کود فسفیت پتاسیم بمب

آخرین مقالات

کود فسفیت پتاسیم بمب

کود فسفیت پتاسیم بمب از جمله کودهای ارگانیک و طبیعی برند بمب است که مانند سایر کودهای آن خاصیت فوق العاده ای در محصولات زراعی دارد. اگر تولیدکنندگان کودهای فسفاته را به خوبی در محصولات خود مدیریت کنند، در پایان برداشت به تولید سود آوری خواهند رسید. در این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط استفاده از کودهای فسفیت پتاسیم بمب

شرایط استفاده از کودهای فسفیت پتاسیم برای برآوردن نیازهای فسفاته محصولات زراعی توجه به خواص خاک و شرایط محیطی می باشد. با توجه به آنالیز خاک مانند تمام مواد مغذی دیگر نوع و مقدار مصرف آن نیز تعیین می شود. توصیه های کودی این کود نیز مانند دیگر منابع فسفات یکسان است.

نحوه واکنش گیاهان به کودهای فسفیت پتاسیم

اگر سطح فسفر موجود در خاک برای رشد بهینه محصول کافی نباشد، از کودهای فسفیت پتاسیم  برای تامین  مقادیر کافی فسفر در خاک استفاده می شود.  کوددهی  گیاهان با کودهای فسفاته همیشه مهم بوده است. اگر خاک کمبود فسفات داشته باشد، این کمبود تمام مناطق وسیعیی  از زمین های کشاورزی را شامل می شود.  فسفات متحرک ترین مواد مغذی اصلی گیاه است و اگر به شکل محلول  مصرف نشود، دریافت آن برای گیاهان دشوار می شود.

علائم کمبود فسفیت پتاسیم بمب در گیاهان

کمبود کود فسفیت پتاسیم درگیاهان شامل کوتاهی قد، ساقه نازک و دوکی شکل است. شاخ و برگ های آن تیره، مایل به آبی و سبز است. در موارد شدید، کمبود فسفر می تواند باعث زردی و پیر شدن  برگ ها می شود. برخی از گیاهان در اثر کمبود فسفر  برگ ها و ساقه های آنها  ارغوانی رنگ می شود. اگرچه  تنش های سرما نیز می توانند باعث ایجاد رنگدانه های بنفش  رنگ شود.

سلول های گیاهی برای تقسیم شدن به فسفیت پتاسیم  نیاز دارند. 

فسفر به مقدار زیادی در بافت های مریستمی مورد نیاز است، جایی که سلول ها به سرعت در حال تقسیم و بزرگ شدن هستند.گیاهان با مصرف  فسفر رسیدگی زودتر دارند، همچنین گلدهی آنها بیشتر می شود و کیفیت دانه افزایش پیدا می کند.

در مورد کود فسفر بالا بیشتر بدانیم 

مشکل تامین فسفر در خاک با کودهای فسفیت پتاسیم بمب

کمبود فسفر در حاصلخیزی خاک تاثیر بیشتری  دارد، چون سطح کل فسفر خاکها پایین است، معمولاً از یک دهم تا یک چهارم نیتروژن و یک بیستم از پتاسیم کمتر است.  محتوای فسفر در یک هکتار  خاک از 200 تا 2000 کیلوگرم می باشد که مقدار کمبود آن با مصرف حدود 1000 کیلوگرم کود فسفیت پتاسیم تامین خواهد شد. فسفر نامحلول و زمانیکه فسفیت پتاسیم به صورت محلول به خاک  اضافه می شود،  مقدار آن ثابت و به مرور زمان ترکیبات بسیار محلول را تشکیل می‌دهند. زیرا فسفیت پتاسیم  نقش مهمی در تعیین مقدار و نحوه افزودن فسفر به خاک دارند.

کود فسفیت پتاسیم بمب مفید برای محیط زیست می باشد.

