کود سه بیست(20-20-20) بمب

آخرین مقالات

کود سه بیست(20-20-20) بمب

کود سه بیست بمب  دارای نسبت متعادلی از سه عنصر مغذی  نیتروژن، فسفر و پتاسیم است که برای کود دهی گیاهان در تمام مراحل رشد عالی عمل می کند. این کود  محلول در آب به راحتی درگیاهان  جذب می شوند و می توان آن را در تمام مراحل رشد گیاهان استفاده کرد.

کود سه بیست بمب در گیاهان مختلف

کود همه منظوره  سه بیست  بمب یک کود درجه یک که برای هر نوع محصولی سبزیجات  و محصولات باغی قابل استفاده است. گوجه فرنگی و پیاز یا ذرت به کود سه بیست بیشتری نیاز دارند. همچنین محصولات سردسیر مانند کلم بروکلی و گل کلم و کلم برای رشد و نمو بیشتر به کود بیشتری نیاز دارند.

نحوه کوددهی نهال جوان  یا گیاهان پیوندی با کود سه بیست بمب

برای کود دهی نهال های جوان یا گیاهان پیوندی1 قاشق چایخوری کود سه بیست بمب را در سه لیتر آب مخلوط کنید و دو بار در هفته استفاده کنید. برای رشد تسریع نهال می توانید دفعات کوددهی  را به 3-4 بار در هفته افزایش دهید. اگر دمای محیط برای رشد نهال مناسب نباشد بهتر است برای کاهش رشد کوددهی را یک بار در هفته انجام دهید.

کود سه بیست بمب بدون اثر در گیاهان جذب می شود

کود محلول در آب  سه بیست بمب سریع جذب و اثر ریادی روی گیاهان دارد که بدون اثر باقیمانده  مستقیماً از طریق ریشه و شاخ و برگ جذب  گیاه می شوند. میزان جذب کودهای محلول در آب نسبت به سایر کودهای معمولی دو برابر می باشد.

خصوصیات زراعی کودهای سه بیست بمب

کود سه بیست بمب حاوی مقادیر مساوی از سه ماده مغذی ضروری گیاه یعنی نیتروژن ، فسفر و پتاسیم می باشد. این سه ماده مغذی برای رشد و نمو سالم گیاه مهم هستند و معمولاً در بیشتر کودهای تجاری وجود دارند. کود سه بیست بمب  اغلب در باغبانی هیدروپونیک استفاده می شود و از طریق سیستم های آبیاری روی گیاهان اعمال می شود. برای طیف وسیعی از گیاهان مناسب است و هم در سیستم های رشد خاکی و هم در سیستم های رشد بدون خاک قابل استفاده است. همچنین این کودها مواد مغذی و متعادل را برای رشد سریع محصولات تامین می کنند. کودسه بیست  را می توان در سیستم آبیاری قطره ای برای صرفه جویی 30 درصدی در مصرف آب استفاده کرد.

فواید کودهای سه بیست بمب

حاوی مقادیر مساوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم است

قابل استفاده بر روی انواع گیاهان

مناسب برای استفاده در هر دو سیستم خاک و هیدروپونیک

می توان به عنوان محلول پاشی یا خاک پاشی استفاده کرد

قابل استفاده  برای اصلاح کمبود عناصر غذایی در خاک

موارد مصرف کود محلول در آب NPK 20-20-20:

تغذیه متعادلی را برای طیف وسیعی از گیاهان فراهم می کند

به عنوان کود همه منظوره برای انواع گیاهان

ترویج رشد و نمو سالم گیاهان

رفع کمبود عناصر غذایی در خاک

برای ترویج رشد میوه و گل استفاده می شود

در مورد کود پتاس بالا بیشتر بدانیم

مصرف کود  سه بیست بمب در انواع گیاهان

جهت محلول پاشی: 800-1200 گرم در هکتار با فواصل 15-20 روز رقیق و استفاده شود.

