بهترین زمان کود مرغ برای پسته

بهترین زمان مصرف کود مرغی برای پسته

آخرین مقالات

بهترین زمان مصرف کود مرغی برای پسته

درختان پسته از درخت های مقاوم است که  بومی کشورهای ایران، ترکمنستان و افغانستان می باشد.  این خشکبار یکی از محبوب ترین آجیل ها در جهان است که ارزش زیادی  در تجارت بین المللی انواع خشکبار ها دارد. از این رو کاشت این درخت اهمیت بالایی دارد. برای رشد بهتر این درخت لازم است که کودهای مناسبی استفاده شود تا تمام کمبودهای غذایی این درخت برطرف گردد.

تاثیر کود مرغ بر درخت پسته

کود مرغی از آنجایی که حاوی بسیاری مواد مغذی مانند  نیتروژن، فسفر، منیزیم و سدیم می باشد، سبب افزایش عملکرد و رشد مناسب  در درخت پسته می شوند. کود مرغی در سال های اولیه رشد درخت باید به مقدار کم مصرف شود. همچنین این کودها در حاصلخیزی خاک موثر است.

بهترین زمان کود مرغ برای پسته

 

بهترین زمان مصرف کود مرغی برای درختان پسته

کود مرغی  باید در زمان های مناسب استفاده شوند، بهترین زمان مناسب کود مرغی برای درختان پسته  در فصل پاییز می باشد. در زمان  شخم زنی زمین نیز می توان  کود مرغی را بر سطح زمین ریخته تا در زمان کشت، املاح مورد نیاز و کافی در خاک وجود داشته باشد.

 

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

 برنامه کوددهی درختان  پسته

   داشتن برنامه کوددهی سالانه برای درختان پسته تاثیر مستقیمی در رشد سریعتر و بیشتر بذر پسته و سلامت درخت و میوه آن دارد.  بهتر است این کار را زیر نظر متخصصان انجام شود.

بنابراین پسته یکی از میوه های پرطرفدار در آجیل است که برای رسیدن به طعم خوب و داشتن یک پسته با مغز با کیفیت نیاز به  کوددهی و مراقبت لازم دارد. کشاورزان عزیز برای باردهی بیشتر درختان خود باید از کودهای ارگانیک و نانو استفاده کنید، همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. کارشناسان ایرانکود به صورت رایگان شما را راهنمایی خواهند کرد

اشتراک گذاری