کود کدو

کود کدو

آخرین مقالات

کود مورد نیاز کدو تنبل

دانستن نحوه کود دهی کدو تنبل می تواند به شما کمک کند تا در زمان مناسب به گیاهان مواد مغذی مورد نیاز خود را بدهید، زیرا نیازهای آنها در طول فصل رشد تغییر می کند. از تولید میوه  و شاخ و برگ گرفته تا گلدهی و رسیدن میوه، نیازهای غذایی خاص خود را دارند.

کود سه بیست شوک برای کدو تنبل مناسب است

یکی از کودهای مناسب کدو تنبل کودهای سه بیست است ، چون دارای نسبت متعادل عناصر مورد نیاز برای رشد آن می باشد. نیتروژن  سه بیست مسئول رشد قوی میوه  و برگ و  فسفر آن  باعث گلدهی و باردهی می شود و پتاسیم می تواند به تضمین سلامت میوه کمک کند. کدو تنبل در مراحل مختلف فصل رشد به هر یک از این مواد مغذی نیاز دارد .

زمان کدو دهی کدو تنبل

باید کود دهی را درست از زمانی که کدو تنبل  را می کارید آغاز  کنید تا گیاهان شما بهترین شروع را در پایان  رشد نهایی خود داشته باشند. نیازی به کوددهی نهال های جوان  نیست، اما باید  تا قبل از کاشت  با تقویت باروری و  رشد گیاهان، مواد مغذی مورد نیاز آن را تأمین کنید.

کوددهی مناسب رشد کدو تنبل  را تقویت می کند

قبل از زمان کاشت در اواخر بهار یا اوایل تابستان، مقداری کمپوست یا کود متعادل را در خاک بپاشید. اصلاح نامناسب خاک باعث می شود که گیاهان به اندازه  کافی شکوفا نشوند. مواد مغذی لازم  ریشه‌های قوی در اوایل رشد تولید می کند.

نیتروژن رشد رویشی کدو تنبل را تحریک می کند.

هنگامی که کدو تنبل رشد سریعی دارد،  بهتر است از کودهای نیتروژن دار مانند نیترات آمونیوم هر 2 تا 3 هفته یکبار تا مرداد استفاده کنید. نیتروژن رشد سرسبز رویشی را تحریک می کند

کدو تنبل در مرحله گلدهی به فسفر نیاز دارد

در مرحله  گلدهی کدو تنبل  به کود فسفر بیشتری نیاز دارد  زیرا نیتروژن بیش از حد در این مرحله می تواند به جای  تولید میوه باعث رشد بیش از حد کدو  شود. هنگامی که میوه ها شروع به رشد  کردند، هر دو هفته یکبار از کودهای حاوی پتاسیم بالا استفاده کنید.

آزمایش خاک برای کود دهی منظم کدو تنبل ضروری است 

افزودن منظم مواد مغذی در طول مراحل رشد گیاه به تقویت  رشد آن  کمک می کند.

کدو تنبل های بزرگ به مواد مغذی بسیار بیشتری نسبت به سایر کدوها  نیاز دارد. هر تولید کننده باید  یک آزمایش خاک برای تعیین سطح مواد مغذی موجود در خاک انجام دهد.

 

تاثیر کود ۱۰xشوک بر کدو

 

کود دهی بیش از حد منجر رشد نامناسب کدو تنبل می شود

کوددهی بیش از حد کدو تنبل  ممکن است منجر  به رشد نامناسب شود. بهتر است کوددهی طبق دستورالعمل درج شده روی آن انجام شود. افزودن بیش از حد کود می تواند به گیاهان آسیب برساند و باعث زرد شدن برگ های کدو تنبل، از دست دادن شاخ و برگ یا توقف رشد شود زیرا ریشه ها در اثر مواد مغذی بیش از حد در خاک آسیب می بینند.

بهترین کودهای کدو تنبل کود های آلی و دامی هستند.

کودهای کمپوست  شده و کود دامی از بهترین کودها برای کدو تنبل  هستند. افزودن آنها در زمان کاشت ترکیب متعادلی از مواد مغذی ضروری را فراهم می کند که به آرامی در گیاهان آزاد می شوند.

کود تازه در کدو تنبل پاییز استفاده  شود

کود تازه بهتر در پاییز اضافه شود، زیرا استفاده از کود تازه مستقیم روی گیاهان می تواند ریشه های آنها را بسوزاند و آنها را از بین ببرد.

نحوه کوددهی کدو تنبل

کودها ممکن است در کل مزرعه پخش شوند یا در ردیف های کشت  گیاهان  قرار بگیرند.  مصرف کود به صورت پخش شدن روی خاک باعث مصرف زیاد کود می شود،  این روش به خصوص در مزارع دارای  علف های هرز  هرس نشده توصیه نمی شود.

 

 

کود کامل 10Xshock برای رشد کدو

 

مصرف کودهای مرغی برای کدو تنبل

کود مرغی بهترین کود برای کدو تنبل به شمار می آید، کود مرغی شامل  ½ درصد نیتروژن و 6/1 درصد فسفر و 1/0 پتاسیم  می باشد . مقدار  5 تن در هکتار به صورت  پانسمان بالا  برای 4-6 هفته استفاده  می‌شود. قبل از کاشت کدو تنبل  باید به طور متوسط از 110-160 کیلوگرم نیتروژن (یا 260 کیلوگرم اوره در هکتار)، 30-45 کیلوگرم فسفر ، 45-200 کیلوگرم پتاس ، 90-130 کیلوگرم کلسیم  و 40-60 کیلوگرم منگنز  در هکتار استفاده شود.

کدو تنبل از گیاهانی است که به مقادیر زیادی کود  نیاز دارد و کوددهی اصولی باعث رشد مناسب آن خواهد شد. کودهای سه بیست شوک از مناسب ترین کودها برای کدوتنبل به شمار می آیند، چون علاوه بر جذب سریع در آن، به علت طبیعی بودن ضرری برای محیط زیست نخواهد داشت.

بنابراین تولید کنندگان و کشاورزان گرامی جهت اطلاعات بیشتر در مورد کودهای مصرفی و زمان مصرف هر کدام از کودهای مورد نیاز  کدو تنبل با متخصصان کشاورزی ایرانکود در تماس باشید. می توانید سفارشات آنلاین خود را با شماره درج شده بالای همین صفحه ثبت کنید.

اشتراک گذاری