نحوه مصرف اسید هیومیک

نحوه مصرف اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی

آخرین مقالات

نحوه مصرف اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی

در صورت کاشت گیاهان آپارتمانی استفاده از اسید هیومیک برای رشد آنها لازم است. اسید هیومیک از تجزیه نهایی مواد آلی به دست می آید. با پوسیده پدن مواد آلیبه سمت لایه های زیرین خاک فشرده می شوند.از این ماده  آلی و اسیدی برای اصلاح خاک و بهبود ساختار آن استفاده شود.کودها به ویژه کودهای آلی و ارگانیک برای گیاهان اهمیت زیادی دارند. آشنایی بیشتر با این کودها و روش های استفاده از آن ها باعث می‌شود از آن ها به درستی استفاده شود. در این مقاله با نحوه مصرف اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی  آشنا می‌شوید.

 اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی مفید است

اسید هیومیک برای رشد گیاهان بسیار مفید است. به همین دلیل است که بسیاری از نهالستان‌ها، باغ‌ها و مزارع گیاهی اسید هیومیک را روی خاک استفاده می‌کنند.

افزایش جذب مواد مغذی در گیاهان

برخی از مواد مغذی گیاهی برای جذب مناسب به ترکیبات خاصی نیاز دارند. اسید هیومیک با اتصال به مواد مغذی با بار مثبت مانند کلسیم، منیزیم و فسفر، مواد مغذی خاک را به راحتی در دسترس گیاهان قرار می دهد تا جذب شوند.

از بین بردن  سموم  آفات کش ها

سموم فلزات سنگین و آفت کش ها  توسط گیاهان جذب می شوند، اما با استفاده از اسید هیومیک این مولکول های سمی خنثی می شوند تا گیاهان آنها را جذب نکنند.

افزایش رطوبت خاک
اسید هیومیک توانایی بسیاری  در تغییر ساختار خاک برای بهتر شدن  آن دارد، این ترکیب می تواند خاک رس فشرده را شل کند و ظرفیت نگهداری  آب را در خاک های  سست و شنی افزایش دهد.

نحوه مصرف اسید هیومیک

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

نحوه مصرف اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی

اسید هیومیک را مستقیماً در خاک استفاده کنید یا به صورت اسپری روی گیاهان بپاشید. 2 قاشق چایخوری اسید هیومیک را در 5 لیتر  آب رقیق کنید. اسید هیومیک را زمانی که گیاهان به طور فعال مواد مغذی را از خاک جذب می کنند، استفاده کنید. شما همچنین باید از اسید هیومیک به عنوان یک اصلاح کننده خاک هنگام پیوند نهال استفاده کنید.

 زمان مصرف اسید هیومیک  برای گیاهان آپارتمانی

بهترین زمان  استفاده از اسید هیومیک در طول فصل رشدیعنی  فصل بهار تا پاییز است. در این مدت، گیاهان به طور فعال در حال رشد هستند و مواد مغذی را از خاک جذب می کنند. ما همچنین پیشنهاد می کنیم در این گیاه  اسید هیومیک را  در صبح و عصر استفاده کنید، چون مصرف  در بعدازظهر  باعث تبخیر آن  قبل از جذب در خاک  می شود.

 

اشتراک گذاری