ایران کود – خرید کود کشاورزی – فروش کود کشاورزی –

کود فسفر بالا

کود فسفر بالا

کود فسفر بالا

کود فسفر معمولاً برای جوانه زنی  درختان و رشد بوته‌ها برای ایجاد یک باغ سرسبز، در داخل یا خارج از خانه استفاده می‌شود.  در یک خاک سالم و فعال زیستی، کود فسفاته برای رشد گیاهان در بستر حیاتی است.

موارد مصرف کود فسفر بالا

فسفات یک عنصر کلیدی در گیاهانی که نیاز به گل دادن یا تولید میوه دارند،  باعث رشد خوب ریشه می شود. به طور معمول، ترکیب کود فسفات به شکل پودر وجود دارد،  همچنین می تواند از آن به صورت  سنگ فسفات خرد شده نیز استفاده کرد. این شکل از کود فسفاته نیاز به فرآیندهای میکروبی و شیمیایی طبیعی برای رها شدن در خاک دارند.

خاک کوکوپیت

در مورد کودهای فسفر بالا بیشتر بدانیم 

نحوه افزودن فسفر بالا  به خاک

پیوند کلسیم و فسفر پایدار است، بنابراین اگر مقدار زیادی به خاک اضافه شود، گیاهان را نمی سوزاند. با این حال، اگر در مصرف فسفر زیاده روی کنید، ممکن است pH  خاک افزایش یابد.این  شرایط یک خاک قلیایی‌تر ایجاد می‌کند که باید برای متعادل کردن سطوح مواد مغذی خاک  سطح خاک را برای  گیاهان تغییر داد.برای محیط های کشت جدید، کود را با چند سانت  اول خاک مخلوط کنید. کود را به خوبی با لایه بالایی خاک مخلوط کنید.بنابراین قبل از کاشت در آن ته نشین  می شود، اگرچه زمانی که کود با خاک مخلوط شد، کاشت را شروع کنید.کود فسفاته را می توان به بالای خاک و اطراف پایه گیاهان گلدار مانند گل رز اضافه کرد. این  کار در افزایش رشد آنها  موثر است.

 عمل فسفر بالا برای گیاهان

فسفر بالا  در  عملکرد و ساختار DNA گیاه نقش حیاتی ایفا می کند، به این ترتیب  سلول هایی تشکیل می شوند که برای ایجاد دیواره های سلولی قوی به این عنصر وابسته هستند.هنگامی که گیاهان شروع به رشد می کنند، فسفر به فرآیند فتوسنتز و تولید غذا کمک می کند، استفاده از انرژی خورشید برای تبدیل قندها و نشاسته ها به مواد مغذی مفید است. بدون دسترسی کافی به فسفر، گیاهان نشانه‌های کمبود را به صورت ساده‌ نشان می‌دهند، این علائم، اگر به موقع تشخیص داده شوند،  شما می توانید  تنظیمات تغذیه ای لازم را برای سلامت و شادابی  گیاه انجام دهید. کود با فسفر بالا کودی است که دارای فسفر زیاد است،  درست مانند سایر مواد مغذی درشت و ریز مغذی، فسفر برای حفظ سلامت و شکوفایی محصولات شما بسیار مهم است.

علائم  کمبود فسفر در گیاهان 

قهوه ای یا خاکستری شدن برگها

عدم رشد و کمبود گل یا میوه

 قرمزی ساقه ها

لکه های زرد روی برگها

ایجاد کمبود کلسیم

کدام گیاهان به کودهای فسفر  بالا نیاز دارند؟

همه گیاهان برای رشد و نمو مناسب به فسفر بالا  نیاز دارند، اما برخی از گونه ها مانند حبوبات، کاهو و درختان مثمر به مقادیر بیشتری از این ماده غذایی نیاز دارند. گیاهان برگدار و گیاهان آپارتمانی به مقادیر زیادی از این ماده مغذی نیاز ندارند، مگر اینکه محیط رشد آنها کمبود فسفر  داشته باشد.اگر این گونه ها را با کودهای مبتنی بر فسفر بالا  تغذیه کنید، ممکن است گیاه  از بین برود، فسفر بیش از حد در بستر رشد باعث می شود گیاه شما نتواند سایر مواد مغذی مانند روی، مس و کلسیم را جذب کند.

کود فسفر بالا مایع شوک

سخن پایانی 

این مقاله به بررسی دستور العمل های  عالی برای کود فسفر بالا  پرداخته است. می توانید آنها را به تنهایی استفاده کنید یا آنها را با سایر کودهای خانگی غنی از نیتروژن یا پتاسیم برای تغذیه کامل ترکیب کنید.با این حال، بسیاری از گیاهان به فسفر زیادی نیاز ندارند، یا خاک از قبل غنی از این ماده مغذی است، بنابراین از آن استفاده نکنید مگر اینکه  مطمئن باشید، گیاه دچار کمبود فسفر شده است.

پیمایش به بالا