مایع مرغی شوک

کود مایع مرغی برای جو 

آخرین مقالات

کود مایع مرغی برای جو

کود مایع مرغی جو از کودهایی است که اثرات زیادی روی عملکرد جو دارد، جو نیز مانند سایر گیاهان زراعی دانه دار برای خوشه دهی ، پنجه زنی، پر شدن دانه ها و داشتن کیفیتی مطلوب، به یک سری عناصر غذای مفید احتیاج دارد.این کودها با دارا بودن تمام مواد مغذی در سریع ترین زمان ممکن، اثرات عالی را از خود به جای می گذارد.

مزایای کود مایع مرغی برای جو

کود مایع مرغی به دلیل دارا بودن عناصر مغذی همچون فسفر، پتاسیم، نیتروژن، فولیک اسید و آمینو اسید  در رشد و نمو جو اثر بسیاری دارد، به طوریکه حجم  رشد ریشه گیاه چند برابر می شود و احتمال از دست رفتن محصولات  کاهش می یابد. مصرف این کود مایع مرغی بسیار راحت بوده و  بدون محدودیت می توانید آن را برای زمین زراعی خود استفاده کنید. این کود مغذی PH و بافت خاک اصلاح می کند.

کود کامل 10X shock برای جو

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

بهترین زمان مصرف کود مایع مرغی برای جو

 پیش از کشت بذر

اگر  خاک حاصلخیز  نباشد، بهتر است قبل از کوددهی را به روش آبیاری انجام دهید. کود مایع مرغی را بعد از این که با مقدار مناسبی آب مخلوط کردید، مستقیم به خاک اضافه کنید

زمان  پنجه زنی

مصرف کود مایع مرغی برای جو  در زمان  پنجه زنی باعث  رشد سریع و بهتر محصولات می شود. کوددهی در این مرحله از رشد گیاه، می تواند به روش محلول پاشی یا آبیاری صورت بگیرد.

بعد از رشد ساقه

مصرف کود مرغی در این زمان باعث رشد بهتر ساقه می شود.

حین پر شدن دانه

 در این مرحله نیتروژن مورد نیاز  به آسانی  در اختیار گیاه قرار  می گیرد .کود مایع مرغی ماندگاری محصولات را حتی پس از برداشت نیز افزایش می دهد.

میزان مصرف کود مایع مرغی برای جو

مقدار مصرف این کود برای محصولات زراعی مثل جو، در هر هکتار بین 5 الی 50لیتر است.بهتر است در مراحل مختلف آزمایش خاک را انجام دهید تا  مقدار مناسب آن تعیین شود.
سخن پایانی
 مصرف کود مایع مرغی برای جو باید به صورت متعادل باشد تا  اثرات مثبتی  داشته باشد. به همین دلیل نیاز است قبل از هر چیزی یک برنامه کوددهی منظم  داشته باشید.  مصرف بیش از حد یا خیلی کم این کود می تواند بر روی گیاه جو، اثرات مخربی را به جای بگذارد.
اشتراک گذاری