ترکیب هیومیک اسید با NPK

تاثیر ترکیب هیومیک اسید با کودهای سه بیست روی گیاهان

آخرین مقالات

تاثیر ترکیب هیومیک  اسید با کودهای سه بیست روی گیاهان

هیومیک اسید  نقش مهمی در حاصلخیزی خاک، حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار کشاورزی دارد.هیومیک اسید یکی از اجزای مهم هوموس خاک است که روی  ترکیب، ساختار و نحوه حاصلخیزی  خاک و عملکرد محصول ارتباط مستقیم دارد. افزودن مواد آلی به خاک  محتوای هیومیک اسید  را در خاک افزایش می‎دهد و ساختار شیمیایی آن را تغییر می دهد.

ترکیب هیومیک اسید با NPK

ترکیب هیومیک اسید و کودهای سه بیست

 ترکیب هیومیک اسید و کود سه بیست یک محصول جدید و مقرون به صرفه با فناوری جدید است که حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای گیاهان می باشند. به علت دارا بودن مواد مغذی اصلی گیاهان مانند  نیتروژن فسفر پتاسیم باعث رشد سریع و عملکرد بالا در محصولات زراعی می شوند. کود سه بیست همراه با  هیومیک  اسید آلی  باعث افزایش تراکم ریشه می شود. این ترکیب  افزایش گلدهی سبزیجات  و درختان میوه  را نیز به دنبال دارد.

فواید  ترکیب هیومیک اسید و کود سه بیست در گیاهان

ترکیب هیومیک اسید و کود سه بیست باعث رشد رویشی در ساقه ها و ریشه های گیاهان به ویژه در مراحل اولیه رشد می شود. همچنین برای تسریع در جوانه زنی و رسیدگی زود رس میوه ها  ضروری است. فسفر موجود در این ترکیب باعث  برای رشد ریشه و تشکیل گل ضروری است. این ترکیب برای کشت هیدروپونیک  به دلیل داشتن مواد مغذی استفاده می شود.

نقش عناصر مغذی اصلی موجود در ترکیب هیومیک اسید و کود سه بیست

 نیتروژن موجود در این ترکیب یکی از فاکتورهای اساسی برای رشد گیاه است،  این عنصر در تولید فتوسنتز موثر است. همچنین در ساختار اسیدهای آمینه می تواند موثر واقع شود. از ترکیبات رایج نطیتروژن در این کودها می توان به اوره، نیترات آمونیاکی و  آمونیاک بدون آب اشاره کرد.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

فسفر د رشد  و پایداری گیاه، بهبود و افزایش کیفیت محصولات گیاهی موثر است. هم چنین رشد ریشه را افزایش می دهد. نقش قابل توجهی در تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی های دیگر دارد.از مهم ترین منابع فسفر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سنگ فسفات که می توان از آن به صورت مستقیم در خاک استفاده نمود:

  • کمپوست
  • بیوسالیدها

پتاسیم  در رشد گیاه تاثیرگذار است. نقش مهمی در شکل گیری رنگ و شکل و حتی مزه محصولات داشته و از آن تحت عنوان ماده با کیفیت نام می برند.

 

ترکیب  هیومیک  اسید و کودهای سه بیست  باعث رشد گیاه و بهبود عملکرد آن می شوند. این ماده به ویژه برای بهبود یا کاهش اثرات منفی استرس محیطی اهمیت زیادی دارد. همچنین میزان مصرف کود را کاهش می دهد. ترکیب هیومیک اسید با کودهای سه بیست  در افزایش کارایی رشد و بهره وری گیاه موثر است. این گونه کودها به صورت مایع یا پودر برای کشت انواع مختلف محصولات، به کار می روند.

اشتراک گذاری