برای سبزیجات یا گل: 600 گرم در هکتار

برای درختان میوه: 1000 گرم در هکتار

در صورت مصرف با آب آبیاری

برای سبزیجات یا گل: 250 کیلوگرم در هکتار

برای درختان میوه: 300 کیلوگرم در هکتار

 

کودهای سه بیست بمب را با کودهای منیزیم ترکیب نکنید.

کودهای سه بیست بمب را می توان با تمام کودها یا آفت کش های محلول در آب مخلوط  و استفاده کرد، به جز محلول های حاوی کلسیم یا منیزیم. در این حالت دو مخزن مورد نیاز است یا کود باید جداگانه اعمال شود.

مواد مغذی موجود در کود سه بیست بمب

کود سه بیست بمب  دارای بیست درصد نیتروژن، بیست درصد فسفر و بیست درصد پتاسیم می باشد. نیتروژن در هر قسمت از گیاه استفاده می شود، بنابراین همه گیاهان به نیتروژن زیادی نیاز دارند. در غیر این صورت، کوتاه‌قد می مانند، گلدهی کمی دارند و در نهایت از بین می روند. فسفر باعث شکوفه دهی و میوه دهی در گیاهان می شود. همچنین در تبدیل انرژی نور خورشید به ترکیباتی مانند نشاسته، پروتئین و روغن که گیاه برای انرژی استفاده می کند، نقش دارد. پتاسیم باعث ایجاد ریشه های قوی و گیاهان قوی می شود باعث  مقاومت گیاه در برابر بیماری می شود.

انواع کودهای سه بیست بمب

کودهای سه بیست بمب مایع هستند و به دو صورت کود آماده و کنسانتره استفاده می شوند.

کود آماده سه بیست : کودی که برای استفاده از قبل مخلوط شده و مورد  استفاده برای گیاهان قرار می گیرد. کود  کنسانتره سه بیست :  باید قبل از استفاده با آب مخلوط شوند. کنسانتره ها کودهای  گرانی  هستند اما با صرفه تر هستند . کود مایع فوراً در دسترس گیاهان قرار می گیرد، اما نیاز به استفاده مکرر دارد. خاک اطراف گیاه هنگام استفاده  بهتر است با کود مایع آغشته شود. برخی از کودهای سه بیست  را می توان به صورت محلول پاشی استفاده کرد.

نحوه مصرف کود سه بیست بمب

مقدار دقیق  مصرف کود سه بیست بسته  به کود و مارک و برند تولیدی  آن دارد. بهتر است طبق دستورالعمل درج شده روی بسته استفاده کنید.

نحوه استفاده از کود سه بیست بمب برای گیاهان گلخانه

برای گیاهان گلخانه دو قاشق چایخوری کود سه بیست را با سه لیتر  آب مخلوط کنید،  خاک اطراف گیاه را در زمان مصرف مرطوب کنید. هر دو تا سه هفته یکبار از کود سه بیست  برای گیاهان خود  استفاده کنید.  کود سه بیست برای بسیاری از گیاهان آپارتمانی، به ویژه گیاهان حساس مانند بنفشه آفریقایی، بسیار مناسب است.همچنین می توانید  دو قاشق غذاخوری کود را با سه لیتر آب مخلوط کرده و روی شاخ و برگ گیاه اسپری کنید.

نحوه کوددهی ارکیده با کودهای سه بیست بمب

ارکیده ها را می توان با کود مایع سه بیست بمب  به مقدار از ½ قاشق چایخوری با سه لیتر  آب استفاده کنید. قبل از استفاده کود محیط ریشه زایی ارکیده ها را  مرطوب کنید. هر هفته به مدت سه هفته کود دهی کنید. می توانید محیط ریشه زایی را با آب بشویید تا نمک های تجمع یافته از بین برود.

در پایان

کودهای سه بیست بمب در بسته های 5 ، 10 و 20 کیلویی قابل استفاده هستند ، شما کشاورز و تولید کننده محترم چنانچه قصد استفاده از این کودها را برای محصولات خود دارید می توانید با شماره درج شده در همین صفحه در ارتباط باشید.

 

اشتراک گذاری