شرایط نگهداری آگلونما

شرایط نگهداری آگلونما

آخرین مقالات

شرایط نگهداری آگلونما

آگلونما یک گیاه آپارتمانی بسیار زیبا است که باعث تصفیه‌ هوا می شود.  این گیاه فوق‌ العاده جذاب، تمام آلودگی‌های موجود در هوا را به خود جذب می‌کند و اکسیژن زیادی در فضا تولید می‌کند. در این مقاله با شرایط نگهداری آلگونما با ما همراه باشید.

گیاه آلگونما به نور کمی نیاز دارد.

گیاه آلگونما برای رشد و نمو به نور نسبتاً کمی احتیاج دارد، می‌تواند.از این‌ رو  بهترین مکاننگهداری آگلونما، پشت پنجره‌ یا فضایی است که نور به‌ صورت غیرمستقیم به آن‌ جا می تابد. گونه‌های رنگی این گیاه به نور زیادتری احتیاج نیاز دارند.

آبیاری زیاد آلگونما باعث پوسیدگی ریشه آن می شود

گونه‌های مختلف آلگونما  به آبیاری زیادی احتیاج ندارند و باید زمانی آبیاری شوند که سطح بالایی خاک به‌ طور کامل خشک‌ شده باشد. آبیاری زیاد برگ‌های این گیاه را دچار آسیب می‌کند و موجب می‌شود ریشه گیاه پوسیده و بیمار شود.

در مورد کودهای فسفیت پتاسیم بیشتر بدانیم 

تمیز کردن برگ های آگلونما

یکی دیگر از شرایط نگهداری آگلونما که باید با آن آشنایی داشته باشید، تمیز کردن برگ‌ها است. هنگامی‌ که گرد و غبار زیادی بر روی برگ‌های این گل نشسته بود، بهتر است با استفاده از آب ولرم اقدام به تمیزی برگ‌ها کنید. دقت داشته باشید که از مواد شیمیایی برای پاک کردن برگ‌ها کمک نگیرید و به جای آن از محلول شیر کمک بگیرید.

دمای مطلوب رشد آگونما 25 درجه سانتی گراد است.

بهترین دما برای گل های  آگلونما بین 18 تا 25 درجه سانتی‌گراد است. این گیاه به سرما حساسیت زیادی دارد و اگر هوای محیط  بیش‌ از اندازه سرد باشد، گیاه از بین می‌رود. بنابر این به‌ هیچ‌ عنوان گلدان گیاه را در نزدیکی وسایل سرمایشی و گرمایشی قرار ندهید

خاک مورد نیاز کاشت آلگونما باید زهکشی بالایی داشته باشد.

خاکی که برای این گل مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید سبک باشد و از زهکشی بالایی داشته باشد. بنابر این خاک باید مخلوطی از کود آماده، خاک برگ، خاک باغچه، پیت ماس و کودهای طبیعی باشد.

شرایط نگهداری آگلونما

نحوه کوددهی آگلونما

 برای رشد بهتر آلگونما در  طول فصل رشد از کودهای مناسب شوک استفاده کنید  و هر 2 هفته 1 بار کار کوددهی را انجام دهید. بهترین کود برای این گیاه، کودهای طبیعی هستند. چون  داخل کودهای طبیعی مواد و املاح مغذی همچون پتاسیم، فسفر، آهن، روی  و نیتروژن وجود دارد که  به‌ خوبی تمام نیازهای گیاه را برآورده می کنند.

شرایط لازم  برای رشد  آگلونما

برای رشد بهتر این گیاه بهتر است هر چند وقت یک‌ بار برگ‌ها را به‌ طرف بالا در روزنامه بپیچید تا حالت اصلی خود را حفظ کنند. تعویض گلدان را هر چند سال یک‌بار انجام دهید و زیرا کوچک بودن گلدان موجب ضعیف شدن و آسیب رسیدن به ریشه گیاه می‌شود.اگر آگلونما دچار بیماری و یا آفات شد، از  کودهای مناسب ارگانیک و طبیعی استفاده کنید.

سخن پایانی

شرایط نگهداری آگلونما بسیار آسان است و با در نظر گرفتن یک‌سری موارد و نکات ساده، می‌توان تا مدت‌های زیادی از آن بهره گرفت. همچنین این گیاه زیبا به هرس نیز احتیاج دارد و هر چند وقت یک‌بار، باید آن را هرس کنید. هرس کردن کمک می‌کند مواد مغذی بهتر به قسمت‌های مختلف گیاه برسد اما نباید این کار را خیلی انجام دهید زیرا رشد آن نیز قطع خواهد شد.  جهت کسب اطلاعات بیشتر وسفارش کودهای ارگانیک  با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری