گیاه شفلرا - کود مناسب شفلرا

کود مناسب گیاه شفلرا

آخرین مقالات

کود مناسب گیاه  شفلرا

بهترین کود برای افزایش رشد و شادابی گیاه شفلرا کود مخصوص گیاهان آپارتمانی شوک می باشد که بهتر است از وبسایت آل کیوان خریداری شود.

گیاه شفلرا  بومی استرالیا می باشد  این گل زیبا به شکل درختچه‌ای کوچک و دیدنی رشد می‌کند، این گیاه  نیز مانند هر گل و گیاه دیگری؛ به کود نیاز دارد و باید برای آن از کود‌های مناسب استفاده کنید تا شاداب تر شوند. در این مقاله کودهای مناسب شفلرا را برای شما دوستداران گیاهان آپارتمانی بیان خواهیم کرد.

گیاه شفلرا - کود مناسب شفلرا

کود مناسب شفلرا کودهای محلول در آب است. 

بهتر است برای تغذیه و کود مناسب شفلرا از کودهای محلول در آب استفاده کنید. اکثر کودهای محلول در آب برای گل‌های زینتی تهیه شده‌اند،  بهتر است این نوع کودها را  هفته‌ای 1 الی 2 بار در گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

بهترین زمان کوددهی شفلرا بعد از تعویض گلدان است.

بهترین زمان برای کود دهی گیاه شفلرا 1 ماه بعد از خرید آن  و یا تعویض گلدان است. در این زمان بهتر است کود دهی  شفلرا را آغاز کنید و مرتبا این عمل را تکرار کنید تا گیاه، آسیبی نبیند. همچنین توصیه می‌شود؛ عمل کود دهی را بیشتر در فصل‌های بهار و تابستان انجام دهید تا شفلرا رشد بهتری داشته باشد.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

بهترین کود مناسب شفلرا

بهترین کود مناسب شفلرا کود‌های آهن هستند. این کودها باید از مواد و املاح ضروری مانند؛ ازت، پتاسیم، روی، فسفر، آهن، نیتروژن، کلسیم و… برخوردار باشند تا بتوانند تمام نیازهای غذایی گیاه را تأمین کنند.

گیاه شفلرا - کود مناسب شفلرا

نکات ضروری استفاده از کود مناسب شفلرا

به طور معمول هر ماه برای دفع آفات و رشد بهتر، از کود مناسب شفلرا استفاده کنید.

بهتر است  تا حد ممکن عمل کود دهی  را با دقت و کیفیت بالا انجام دهید.

از کودهای سه بیست و مایع  استفاده کنید. محلول کوددهی  شفلرا باید بسیار رقیق باشد و بهتر است از کودهای پودری  کمتر استفاده کنید.

برای نتیجه بهتر از برند های معتبر کودها را خریداری کنید.

سخن پایانی

شما تولید کننده گیاهان آپارتمانی از جمله گیاهان شفلرا بهتر است کودهای آپارتمانی مخصوص شوک را استفاده کنید و از مزایای مفید آن برای گیاهان خود بهره ببرید در صورت هر گونه سوال در مورد نحوه کوددهی گیاهان خود از کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید. کودهای مایع شوک جذب سریع و عملکرد بالایی در گیاهان شما دارند.

اشتراک گذاری