کود ضد استرس

فواید کودهای ضد تنش محیطی

آخرین مقالات

فواید کودهای ضد تنش محیطی

 گیاهان زمانی که دچار تنش محیطی می شوند مواد سمی­ تولید کنند که رشد آن ها را مختل می کند، برای حل این مشکل  استفاده از کودهای ضد تنش می تواند مفید باشد. در این مقاله از کودهای ضد تنش محیطی  و فواید آن بیان خواهد شد.

کودهای ضد تنش گیاهان را در برابر استرس های محیطی مقاوم می کند.

کود ضد تنش یکی از کارآمدترین کودهایی است که جهت از بین بردن مواد مضر در گیاهان استفاده می شود. این کودها  مواد سمی را  به طور کامل خنثی می کنند  و در نتیجه از مرگ سلول­ها جلوگیری می­‌شود و گیاه  را در برابر  استرس های محیطی مقاوم  می کند.

کود ضد استرس

نحوه استفاده از کودهای ضد تنش در گیاهان مختلف

یونجه

اگر یونجه­‌ کاشته شده به هر دلیلی دچار تنش محیطی شود، لازم است که 4 بار  در سال از این کود به آن داده شود و مقدار این کود نیز برای هر هکتار، 750 سی سی تا 1 لیتر  می باشد.

زیتون

زدرختان زیتون به دلیل شرایط ناگوار محیطی مانند کم آبی، دچار استرس می­ شوند، بنابراین  باید 12 تا 14 روز قبل از ریزش میوه در  تابستان محصول برای هر هکتار به مقدار 1 تا 1.2 لیتر کود ضد تنش به آنها داده شود.

گندم

 گندم  به دلایلی مانند گرما یا حشرات و … دچار استرس می ­شوند، کود ضدتنش معمولا در گندم برای برداشت بهتر محصول مصرف می شود. این کودها باید قبل از تشکیل میوه، به مقدار 1 لیتر برای هکتار مورد استفاده قرار بگیرد.

انگور

انگوری که در اثر شرایط نا مساعد محیطی، دچارتنش محیطی می شود، باید بعد از کامل شدن پروسه ی میوه دادن برای هر هکتار به میزان 1 تا 1.2 لیتر  از کود ضد تنش  استفاده شود.

برنج

اگر محصول برنج ، دچار استرس شد باید برای هر هکتار 1 تا 1.2 لیتر از کود ضد استرس استفاده شود تا گیاه بتواند رشد بهتری داشته باشد.

مرکبات

زمان مناسب استفاده از این نوع کود برای مرکبات، 12 تا 14 روز قبل از ریزش  میوه در تابستان است  و مقدار مورد نیاز آن نیز برای هر هکتار 1 تا 1.2 لیتر می ­باشد.

کود ضد استرس

تذکر مهم در مورد استفاده از کود ضد استرس

در مورد استفاده از کود ضد استرس، حتماً باید قبل از هر گونه اقدامی نیاز خاک و گیاه به دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد و در صورتی که نیاز باشد نیز می­توانید با یک کارشناس مشورت کنید تا بتوانید نتیجه­ بهتری از  کود دهی بگیرید. ما به شما مشاوره رایگان با متخصصان ایرانکود را توصیه می کنیم

جمع بندی

در این مقاله در مورد کود ضد استرس، صحبت کردیم که ممکن است برخی از گیاهان به دلایل پیش آمدن یک سری شرایط خاص محیطی، نیاز ضروری به این نوع کود داشته باشند، البته ما در این مقاله، نگاهی اجمالی به موضوع نحوه­ استفاده از کود ضد استرس داشتیم و فقط برای نمونه چند گیاه را مورد بررسی قرار دادیم . شما می توانید در مورد نحوه مصرف این کودها بر روی گیاه موردنظر خود با کارشناسان ایرانکود در تماس باشید. کودهای شوک علاوه بر مایع بودن جذب سریعی روی گیاهان خواهد داشت.

اشتراک گذاری