کود درخت سه پستان

کوددهی درخت سپستان

آخرین مقالات

کوددهی  درخت سپستان

درخت سپستان یکی از درختان موجود در مناطق گرمسیری است که دارای گل‌های خوشه‌ای بسیار خوشبو و به رنگ سفید است. میوه این درخت به شکل بیضی است و رنگ آن  زرد است. یکی از مناسب‌ترین کودهایی که  تمامی مواد ضروری و لازم  مورد نیاز این درخت برای رشد بیشتر  را تامین می کند، کودهای ارگانیک هستند. در این مقاله با ما در مورد کوددهی درخت سپستان با ما همراه باشید.

کود ده ایکس شوک  باعث افزایش ظرفیت نگهداری آب درختان سپستان می شود.

 کود ده ایکس شوک غنی از عناصر ضروری و مورد نیاز گیاه برای رشد و پرورش درخت سپستان است، کود شوک ده ایکس غلظت بسیار زیادی را دارد و پیش‌ از استفاده  باید با آب مخلوط شود تا محلولی رقیق شود. با استفاده از این کود مقاومت درختان سه پستان  در برابر بیماری و تنش‌های محیطی افزایش می بابد و باعث افزایش ظرفیت نگهداری آب در این درختان می شود.

کود اسید هیومیک تاثیر مستقیمی بر سلامت درختان سه پستان دارد. 

کود اسید هیومیک علاوه‌ بر این‌که هیچ‌گونه  آسیبی به درخت سه پستان نمی‌رساند، موجب تقویت و رشد بیشتر این درخت می‌شود. کود اسید هیومیک تاثیر مستقیمی را بر روی کیفیت و سلامت درختان می‌گذارد و خاک حاصلخیز و غنی از مواد ضروری و لازم برای رشد و پرورش گیاه می شود.

در مورد کودهای اسید هیومیک بیشتر بدانیم 

کود جلبک دریایی به صورت مایع و پودری برای درختان سه پستان استفاده می شود.

کود جلبک دریایی باعث رشد و نمو درختان سه پستان می شود.کود جلبک دریایی  به شکل‌های مایع و پودری برای درختان سه پستان استفاده می شود.  این کود موجب افزایش زیاد  رشد درخت سه پستان می شود و کیفیت این محصولات را نیز افزایش می دهد.

 فواید کود جلبک دریایی برای درختان سه پستان

جلوگیری از زرد شدن برگ های درختان

مقاومت درختان به تنش خشکی

جلوگیری از زرد شدن برگ و ریزش آنها

مقاومت درختان در برابر آفات و بیماری ها

 افزایش مرغوبیت و کیفیت محصولات تولیدی حتی بعد از برداشت

زمان کوددهی درختان سه پستان

بهترین زمان برای کوددهی درختان  سه پستان در زمان  شکوفه دهی درخت سپستان است، چون در این زمان لازم  است که املاح و مواد مغذی موجود به مقدار کافی در اختیار درخت قرار بگیرد تا گل‌ها دچار  ریزش نشوند و میوه‌ها  بهتر رشد کنند. میوه‌های درخت سپستان در فصل تابستان به‌طور کامل می‌رسند و شما می‌توانید میوه‌های آن را در اواخر خرداد یا اوایل تیر به‌طور کامل برداشت کنید  بعد  کوددهی را به‌طور کامل انجام دهید.

سخن پایانی :

در فصل پائیز با استفاده  از کود شوک ده ایکس 10X و تقویت و افزایش رشد درختان سه پستان مقاومت درختان سه پستان را در برابر سرما و یخ‌زدگی افزایش می یابد. کوددهی درختان سه پستان در این زمان  موجب افزایش جوانه زنی درخت سپستان می‌شود و مانع از خشک شدن ریشه درخت می شود.

اشتراک گذاری