هرس درخت صنوبر

هرس درخت صنوبر

آخرین مقالات

هرس درخت صنوبر

درخت صنوبر یا همان درخت تبریزی ارتفاع بالایی دارد و در بیشتر مناطق آب و هوایی قابل رشد هستند. این درخت جز درختانی است که از چوب آن در صنایع چوبی می توان استفاده کرد و برای داشتن درختی سالم و تولید چوب با کیفیت تولید کنید باید هرس آن را در زمان مناسب انجام دهید. بسیاری از درختان صنوبر در مناطقی با بارندگی کم، شرایط خاک نامناسب و دماهای شدید تکامل می یابند. هرس کم می تواند درختان مخروطی شما را سالم نگه دارد و شکل ظاهری آن حفظ می شود.

زمان مناسب هرس درختان صنوبر

بهترین زمان هرس کردن درختان  صنوبر در فصل زمستان و در زمان خواب درخت باید صورت بگیرد ولی اگر در فصل بهار هم این هرس صورت بگیرد مشکلی  ایجاد نمی شود.

هرس درخت صنوبر

هرس  درختان صنوبر

هرس درختان صنوبر باعث  ساختاری پایدار برای درخت ایجاد کند،  شاخه‌های جانبی طوری اصلاح کنید که هیچ شاخه اضافی و بیمار باقی نماند.   هرس را می توان برای متعادل کردن شکل درخت یا کاهش اندازه آن نیز انجام داد. با هرس کردن جوانه های قسمت بالایی درخت جوانه های جانبی رشد خواهند کرد. هرس اصلاحی درختان صنوبر  عمدتاً شامل حذف شاخه های مرده، بیمار یا آسیب دیده است.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

بهترین نوع هرس درختان صنوبر

بهترین نوع هرس درختان صنوبر برش  شاخه جانبی با زاویه 45 تا 60 درجه نسبت به پوست  شاخه می باشد. کنار  شاخه را دست نخورده بگذارید تا به سرعت زخم  هرس بهبود یابد و از ورود پوسیدگی به داخل تنه جلوگیری شود. هر زمان که شاخه های بزرگتر از سه سانت  را جدا کنید، از روش سه برش برای جلوگیری از پارگی پوست استفاده کنید. حدود 36 سانت  از تنه  را از قسمت زیرین تا نیمه ببرید، سپس  حدود 3 سانت از اولین برش نگه دارید، تنه  را از سمت بالا برش دهید.

اشتراک گذاری