کاشت فلفل سبز

کاشت فلفل سبز

آخرین مقالات

کاشت فلفل سبز

بهترین دما برای رشد فلفل در روز بیش از 26  درجه سانتی گراد  و در شب کمتر از 15 درجه سانتی گراد نباشد. فلفل سبز گرما دوست است و باید از یخبندان محافظت شود.  در این مقاله با کاشت فلفل سبز همراه ما باشید.

خاک مناسب فلفل سبز

خاک مناسب فلفل سبز خاکی با زهکشی خوب و نسبتاً غنی با pH  6 تا 6.8 ترجیح می‎ دهند. بهتر است قبل کاشت خاک  را آزمایش کنید، فلفل سبز بیش از شش ساعت به نور کامل آفتاب نیاز دارد.

نحوه کاشت فلفل سبز

بعد کاشت بهتر است محصول را آبیاری کرده تا به سرعت رشد کند. در زمان کاشت فلفل سبز ، محصول باید حداقل 36 سانت از یکدیگر و در ردیف‎ هایی با فاصله حداقل50 سانت از یکدیگر فاصله داشته باشند. آنها را در عمق یکسان بکارید و خاک را آبیاری کنید .

نگهداری و مراقبت از فلفل سبز

 یک لایه مالچ در اطراف فلفل‎ ها قرار دهید تا رطوبت خاک حفظ شود،علف های هرز را از بین ببرید  یا به صورت دستی حذف کنید. فلفل سبز را برای حفظ رطوبت به میزان لازم آبیاری کنید. در حالی که گیاهان در حال رشد هستند، کود گیاهی را طبق دستورالعمل استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب فلفل ها  را با چاقوی تیز از گیاهان جدا کنید. زمان زیادی طول می‎کشد تا نهال‎ های فلفل به اندازه کافی بزرگ شوند. جوانه زنی  برخی از  انواع فلفل ها  کند است.

در مورد کودهای گوگرد بیشتر بدانیم 

زمان کوددهی فلفل سبز

زمان کاشت فلفل سبز، خاک را عمیقاً شل کنید و با کود یا کمپوست به طور کامل و یکنواخت مخلوط کنید. برای بهترین عملکرد فلفل سبز بهتر است از کود متعال سه بیست به صورت پانسمان جانبی استفاده کنید.

زمان کاشت فلفل سبز

نهال های  فلفل سبز  را حدود سه هفته پس از آخرین یخبندان بکارید،  نهال ها را با فاصله حداقل 40 سانتی متر از هم در امتداد خط  روی پشته ها (نه در بالا) بکارید. سپس ریشه ها آبیاری کنید.  این کار را با استفاده از آبیاری غرقابی یا قطره ای انجام دهید. اگر فلفل ها خیلی خیس شوند پوسیده می شوند.

نحوه کوددهی فلفل سبز

فلفل سبز را به طور مرتب کود دهی کنید. از کود ارگانیک مانند کودهای مرغی  هر چهار هفته یکبار استفاده کنید. نیتروژن بیش از حد باعث رشد برگ ها به جای میوه می شود.

زمان رسیدگی فلفل سبز

فلفل سبز حدود 11 هفته پس از پیوند شروع به میوه دهی می کند. به محض اینکه میوه به اندازه کافی بزرگ شد، آن را با یک چاقوی تیز برش دهید. میوه ها را زود برداشت کنید تا مانع از تولید گل می شود. فلفل ها تا قبل زمستان میوه می دهند.

نتیجه گیری:

در حقیقت به منظور کاشت فلفل سبز، سعی کنید محیط مناسبی که نزدیکی بیشتری به آفتاب دارد را انتخاب کنید، این امر در بهبود رشد ریشه تاثیرگذار است. از کاشت سایر محصولات مانند کلم بروکلی، کلم یا خردل در نزدیکی فلفل خودداری کنید، چون این محصولات به فلفل آسیب می ‎رسانند.جهت کسب اطلاعات بیشتر  با همکاران ما در ایرانکود در ارتباط باشید

اشتراک گذاری