کود سه بیست برای پسته

کود سه بیست برای پسته

آخرین مقالات

کود سه بیست برای پسته

کود سه بیست  یک کود عمومی  و تجاری برای همه گیاهان و درختان میوه و آجیلی موثر و قابل  است. این کود دارای ترکیبات مختلف مانند  نیتروژن، فسفات و پتاس و حاوی ریزمغذی های مفید مانند  بور، آهن، منگنز و روی می باشد که در تمام  مراحل رشد درختان از طریق  محلول پاشی و از طریق ریشه قابل استفاده است.

نحوه مصرف کود سه بیست برای درختان پسته

روش مصرف کود سه بیست برای درختان پسته مانند سایر کودهای شوک آسان و راحت است و به صورت محلول پاشی قابل استفاده می باشد. این کود را به صورت محلول در آب استفاده کنید تا به برگ‌‌ها و ریشه‌‌های درختان صدمه وارد نشود. روی  بخش‌‌های مختلف درختان پسته اسپری نمایید.  کود سه بیست را با روش چالکود نیز می توان استفاده کرد. در این روش لازم است تا در پای درخت گودال‌‌هایی با عمق‌‌های مناسب حفر کنید. سپس کود سه بیست را در درون آن بریزید و روی آن‌‌ها را با خاک بپوشانید تا همه مواد غذایی بتوانند به خوبی جذب ریشه درختان شوند و در پایان به خوبی آبیاری کنید.

کود سه بیست برای پسته

میزان استفاده از کود سه بیست برای درختان پسته

 کود سه بیست برای پسته را به میزان مناسب مصرف کنید. در زمان کوددهی درختان پسته باید به عواملی مانند مساحت زمین، میزان پراکندگی آنها و سن درختان توجه شود. برای هر درخت پسته حدود 80 تا 200 گرم کود سه بیست لازم است.  همچنین می توانید میزان 2 کیلوگرم از کود سه بیست را در 1000 لیتر آب حل کنید و سپس مصرف نمایید.

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

 

فواید  کود سه بیست برای  درختان پسته

کود سه بیست برای درختان پسته بسیار لازم می باشد، این کود در صورت استفاده در زمان مناسب  مواد غذایی مناسب برای درختان را فراهم می کند. همچنین کودهای سه بیست حجم ریشه درخت را افزایش و از خشکیدگی آن جلوگیری می کنند. کودهای سه بیست  از شوری خاک جلوگیری و ناخالصی موجود در خاک را برطرف می سازد. لازم است تا کود سه بیست را به تنهایی مصرف نمایید و آنها را با کودهای دیگر ترکیب نکنید.

اشتراک گذاری