بر خلاف برخی ترکیبات حاوی نیتروژن  مانند  آمونیاک که در طی چرخه نیتروژن تولید می شوند. فسفر اضافه شده به سیستم های آبی و خاکی  برای محیط زیست و انسان و دام خطرناک و سمی نیست. با این حال، فسفر بیش از حد یا خیلی کم می تواند اثرات منفی شدید و گسترده ای بر کیفیت محیط داشته باشد. مشکلات زیست محیطی اصلی مربوط به فسفر خاک، تخریب زمین ناشی از مصرف کم فسفر و تسریع اوتروفیکاسیون ناشی از مقدار زیاد آن  است. هر دو مشکل به نقش فسفر به عنوان یک ماده غذایی گیاهی مربوط می شود.

کود فسفیت پتاسیم در خاکهای دارای هوازدگی بیشتر مورد نیاز است

بسیاری از خاک های دارای   هوازدگی  در مناطق گرم، مرطوب و نیمه مرطوب جهان ظرفیت بسیار کمی برای تامین فسفر مورد نیاز  برای رشد گیاهان دارند. تامین مورد نیاز فسفر در این خاکها با مصرف کافی کود فسفیت پتاسیم  تا حدی از تلفات گسترده  ناشی از کمبود فسفر در طول دوره های طولانی هوازدگی نسبتا شدید جلوگیری می کند. همچنین در خاکهای دارای ترکیبات آهن و آلومینیم مصرف کود فسفیت پتاسیم از هوازدگی آنها جلوگیری می کند.

در مورد کود گوگرد بیشتر بدانیم 

کمبود کود فسفیت پتاسیم بمب در چه مناطقی قابل توجه است ؟

هنگامی که زمین کشاورزی پاکسازی می‌شود ، تلفات فسفر در ذرات خاک فرسوده، روان‌آب و در برداشتمی‌تواند قابل توجه باشد. در عرض چند سال، سیستم ممکن است بیشتر فسفری را که بین گیاهان و خاک مصرف شده است از دست برود.  فسفر باقیمانده در خاک تا حد زیادی برای جذب گیاه کافی نیست.  به این ترتیب، برای تامین فسفر مورد نیاز خاک و آمادگی آن برای کاشت مجدد محصول لازم است با مصرف کودهای فسفیت پتاسیم کمبود آن جبران شود.

حبوبات از کمبود فسفیت پتاسیم در خاک آسیب می بینند.

حبوباتی که منابع نیتروژن خاک را تامین می کنند، بیشتر از  کمبود فسفر آسیب می‌بینند، زیرا  کمبود  فسفر، گره‌زایی مؤثر در آنها را از بین  می ببرد و فرآیند تثبیت بیولوژیکی نیتروژن را به تأخیر می‌اندازد. کمبود فسفر در این گیاهان  می توانند پوشش رویشی کمی برای جلوگیری از باران های شدید از شستن خاک سطحی ایجاد کنند. همچنین باعث فرسایش خاک و کاهش حاصلخیزی خاک و ظرفیت نگهداری آب می شود.

کود فسفیت پتاسیم بمب خطر آبشویی ندارد.

کود فسفیت پتاسیم بمب  خطر آبشویی ندارد و به  لایه های عمیق تر خاک و آب های زیرزمینی انتقال پیدا نمی کند.. بنابراین، کود فسفیت پتاسیم  برایگیاهان بهاره را می توان در پاییز در دوز کامل، مطابق با نیازهای کوددهی یک گیاه مورد استفاده قرار داد.

استفاده از کودهای فسفیت پتاسیم بمب در خاکهای خنثی

از کودهای فسفیت پتاسیم بمب در خاک های خنثی هر چند سال یک بار امکان پذیر است، اگرچه به دلایل اقتصادی به نظر می رسد که سود چندانی ندارد،  اما امکان کاهش هزینه های کوددهی و صرفه جویی در زمان را فراهم می کند (کود یک بار به جای چهار بار در یک مزرعه در چهار سال پخش می شود).

در پایان

کودهای فسفیت پتاسیم بمب از ترکیبات کاملا مفید و نانو برای رشد و نمو گیاهان زراعی و محصولات باغی تشکیل شده اند. چنانچه شما کشاورز و باغدار محترم قصد سفارش و خرید آنلاین این کود بسیار مفید برای محصولات کاشته شده و یا قصد استفاده از آن را قبل کاشت دارید می توانید با کارشناسان و متخصصان کشاورزی ما در ارتباط باشید .

 

اشتراک گذاری