مزایای شوک ده ایکس در برابر فروت ست

کود تقویتی خوشه گندم

آخرین مقالات

کود تقویتی خوشه گندم

کود دهی در مرحله خوشه‌ دهی گندم بسیار حائز اهمیت است و به همان اندازه که استفاده از کود مناسب و مرغوب می‌تواند دانه را پر کند و تناژ گندم را افزایش دهد، استفاده از کود نادرست می‌ تواند خسارات جبران ناپذیری به بار آورد. بنابراین لازم است با بهترین کود تقویتی خوشه گندم آشنا شوید و فواید و روش مصرف آن را بشناسید تا بتوانید محصولی با کیفیت برداشت کنید.

بهترین  کود تقویتی خوشه گندم

برای کشت گندم علاوه بر عواملی مانند  میزان بارندگی و رطوبت، وزش باد، انتخاب رقم مناسب ، انتخاب کود مناسب و مرغوب مهم است. مهمترین کودهایی که برای تقویت خوشه گندم به آن نیاز دارد شامل :

کود آمینو اسید

مصرف کود آمینو اسیدی در مرحله خوشه‌دهی کمک زیادی به افزایش انرژی گندم می‌کند در نتیجه  خوشه‌دهی و پر شدن دانه را افزایش می یابد. همچنین مقاومت گیاه را در برابر استرس افزایش می‌دهد و در نتیجه به بهبود کیفیت محصول کمک می‌کند.

کود پتاس بالا

مهمترین نقش  پتاسیم در گندم  افزایش فتوسنتز است، در نتیجه در تامین انرژی برای ادامه فعالیت‌های حیاتی گیاه نقش دارد و گیاه را در برابر برخی بیماری‌ها و آفات مقاوم می‌کند .

تاثیر اسید هیومیک بر گندم

در مورد کودهای مایع بیشتر بدانیم 

نحوه محلول‌پاشی کود تقویتی خوشه گندم

کود پتاس بالا به صورت مایع است. مقدار مورد نیاز کود را با آب مخلوط کرده و  روی گیاهان اسپری کنید. در این روش عنصر پتاسیم از طریق برگ جذب می شود. در روش آبیاری مقداری کود پتاس بالا همراه با آب آبیاری در گندم استفاده کنید.

علائم کمبود پتاسیم در گندم چیست:

کمبود پتاسیم در نوک برگ گندم باعث زرد شدن آن می شود، ابتدا در برگ‌های پیر اتفاق می‌افتد. این علائم ابتدا در طول برگ ظاهر شده و سپس به نوک و حاشیه برگ گسترش می‌یابد.

سخن پایانی

خوشه‌دهی گندم یکی از مراحل پایانی رشد گندم است و استفاده از کود مناسب تاثیر بسزایی در پر شدن و افزایش کیفیت دانه‌های گندم دارد. بنابراین استفاده از کود تقویتی خوشه گندم برای مشاهده افزایش قابل توجه تناژ محصول ضروری است.

اشتراک گذاری