گیاه قرار می دهد،  در حالی که گیاهان بگونیا رشد سریع و  عالی دارند،  بهتر است  که به طور مکرر کوددهی و تغذیه شوند.

تاثیر کوددهی گیاهان بگونیا با کودهای سه بیست شوک

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

نحوه کوددهی گیاهان بگونیا با کودهای سه بیست شوک

برای بهترین نتیجه از کوددهی در گیاهان بگونیا باید آنها  به آرامی تغذیه و کوددهی  شوند. این روش تضمین می کند که گیاهان تغذیه کافی با حداقل خطر سوختن ریشه،  کود را دریافت کنند. کودهای مایع سه بیست  باید قبل از استفاده روی بگونیا با 3 قسمت آب رقیق شوند، مگر اینکه توسط سازنده دستور دیگری داده شود. کودهای مایع از دانه ای بهتر هستند.همچنین می توانید کودهای مایع  سه بیست  شوک  را مستقیماً به خاک اطراف پایه بگونیا بریزید،  بیشتر بگونیاها دارای سیستم ریشه ای فشرده هستند، بنابراین تا جایی که می توانید بدون دست زدن به ساقه اصلی کوددهی را انجام دهید. از آنجایی که بگونیا دارای ساقه و شاخ و برگ نسبتاً ظریفی است، استفاده از کود را مستقیماً به گیاه توصیه نمی کنیم. بعد کوددهی  بگونیا حتما به خوبی آبیاری کنید، قبل از استفاده از کود مایع برای محافظت از ریشه ها، خاک اطراف بگونیای خود را کمی آبیاری کنید.

زمان کوددهی گیاهان بگونیا با کودهای سه بیست شوک

بگونیاهایی که به صورت یکساله رشد می کنند باید بلافاصله پس از نشاء  با کودهای سه بیست شوک کوددهی شوند تا رشد سریع و تولید گل آغاز شود.بگونیاهای چند ساله را در بهار کود دهی و تغذیه کنید، درست زمانی که رشد جدید ظاهر می شود. بهتر است کود دهی را در طول فصل  رشد ادامه دهید تا زمانی که بگونیاها  وارد مرحله خواب زمستانه نشده باشد.اکثر گیاهان بگونیا ها وقتی در داخل خانه نگهداری می شوند،  باید  قبل از کاهش دما در داخل منزل  منتقل می شوند، به این ترتیب سال ها زنده می مانند.انواعی از این نوع گیاه زمانی که در داخل  منزل  رشد می کنند، باید  کوددهی  سبک در طول زمستان داشته باشند. بگونیاهای رکس یا برگی  بهتر در زمستان به همان میزان که در تابستان کوددهی می شوند، با کودهای سه بیست شوک تغذیه شوند.از طرف دیگر بگونیاهای غده ای برای رشد سالم  در زمستان باید کاملاً در خواب  باشند، بنابراین در این نوع گیاهان  کود دهی را در اوایل پاییز متوقف کنید تا در دوره خواب  زمستانه باعث رشد جدید نشود.

قیمت کود سه بیست مایع

بنابراین کود مورد علاقه  گیاهان  بگونیاهای کشت شده در گلدان بدون شک کودهای مایع سه بیست شوک هستند. چون  این کودها یک تعادل ایده آل از مواد مغذی را برای انواع بگونیا، به ویژه آنهایی که به عنوان گیاهان آپارتمانی نگهداری می شوند، فراهم می کنند.با توجه به اینکه مجموعه آل کود در زمینه گیاهان آپارتمانی هم فعالیت دارد، بنابراین شما عزیزان می توانید در صورت هر گونه پرسش در رابطه با این نوع گیاهان با متخصصان مربوطه نیز در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری